נתניהו: “הצביעות מתפשטת. האו”ם לא פצה פה על הירי מעזה”

נתניהו: "מעניין אם השתיקה תימשך גם כשנפעיל במלוא העוצמה את זכותנו להגן על עצמנו" • בוז'י הרצוג עוקף מימין: "לא שולל מיטוט שלטון החמאס ברצועת עזה. יש צורך להפעיל את העוצמה בכל הכוח" • סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן: "יתכן שנצטרך לסגור את המעברים באופן קבוע" • צה''ל פרס הבוקר מערכת 'כיפת ברזל' רביעית באזור רחובות
נחמן גור
כ' סיון התשע"ה / 07.06.2015 11:21

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה את שתיקת הקהילה הבינלאומית נוכח ירי הרקטות מרצועת עזה אל יישובי הדרום.

“ישראל רואה בחמאס אחראי לכל ירי מרצועת עזה לשטחנו”, הבהיר נתניהו. ”לא שמעתי שום גורם בקהילה הבינלאומית מגנה את הירי והאו”ם לא פצה פה. מעניין אם השתיקה תימשך גם כשנפעיל במלוא העוצמה את זכותנו להגן על עצמנו”.

ראש הממשלה הדגיש: ”שיהיה ברור – הצביעות שמתפשטת בעולם לא תכבול את ידינו מלהגן על אזרחי ישראל. כך פעלנו וכך נמשיך לפעול”.

יו”ר האופוזיציה, ח”כ יצחק הרצוג, התייחס הבוקר (ראשון) בתוכניתו של ניסים משעל ברדיו 103, לירי הרקטות מרצועת עזה – ואמר: “יש צורך להפעיל את העוצמה בכל הכוח כדי להבהיר שזה בלתי קביל”.

הרצוג הוסיף: “זאת כבר לא בעיה של טפטוף כזה או אחר. זה נראה כמו הסלמה זוחלת, הסלמה זוחלת זה דבר בלתי קביל לחלוטין, אפילו ירי אחד זה בלתי קביל”.

לטענת הרצוג, לא מטפלים בנעשה בעזה והוא מציע לפעול בשלושה מישורים שונים: “הגנה – לפרוס מחדש כוחות באיזור עוטף עזה. משום שיש חשש בקרב תושבי עוטף עזה ששומעים חפירות והם מודעים ליוזמות של החמאס. הרתעה – לתת מכות קשות משום שאין ברירה אחרת”, ובנוסף, חסרה לדעתו יוזמה רצינית “האומרת שאנחנו נבצע הקלות בתמורה לכך שתהליך הכניסה של הרשות הפלסטינית פנימה ופירוז הרצועה יתחיל להתבצע. זה נראה היום בלתי אפשרי, אבל זה אפשרי אם עובדים נכון בזירה המדינית”.

לדברי הרצוג, יש מספיק כלים בידי צה”ל להגיב ולהגיב בחומרה. “בצה”ל יודעים מי המבצעים ויודעים איך להגיע אליהם. אנחנו מבינים את המשמעויות אבל איפשהו זה מתסכל וזה מחייב הרתעה. זה מחייב הרתעה כי גם החמאס לא רוצה להתדרדר כרגע לעימות נוסף והאחריות רובצת עליו”.

כשנשאל האם נכון למוטט את שלטון החמאס בעזה הוא אמר כי הוא לא שולל את הצורך בכך, אבל יש לבדוק לפני האם אסטרטגית זה הדבר נכון לעשות מבחינת הסבירות והעיתוי, ו”מה המחירים שאתה משלם במהלך כזה”.

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן אמר היום בראיון לגלי צה”ל, כי נשקלת האפשרות להפסיק לחלוטין את מעבר חומרי הבניה לרצועה.

“יתכן שנצטרך לסגור את המעברים באופן קבוע. כבר היום מחסום ארז נסגר ולא יכנסו משאיות שסייעו לשיקום עזה”.

הרב בן דהן הדגיש: “יכול להיות שזה אחד הצעדים שמערכת הביטחון צריכה לשקול – להפסיק לגמרי הכנסת משאיות עם חומרי בניה עד אשר ייפסק לגמרי הירי מעזה”.

בתוך כך, צה”ל פרס הבוקר מערכת ‘כיפת ברזל’ רביעית באזור העיר רחובות.

עד כה נפרסו מערכות כיפת ברזל גם באשדוד, אשקלון, ונתיבות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות