אטיאס עקץ את משה כחלון: הבחירות לא היו על תפקידים

אריאל אטיאס עם תום הפגישה עם הליכוד: "סיכמנו להמשיך להיפגש בצורה אינטנסיבית" • ח"כ יריב לוין על הדרישה שאריה דרעי לא יכהן כשר הפנים: "יש חוק במדינת ישראל. מי שחושב שלא כך הדרך לפעול, פתוחה בפניו הדרך לשנות את החוק"
יוני גרין
ו' ניסן התשע"ה / 26.03.2015 17:59

עכשיו מדברים: השר לשעבר אריאל אטיאס, ראש צוות המשא ומתן של ש”ס, אמר עם תום פגישת המשא ומתן הקואליציוני בין נציגי הליכוד ונציגי מפלגת ש”ס, כי הפגישה עסקה ב”פתרונות מצוקת הדיור הציבורי לשכבות החלשות, מע”מ אפס למוצרי יסוד והעלאת שכר המינימום”.

איטאס הוסיף: “סיכמנו להמשיך להיפגש בצורה אינטנסיבית”.

אטיאס, שלפי הדיווחים מפלגתו תקבל חלק מהתפקידים שביקש משה כחלון להעביר לידיו, ביקר את החלטת יו”ר ‘כולנו’ להחרים את שיחות המו”מ היום.

“הבחירות לא היו על תפקידים”, הזכיר ראש צוות ש”ס. “הן היו על הדרך ועל יוקר המחיה. אזרחי ישראל מצפים שנבחרי הציבור לא יתעסקו דקה אחרי שהם נבחרים בכיסאות שלהם אלא בחיי היומיום”.

כחלון הבהיר לאורך מערכת הבחירות כי בכוונתו להעביר לידי מפלגתו את משרד האוצר, את מנהל התכנון במשרד הפנים ואת ראשות ועדת הכספים. אמש, לאחר שדווח כי נתניהו החליט להשאיר את מנהל התכנון תחת שר הפנים המיועד דרעי ולהעניק לגפני את ראשות ועדת הכספים, הורה כחלון להחרים את ישיבת המשא ומתן עם אנשי הליכוד.

חבר הכנסת זאב אלקין מהליכוד אמר אחרי הפגישה עם צוות המו”מ של ש”ס: “יש כאן ראיה משותפת בצורך לבנות ממשלה חברתית”.

חבר הכנסת יריב לוין מהליכוד סיפר כי הייתה פגישה טובה וממוקדת, כלשונו. ”אנחנו נמצאים במסלול טוב של התקדמות”.

לוין התייחס לטענת התנועה לאיכות השלטון, לפיה יו”ר ש”ס אריה דרעי לא ראוי לכהן כשר הפנים, לאחר שהורשע בעבר בפלילים. “יש חוק במדינת ישראל שמאפשר לאריה דרעי להוביל מפלגה שזכתה בבחירות באמונם של קרוב לרבע מיליון אזרחי ישראל. מי שחושב שלא כך הדרך לפעול, פתוחה בפניו הדרך לשנות את החוק”.

אלקין, לוין

עם פתיחת המו״מ הרשמי בין ש”ס לליכוד, אמר יו”ר ש”ס אריה דרעי:  “הבחירות היו על דרך ולא על תיקים, לפיכך לא נדון כלל על נושא התיקים לפני שיסוכמו הנושאים החברתיים של שס”.

דרעי הורה ליו”ר צוות המשא ומתן מטעם ש”ס, ח”כ לשעבר אריאל אטיאס, לעמוד קודם כל על הדרישות המהותיות.

לדבריו, שלושת התנאים של ש”ס לכניסה לממשלה הם העלאת שכר המינימום, הורדת מע״מ על מוצרי יסוד והקצאת 7.5 אחוז מכל פרוייקט של מנהל מקרקעי ישראל לדיור הציבורי.

ח”כ יריב לוין, חבר צוות המו”מ הקואליציוני מטעם הליכוד, אמר בפתח הישיבה עם ש”ס: “אני שמח לפתוח באופן רשמי את המו״מ עם סיעת ש”ס. אני רוצה לברך אתכם. זה לא סוד שש״ס עברה מערכת בחירות קשה מאוד, וזכתה לאמון של כרבע מיליון מאזרחי ישראל- הישג יוצא מן הכלל”.

לוין הוסיף: “שס מייצגת ציבור חשוב שאנו רואים בו מרכיב מרכזי וחיוני בקואליציה העתידית. מוטלת עלינו אחריות לעמוד במנדט שקיבלנו מהציבור והוא מנדט מאוד ברור, להקים ממשלה יציבה שתכהן תקופה ארוכה ותעשה את הדברים הדרושים למדינת ישראל.

“אני משוכנע שננהל את המו״מ הזה מתוך כבוד הדדי, בנפש חפצה ועל מנת להגיע לסיכום של הדברים בפרק זמן קצר ככל הניתן”.

אלקין, לוין

בצוות המו”מ של ש”ס חברים השר לשעבר אריאל אטיאס, עו”ד נדב עשהאל, עו”ד שלמה דרעי – אחיו של אריה דרעי ויועץ התקשורת איציק סודרי, שעבד עם המפלגה במערכת הבחירות.

רוברט אילטוב, מי שמוביל את השיחות המו”מ מטעם ישראל ביתנו, הבהיר כי  הסיעה ממשיכה להתעקש על קבלת תיק הביטחון, אולם הם לא יעסקו בנושא בשלבי המשא ומתן הראשונים.

אילטוב אמר טרם כניסתו לפגישה:”בשלבים ראשונים נדבר על קווי יסוד ורק אחר כך, אם נגיע להסכמה, נמשיך בדיונים”. 

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שס מרוקיאדא רק להקיא
    26/03/2015 19:02
    דוד כהן
  1. מתוך שבעה ח”כים יש כמנין מרוקאים שמובילים שם כאלו שהציבור הספרדי כולו מרוקאים
    סופה כמו תמי הפנטרים וכו’

  2. אטיאס
    27/03/2015 03:12
    הרצל
  3. כשר שיכון הייתה יש מחסור בדירות ליצמן כשר בריאות אנשים ישנו במסדרונות ואת תיק הכסיפים אני לא צריך להגיד לך מי קיבל רק נזק אתם עןשים תנו לכחלון לעבוד הוא המשיח.

  4. אטיאס טוב תעשה אם תשתוק
    27/03/2015 15:55
    אני
  5. אני חרדי ומאסתי בכם מפלגת כלום שעשתה כלום במשכך 20 שנה הסיבה היחידה שביבי חפץ בכם כי אתם כל כך חלושים בלי עמוד שדרה.
    כחלון הלך לבחירות רק על בסיס האוצר אז למה אתה מדבר שטוית, אני ועוד המון חרדים לא בחרנו בכם משום אפס מעשים.
    אז תעשה מצוה ותן לכחלון לעשות את העבודה, מכרתם אותנו עבור הג’ובים המסריחים שלכם לא נסלח לכם

  6. כתבות שאולי יעניינו אותך
    27/03/2015 16:48
    כתבות שאולי יעניינו אותך
  7. כתבות שאולי יעניינו אותך