בכיר ביהדות התורה: קשריו של ביבי עם הרפורמים ידועים

גורם בכיר ביהדות התורה נגד הניסיונות "להלך עלינו אימים מלהמליץ על בוז'י הרצוג לראשות הממשלה" • טוען: "להציג מצג שווא לפיו בוז'י קשור בתנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות, ואילו 'ביבי כשר הוא - הוא מעשה פסול" • "כשממליצים על ראשות ממשלה עושים זאת מתוך הבנה פוליטית עם מי ניתן להגיע להישגים הטובים ביותר למען הציבור החרדי והישיבות"
י"ד אדר התשע"ה / 05.03.2015 11:33

נתניהו או הרצוג? הניסיונות של גורמים שונים להשמיץ את יו”ר המחנה הציוני, מוביל גורם בכיר במפלגת יהדות התורה למתקפה חריפה נגד הניסיונות “להלך עלינו אימים מלהמליץ על בוז’י הרצוג לראשות הממשלה”.

לדבריו, “לא אמרנו מעולם שלא נמליץ על נתניהו לראשות הממשלה, אבל אנחנו חושבים שלא נכון לנהל מו”מ באמצעות התקשורת ועוד לפני שהוכרעו הבחירות ויש תוצאות”. יחד עם זאת, לדבריו, הניסיון להציג מצג שווא לפיו בוז’י הרצוג קשור בתנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות, ואילו “ביבי כשר הוא” – הוא מעשה פסול. “לדעתי יש יד מכוונת מאחורי הדברים, ולא אתפלא אם זו אותה יד שמכפישה את רעייתו של נתניהו”, אמר.

הבכיר הוסיף: “כבר פורסם בעבר בהרחבה על קשריו של נתניהו עם הרפורמים. ידוע לכל, וגם לרבנים איתם אנו מתייעצים, שלא הוא וגם לא בוז’י ‘צדיקים שכולה תכלת'”. יחד עם זה, הוא אומר, “כשממליצים על ראשות ממשלה עושים זאת מתוך הבנה פוליטית עם מי ניתן להגיע להישגים הטובים ביותר למען הציבור החרדי ועולם התורה והישיבות”.

בשנת 1993, כאשר נבחר בנימין נתניהו לכהן כיו”ר הליכוד, התעלמה התקשורת החרדית באותם ימים מבחירתו. תנועת ש”ס אף יצאה נגדו במתקפה חריפה, וזאת בשל תמיכת הרפורמים במסע הבחירות שלו.

ב’יום ליום’ כתבו אז: “איננו מצפים מהליכוד שיבחר מנהיג שמקיים מצוות, אבל לפחות שיכבד את הערכים היהודיים. ביבי נתניהו עבר את מבחן הטלוויזיה, אך הוא לא עבר את המבחן של המוסר היהודי. חבל שאלפי יהודים רואים במי שבעט במוסד המשפחה ואף עשה לזה פומבי, מנהיג בתקופה של שבר תרבותי ומוסרי.

“בתקופה שדם יהודי נשפך בחוצות איננו זקוקים לאחדות המפלגה, אנו זקוקים לאחדות עם, אנו זקוקים לחוסן מוסרי. את החוסן הזה אי אפשר לינוק ממודלים אמריקאיים. המוד שלנו הוא תורת ישראל ומסורת ישראל. תמיכתה של התנועה הרפורמית במסע הבחירות של ביבי היא רק עדות אחת לגישתו של המנהיג החדש למסורת ישראל וערכי ישראל סבא”.

העיתון אף צירף רשימה של אילי הון רפורמים שתמכו במסע הבחירות של נתניהו, כאשר אחד מהם אף העמיד לרשותו דירת פאר ברחוב הירקון בתל-אביב, מבלי לדרוש על כך כסף.

“הרפורמים מצפים לתמורה הולמת בעתיד מביבי, ממי שמקווה להיות ראש ממשלת ישראל, תוך שיתוף פעולה עם המפלגות הדתיות והחרדיות”, נכתב אז.

גם הגרא”מ שך יצא בחריפות נגד הבחירה “עמדתו של ביבי נתניהו לגבי ערכי היהדות מוטלת בספק בגלל קשריו ההדוקים עם התנועה הרפורמית ועלינו לבדוק ולראות כיצד ינהג, כדי שנקבע עמדה בבוא היום. כמו שנאמר ‘מעשיך ירקרובך ומעשיך ירחקוך'”.

לפני קצת יותר משנה, נאם נתניהו בכנס המרכזי של התנועה הרפורמית העולמית בסאן דייגו שבקליפורניה. בדבריו הבטיח נתניהו לדאוג לתפילות שוויוניות בכותל.

נתניהו שוחח גם עם ראש התנועה הרפורמית העולמית, ריק ג’ייקובס, בשידור לוויין. “האהבה שלנו לישראל היא עמוקה”, אמר לו ג’ייקובס, וסיפר: “השקנו יוזמות חדשות כדי להפוך את הקשר לישראל למשהו יום-יומי בקהילות הרפורמיות בארה”ב. חיוני שאנשים בכל העולם יבינו את עומק השותפות והמחוייבות של התנועה הרפורמית לישראל”.

ג’ייקובס הבהיר: “אנחנו תומכים בממשלת ישראל, אנחנו יודעים שבסוף זה אתה והאזרחים בישראל שמקבלים את ההחלטות, אנחנו מודים לך על התמיכה בתנועה שלנו בכך שרפורמים יכולים להתפלל כיום בכותל”.

נתניהו אמר: “הכותל בישראל שייך לכולנו, לכל העם היהודי, אני מחויב לכך שכל היהודים ירגישו בבית באתר המקודש שלנו”.

גלעד קריב, מנכ”ל התנועה הרפורמית בישראל, אמר אז: “הופעתו של ראש הממשלה נתניהו בועידה באמצעות שידור לווין מהווה עדות להכרה ההולכת וגוברת של הממסד הישראל בתפקידה של היהדות הרפורמית”.

בעיתון ‘המבשר’ פורסם לאחר מכן: “ראשי ממשלה לדורותיהם נמנעו לנאום בכינוסים אלו על אף הלחצים שהופעלו עליהם”, וכי “נתניהו מוסיף שמן למדורה הבוערת” ו”מדרדר את העגלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טיפש דאגתך צריכה להיות לכלל ישראל ולא רק למגזר החרדי
    05/03/2015 12:38
    יואב
  1. טיפש דאגתך צריכה להיות לכלל ישראל ולא רק למגזר החרדי