מי יבחר את הח”כים? נתניהו עם הצעת פשרה מול ‘המרכז’ של ח”כ דודי אמסלם

ראש הממשלה מציג הצעת פשרה בויכוח כיצד יבחר הליכוד את הח"כים: מתפקדי התנועה יבחרו בפריימריז את נציגי הרשימה הארצית מהמקומות 16-1, ואילו חברי המרכז יבחרו את נציגי המחוזות - ממקום 17 ואילך • ח"כ דוד אמסלם שמקדם את ההצעה שרק המרכז יבחר - לא הוזמן לכנס מיוחד של הסיעה בלשכת נתניהו: "הזדמנות טובה לפגוש עוד חברי מרכז"
נחמן גור
כ"א סיון התשע"ה / 08.06.2015 10:39

מי יבחר בבחירות הבאות את חברי הכנסת של מפלגת השלטון – המתפקדים בפריימריז או חברי מרכז הליכוד? ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע כי יקדם הצעת פשרה על דרך בחירת חברי רשימת הליכוד לכנסת.

על פי הצעת נתניהו, שהתפרסמה באתר וואלה, מתפקדי המפלגה יבחרו בפריימריז את נציגי הרשימה הארצית מהמקומות 16-1, ואילו חברי מרכז הליכוד יבחרו את נציגי המחוזות, הממוקמים לסירוגין מהמקום ה-17 ואילך.

במכתב ששלח אתמול נתניהו לחברי המרכז הוא כתב: “ההחלטה בידיכם, אם נמשיך לחזק את תנועתנו או שנדרדר לאחור ונסכן את שלטון הליכוד. עלינו לשמור על אחדות התנועה ולא להכניס אותה למעגל בלתי נגמר של סכסוכים פנימיים”.

לפי נתניהו, הצעתו מאזנת בין הצורך לתת למתפקדי הליכוד להשפיע לבין חיזוק מרכז הליכוד “שהוא עמוד השדרה של התנועה”.

“אין זה סוד שהתנועה סבלה במשך שנים ממיתוג שלילי של מרכז הליכוד”, כתב נתניהו. “גם אם הדבר נעשה שלא בצדק, הרי שהוא פגע בנו קשות. אין ספק שאם לא נשכיל למצוא שיטה מאוזנת, יריבינו ישתמשו בכך כדי לפגוע בנו בבחירות הבאות”.

את דבריו חתם נתניהו בהצבת יעד של 40 מנדטים לליכוד בבחירות הבאות – יעד עליו הוא חוזר בשבועות האחרונים שוב ושוב – וציין כי הצעתו נתמכת על ידי “רוב מוחלט של השרים, חברי הכנסת ופעילי התנועה”.

ההצבעה על שיטת הבחירה החדשה של ח”כי הליכוד תתקיים ביום ראשון הקרוב. גורמים בליכוד מעריכים כי ההצעה תזכה לרוב גדול בקרב חברי המרכז.

במקביל, זימן נתניהו את כל חברי סיעת הליכוד להתכנס הערב בשעה 20:00 בלשכתו בכנסת, על מנת לעדכן אותם בפרטי ההצעה.

מי שלא מוזמן הוא ח”כ דוד אמסלם – הח”כ שמקדם את ההצעה הנגדית, לפיה, 3,771 חברי מרכז הליכוד יבחרו את מועמדי הליכוד לכנסת. לפי הצעתו מתפקדי התנועה יבחרו בפריימריז רק את יו”ר הליכוד והמועמד לראשות הממשלה.

ח”כ אמסלם הגיב בחשבון הטוויטר שלו לדיווח בוואלה, לפיו הוא הח”כ היחיד שלא הוזמן לכנס: “הבנתי שהתפנה לי חלון בלו”ז. הזדמנות טובה לפגוש עוד חברי מרכז”.

דוד אמסלם

בשבוע שעבר זימן ראש הממשלה למעונו הרשמי ברחוב בלפור בירושלים חברי מרכז הליכוד, כדי לשכנע אותם שלא לשנות את שיטת הבחירות הקיימת במפלגה.

המפגש הזה היה חלק מהמאמץ שעושה נתניהו במטרה שלא להעביר את הכוח לבחור את הח”כים אל חברי המרכז. במפגש נכחו גם רבים מהשרים וחברי הכנסת של הליכוד, שביקשו להביע תמיכה בעמדת נתניהו.

“יש לנו מאה אלף חברים שהביאו מיליון מצביעים לקלפי בבחירות האחרונות – זה הכוח שלנו”, אמר להם נתניהו. “המתפקדים שלנו הלכו והצביעו והתפקדו לתנועה מתוך ידיעה שהם יבחרו את חברי הכנסת הבאים.

“אי אפשר להגיד לצבא של 100,000 איש: ‘תודה רבה. עשיתם את שלכם, לכו הביתה”‘.

לדברי ראש הממשלה, כשבסיס הבוחרים רחב יותר התוצאה טובה יותר. “הראיה לפניכם: קיבלנו נבחרת יוצאת מן הכלל. בבחירה הזאת יש לאזורים נציגות נרחבת והם בוחרים ישירות את הנציגים באזור. אנחנו יכולים להביא שוב נבחרת מצויינת ולהגיע ליעד הבא שאני מציב לליכוד בבחירות הבאות: 40 מנדטים”.

נתניהו הדגיש: “זה לא שאנחנו לא צריכים לחזק את הסניפים, יש לנו ברוך ה’ יותר תקציבים ונעשה זאת. אנחנו צריכים להחיות את הפעילות התנועתית והיא התעוררה וצריך לחזק אותה בשנים הקרובות בדרכים המסורתיות ובניו-מדיה.

“כל זה צריך להמשיך ולהעצים ונשיג זאת רק אם נמשיך בשיטה הקיימת – לטובת התנועה, לטובת הליכוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות