אחרי יומיים: אובמה התקשר אל נתניהו וברכו על נצחונו

בשיחת הטלפון הבטיח הנשיא כי שיתוף הפעולה המדיני והצבאי בין המדינות ימשך • לצד זאת הבהיר הנשיא כי ארצות הברית "תשקול מחדש את מדיניותה, בעקבות נסיגתו של נתניהו מפתרון 'שתי המדינות'"
אליעזר היון
כ"ט אדר התשע"ה / 20.03.2015 01:28

זה לקח זמן אבל בסוף זה קרה: נשיא ארה”ב ברק אובמה התקשר היום [ה] לראש הממשלה נתניהו וברך אותו על נצחונו במערכת הבחירות.

מדוברות הבית הלבן נמסר כי הנשיא אמר לנתניהו בשיחה כי “ארצות הברית תבחן את מדיניותה מחדש, בעקבות התייחסותו של נתניהו לפתרון שתי המדינות”.

עוד נמסר כי הנשיא סיכם עם ראש הממשלה כי ארצו מחוייבת להמשך שיתוף פעולה צבאי ומודיעיני בין שתי הידידות, וכי הם ימשיכו לבחון את הדרכים לפיתון הסכסוך ישראלי-פלסטיני.

כזכור, הצהיר ראש הממשלה במהלך הימים האחרונים, כמעט בכל פלטפורמה, כי רעיון ‘שתי המדינות’ כבר אינו רלוונטי. האמירות הללו ספגו ביקורת קשה בוושינגטון, ובבית הלבן ציינו כי “ברור לחלוטין שבמהלך הקמפיין, בזמן שהוא מכהן כראש ממשלה, נתניהו חזר בו מהמחויבות הקודמת שלו לפתרון שתי המדינות”.

הדובר ג’וס ארנסט הוסיף כי, “המחויבות לפתרון שתי המדינות הייתה בסיס להחלטות רבות שלנו במזרח התיכון, בין היתר הצבעות באו”ם והחלטות שמנעו מישראל בידוד בינלאומי”.

ראש הממשלה עצמו סייג את דבריו היום, ובראיון לעיתון אמריקני הבהיר כי הוא לא חזר בו מעולם מפתרון שתי המדינות, עליהם דיבר בנאום בר אילן.

השנים שוחחו גם על סוגיית הגרעין האיראני. הנשיא אובמה הבטיח לראש הממשלה כי הוא מחוייב להשיג עסקה אשר תמנע מאירן יכולת להגיע לנשק גרעיני, וכי תכנית הגרעין האיראני תפעל אך ורק למטרות שלום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות