נתניהו ביקש לשנות ההסכמים כדי להכניס את ליברמן – החרדים סרבו

בפגישה של ראש הממשלה עם ראשי הסיעות בקואליציה הוא בדק: מה ניתן לשנות בהסכמים הקואליציוניים כדי לאפשר את כניסת ישראל ביתנו לקואליציה החרדים - ונתקל בחומת התנגדות • גורם המעורה בפגישה: "לא יהיה פשוט להכניס את ליברמן לקואליציה. החרדים לא מוותרים על כלום"
שרי רוט
כ"ב תמוז התשע"ה / 09.07.2015 10:16

פגישתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם ראשי הסיעות בקואליציה על תקציב המדינה ל-2016-2015 שהתקיימה אמש (חמישי) הסתיימה ללא תוצאות.

לדברי גורם המעורה בפגישה, במהלכה עלתה לדיון דרישת משרד האוצר לבצע קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה, בין היתר כדי להתמודד עם העלויות של ההסכמים הקואליציוניים. השרים התנגדו – וסיכמו לשוב ולהיפגש שוב.

אלא שהפגישה אמש עם נתניהו לא עסקה רק בקיצוצים ובתקציבים. לדברי הגורם, בפגישה עלתה האפשרות של כניסת יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, לקואליציה.

“ראש הממשלה בדק מול ראשי המפלגות החרדיות היכן אפשר יהיה לשנות איתן את ההסכמים הקואליציוניים – כך שתתאפשר כניסת ישראל ביתנו לממשלה, אבל הוא נתקל בחומה של עקשנות מצידם”, אומר הגורם.

לדבריו, “לא יהיה פשוט להכניס את ליברמן לקואליציה. החרדים לא מוותרים על כלום, ועם ההבטחות שניתנו למפלגות החרדיות בנושאי דת ומדינה ליברמן יתקשה להיכנס. זה לא יעבור אצל הבוחרים שלו. המצב לא פשוט”, סיכם הגורם.

יו”ר הקואליציה, ח”כ צחי הנגבי, התייחס אמש בריאיון באולפן ‘חדשות הלילה’ של ערוץ 2, לפרסומים על ההסכם הפוליטי בין יו”ר ישראל ביתנו לבין ראש הממשלה, ועל כוונתם של השניים להריץ נציגים מטעמם לוועדה למינוי שופטים.

“העובדה שהולכים יחד בכמה נושאים מהותיים תרכך את המשקעים הקיימים”, אמר הנגבי. הוא הדגיש, עם זאת, כי המגעים הללו אינם מצביעים על כניסה של ליברמן לממשלה בזמן הקרוב.

“איגפנו את האופוזיציה מתוכה והגענו לסיכום עם סיעה משמעותית למינוי ארבע ועדות חשובות בכנסת”, אמר הנגבי. 

לקראת ההצבעה על התקציב, אמר הנגבי: “נעשה כל מאמץ להרחיב את הרוב לקראת ההצבעה. אנחנו יודעים מה זאת הצבעה על תקציב, זו הצבעה על מאות הסתייגויות”. לדבריו, אף שההצבעה תתקיים רק בחודש נובמבר, “אם נוכל לבנות על שיתוף פעולה עם מפלגה נוספת, במקרה הזה ישראל ביתנו, אז נבטיח את העברת התקציב”.

הנגבי אף הוסיף: “ליברמן מקיים דיאלוג עם שר האוצר לגבי תמיכת מפלגתו בתקציב, מה ששוב יתסכל את האופוזיציה”.

“המטרה שלנו היא שליברמן יחזור אל תיק החוץ, וסיעתו תהיה שותפה בקואליציה”, סיכם הנגבי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות