ראש הממשלה נפגש עם יו”ר ש”ס אריה דרעי: “לא שוחחו על תיקים”

יו"ר ש"ס אריה דרעי נפגש אחר הצהרים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו • "השניים דנו בקווי היסוד של הממשלה ובנושאים ביטחוניים. לא שוחחו על תיקים"
יוני גרין
ה' ניסן התשע"ה / 25.03.2015 17:25

מעשה מרכבה: יו”ר ש”ס ח”כ אריה דרעי וראש הממשלה בנימין נתניהו נפגשו אחר הצהרים (רביעי) במשרד ראש הממשלה בירושלים.

מקורבי דרעי אומרים כי בפגישה, שארכה קצת פחות משעה, דנו השניים “בקווי היסוד של הממשלה ובנושאים ביטחוניים. הם לא שוחחו על תיקים”.

הפגישה בין השניים הוגדרה כהכנה למשא ומתן הרשמי בין ראש הממשלה – שטרם קיבל את המינוי הרשמי מהנשיא ריבלין – לש”ס.

יו”ר ש”ס, שצפוי להתמנות לשר הפנים, דורש לקבל גם את תיק הדתות. מדובר באחד הנושאים הנפיצים של המו”מ הקואליציוני, מאחר שגם בבית היהודי דורשים לקבל את השליטה על משרד הדתות.

לפי פשרה שמבשלים בליכוד, את התיק יקבל אחד הח”כים של מפלגת השלטון – ככל הנראה ח”כ יריב לוין – בעוד שתי המפלגות ימנו מטעמן סגני שרים במשרד.

בתוך כך, גורמים ביהדות התורה, תקפו באוזני כתב NRG את יו”ר ש”ס אריה דקרעי, על התעקשותו שלא להגדיל את מספר שרי הממשלה.

לדבריהם, הסיבה שדרעי מעוניין לשמר את המצב הקיים – 18 שרים – הוא רק כדי שהוא יכהן כשר יחיד מטעם ש”ס, ובכך “יישמר את שליטתו”.

הגורמים הביעו ביקורת על דרעי ואמרו: “העקשנות שלו תפגע בכולנו, גם בש”ס וגם ביהדות התורה. זה אינו נובע מחשש של דרעי מהוצאה ציבורית מופרזת, אלא מתוך רצון לשמר את השליטה שלו במפלגתו. במידה ואכן כמות השרים המותרת לא תעלה, גם ועדת הכספים לא תהיה בידי יהדות התורה ובמקומה נקבל ועדה בינונית אחרת”.

מוקדם יותר היום נפגש ראש הממשלה עם חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני. בפגישה סיכמו הצדדים כי גפני יכהן כיו”ר ועדת הכספים וליצמן יכהן כסגן שר הדתות במעמד של שר.

בתוך כך, בליכוד כבר השלימו עם העובדה שלמרות רצונם העז של כמה מבכירי הסיעה – ביניהם ח”כ סילבן שלום – לקבל לידיהם את תיק החוץ, התיק לא יישאר בידי המפלגה.

לדברי גורמים בליכוד, בשלב זה מבינים הבכירים כי אף אחד מהם לא ימונה לתפקיד שר החוץ וכי השאלה היחידה שעדיין נותרה פתוחה היא לאיזו מן המפלגות התיק יימסר – ישראל ביתנו או הבית היהודי.

תיק הבטחון יישאר בידי הליכוד, ויופקד ידיו של השר בוגי יעלון.

מוקדם יותר היום מתחה ח”כ איילת שקד ביקורת על התנהלות הליכוד במגעים הקואליציוניים מול הבית היהודי. “כרגע הליכוד לא עומד במילתו, מילתו לציבור הבוחרים שלו ולכל עם ישראל הייתה ש’הבית היהודי’ תהיה השותפה הראשונה שאליה הוא יפנה ואיתה הוא ינהל משא ומתן”.

בהמשך היום הצטרף גם ח”כ ניסן סלומינסקי לקיטורים: “לחרדים הוא כבר הבטיח הבטחות ואותנו הוא משאיר לסוף, כי בין כה אין לנו ברירה. אם לא רוצים אותנו, נשב באופוזיציה ונבנה את המפלגה, נחזור לשטח. נשב קצת באופוזיציה ואז לא תהיה לו קואליציה”.

הדפס כתבה