השר אזולאי התנצל בפני רבה של פתח תקווה: אין אפליית אתיופים ברבנות

בשבוע שעבר שיגר שר הדתות דוד אזולאי מכתב לרבנים הראשיים, בו מחה על מה שכינה 'אפליית' האתיופים ברבנות פתח תקווה • אלא שלאחר שיחה עם רב העיר הגאון רבי בנימין אטיאס התברר: ועדת בדיקה חקרה כבר לעומק וניקתה את הרב אטיאס מכל חשד
ח' סיון התשע"ה / 26.05.2015 16:56

ביום חמישי האחרון שיגר שר הדתות דוד אזולאי מכתב לרבנים הראשיים, בו מחה על מה שכינה ‘אפליית’ האתיופים ברבנות פתח תקווה, תוך שהוא מאשים במרומז את רבני העיר.

במכתב הבהיר שר הדתות כי רבנות מקומית שתפלה יוצאי אתיופיה בשל מוצאם תישלל סמכויותיה לבצע רישום נישואין.

המכתב שוגר לאור דיווח בגל”צ, לפיו קיימת תופעה של אפליה ברישום הנישואין ליהודים יוצאי אתיופיה ברבנות פתח תקווה.

“בכוונתי להיכנס לעומק העניין על מנת להביא לפתרון מלא של הבעיה ככל שישנה. לצורך כך אבקש את כבודכם להנחות את הנוגעים בעניין להעביר אלי בהקדם את כל המידע שהתקבל בעבר בנושא, וכן אודות התקדמות הטיפול במסגרת מועצת הרבנות הראשית לישראל או בלשכת הרבנים הראשיים לישראל”, כתב אזולאי.

 בעקבות המכתב, קיים כבר למחרת, רב העיר, הגאון רבי בנימין אטיאס, שיחה דחופה עם השר. בשיחה הטלפונית הבהיר רב העיר כי משרד הדתות – בתקופה בה כיהן כסגן השר הרב אלי בן דהאן מהבית היהודי – מינה ועדת בדיקה, שחקרה את הנושא לעומקו וניקתה את הרב אטיאס מכל חשד. על פי מסקנות הוועדה, אין כל אפליה בפתח תקווה, והדברים נבחנים לגופו של אדם ולא חלילה לפי מוצאו.

מקורבי הרב אטיאס מסרו, כי יש מי שמנצל את עובדת כהונתו גם כדיין וכאב בית דין, ועל כן על פי חוק אסור לו להתראיין או להגיב, אלא באמצעות דובר לשכת בתי הדין – דבר המונע ממנו להתמודד עם טענות שונות ומשונות, משוללות כל יסוד.

השר אזולאי התנצל על הטעות.

בלשכת השר בחרו שלא להגיב לידיעה.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פחחחחחחח
    26/05/2015 19:20
    ב.
  1. בלבולי שכל
    כל תושבי העיר יודעים את האמת
    יש אפליה ברורה!!!!!!!

  2. בוסו ואבידן המושחתים אשמים בכל. כנסו
    26/05/2015 21:49
    דוד
  3. האחים בוסו ואבידן לא מרוצים מזה שהרב אטיאס לא שומע לכל גחמותיהם ולכן לקחו להם פרויקט להפיל אותו. מי שיודע יודע שהם עומדים מאחורי כל הפרשה הזאת….
    שתי מושחתים…. לא אתפלא אם מה שנסגר בזמנו לבוסו התיק מ״חוסר ראיות״ זה בגלל שרונאל פישר היה העו״ד שלו…

  4. אחד מבפנים שיודע
    27/05/2015 10:47
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. חחחח איזה חרטה,איימו על “עלאק”שר(בלי תיק) שאם הוא לא יוצא במכתב שאין אפלייה אז אוי ואבוי לו אז כמובן שהוא יצא במכתב שאין אפליה ובלה בלה בלה חחח איזה חבורת ליצנים כל השס הזאת