שי פירון: “החרדים מעריכים את יש עתיד. השתחררו מהתנהלות קשה”

ח"כ שי פירון: "אל תתבלבלו בין הפוליטיקאים ובין האזרחים. האישה שבעלה רוצה לעבוד ולא יכול כי הוא יוצא רמאי, מודָה לנו" • "אני בעד תחבורה ציבורית בשבת למקומות בילוי. אני חושב שהחרדים ידברו איתי על תחבורה ציבורית בשבת"
נחמן גור
י"ט שבט התשע"ה / 08.02.2015 12:54

בראיון שהעניק ח”כ שי פירון לעיתון ‘מקור ראשון’ הוא טוען, כי החרדים דווקא מעריכים את הפעילות של יש עתיד בכנסת.

“אני מוכרח להדגיש שלא הייתה קבוצה שזכתה להערכה כל כך גדולה מהחרדים כמו יש עתיד ונפתלי בנט, שהיה שותף למהלך”, הוא אומר. “החרדים מרגישים שהם השתחררו מאורח חיים שכפה עליהם התנהלות חברתית וכלכלית קשה”.

פירון גם מנסה לבצע הפרדה בין הציבור החרדי, לבין הנציגים החרדים בכנסת: “אל תתבלבלו בין הפוליטיקאים ובין האזרחים. האישה שבעלה רוצה לעבוד ולא יכול כי הוא יוצא רמאי, מודָה לנו.

“הרי לא כל אחד יכול ללמוד תורה 15 שעות ביום, זו לא דרך לרבים. בתי המדרש הפכו לערי מקלט. כשאלפיים אברכים עוזבים את הישיבות והולכים לעבודה, זה לא מספר סיפור?”

פירון מתעקש כי הוא אינו “מזלזל באמונה החרדית או ששולל את הדרך שלהם. כמו שלפיד אמר: מעולם לא הייתה לנו בעיה לשבת עם החרדים. העניין הוא שידענו ששוויון בנטל לא יעבור כשהם בממשלה. משזה עבר, אין לנו בעיה לשבת איתם.

“עולם התורה מקבל תקציב קבוע, לא משנה מה מספר התלמידים שלומדים בו. מה יותר טוב לעולם התורה מכך שמחלקים את הכסף בין תלמידי החכמים האמיתיים של הדור, שילמדו ברווחה ובנחת, בעוד האחרים יכולים לצאת לעולם העשייה?”

ומה דעתו על תחבורה ציבורית בשבת? בעוד ח”כ יאיר לפיד אומר כי  יש עתיד תילחם בכל הכוח בעד תחבורה ציבורית בשבת, אומר פירון: “אני מתנגד לכך שתהיה תחבורה גורפת בשבת. יחד עם זאת אני בעד תחבורה למקומות בילוי לאנשים שממילא נוסעים לשם. צריך לזכור שהתחבורה הציבורית לא שייכת למדינה, היום הכול מופרט..  צריך לבחון כל דבר נקודתית ולהבדיל בין בילוי למסחר”.

לדבריו, “אני מאמין שכולם מבינים שהמציאות היום היא לא זו שהייתה לפני שנתיים. אם אני חבר כנסת חרדי ששומע שרוצים לחוקק עשרה חוקים חדשים, זה ייראה לי כמו מלחמת דת. אבל אם עובדים על חוק אחד בקדנציה, לא מייצרים תחושת איום. אני חושב שהחרדים ידברו איתי על תחבורה ציבורית בשבת, חד־משמעית”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שי פירון
    08/02/2015 14:21
    כל הכבוד
  1. מעולה אנחנו איתך!

  2. תמיד שי פירון היה הזוי ומנותק. הנה עוד דוגמא
    08/02/2015 22:58
    סטודנטית
  3. רוב מוחלט של החרדים בזים לפירון, וכמובן שמתעבים את יש עתיד.

  4. פירון הזוי
    09/02/2015 02:58
    אלי
  5. אתה חי באשליות החרדים מעולם לא האמינו לכם מי אתה שתקבע איך לחיות דיקטטור