הנשיא ריבלין: “אין ביכולתי לסייע בקידום הבאת האסיר סאמט ארצה”

אכזבה • כשבועיים לאחר פגישתו עם משלחת גדולי ישראל, הודיע הנשיא לעסקן 'העדה' בן ציון גוטפרב וליצחק רביץ: "לא יכול לעזור. פנו אל הגורמים המשפטיים העוסקים בנושא" • "הפגישה עם הרבנים היתה חשובה. אשמח בהמשך קיומו של ערוץ הקשר עמם בכל נושא העומד על הפרק"
נחמן גור
כ"ב סיון התשע"ה / 09.06.2015 16:02

השתדלנות נכשלה: נשיא המדינה, ראובן ריבלין, זימן היום (שלישי) אל משכנו את עסקן ‘העדה’ בן ציון גוטרפב ואת מ״מ ראש עיריית ביתר יצחק רביץ העוסקים בעניינו של האסיר מרדכי יצחק סאמט הכלוא בארצות הברית, כדי להודיע להם שאין ביכולתו לסייע להם בפרשה.

האסיר מרדכי יצחק סאמט, הוא אזרח ישראלי המרצה עונש מאסר של 28 שנים בבית כלא בארצות-הברית, בגין מעשי מרמה, זיופים והלבנות הון.

מבית הנשיא נמסר: “בהמשך לפגישתו הקודמת של הנשיא עם הרבנים – האדמו״ר מוויז׳ניץ, ראש ישיבת פוניבז’ הרב ברוך דוב פוברסקי, האדמו״ר מרחמסטריוקא והרב גוטרפב, בה עלה גם עניינו של האסיר, עדכנם הנשיא כי לאחר שברר את הנושא עם הגורמים הרלוונטיים, אין ביכולתו לסייע בקידום הבאתו של האסיר ארצה – והפנה אותם אל הגורמים המשפטיים העוסקים בנושא”.

לפי ההודעה, “הנשיא שוחח עמם כנציגי הרבנים אשר נכחו בפגישה כולם”.

עוד נאמר בהודעה: “הנשיא הוסיף ואמר כי פגישתו עם הרבנים היתה חשובה וראויה לציון, וכי ישמח בהמשך קיומו של ערוץ הקשר עמם בכל נושא העומד על הפרק”.

באיסרו חג השבועות הגיעה משלחת בה השתתפו האדמו”רים מויז’ניץ, רחמסטריווקא וראש ישיבת פוניבז’ הגרב”ד פוברסקי, אל בית הנשיא,  כשהם מלווים בסגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן, כדי לשוחח עמו על האסיר החרדי, הכלוא כבר 14 שנים בכלא האמריקני.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ממתי הגרב
    09/06/2015 16:31
    רפאל ל.
  1. כבוד התורה
    09/06/2015 18:51
    ידעו
  2. הרב גוטפארב ראש ישיבה צדיק ת”ח לא עסקן