מכה לנתניהו: סגן הנשיא ג’ו ביידן לא ישתתף בנאום בקונגרס

סגן נשיא ארה"ב מסר כי 'לא ישהה במדינה בזמן ביקורו של נתניהו בוושינגטון' • הארגון היהודי איפא"ק לגורמים בממשל: "איננו קושרים לנאום נתניהו בשום אופן" • ח"כ יחימוביץ: "אנחנו בפיגוע מדיני מתגלגל"
אליעזר היון
י"ח שבט התשע"ה / 07.02.2015 19:18

האם נתניהו ינאם למרות הכל בקונגרס? מלשכתו של סגן נשיא ארה”ב, ג’ו ביידן, נמסר כי הוא לא ישתתף בנאומו של ראש הממשלה. “ביידן לא ישהה במדינה במהלך ביקורו של נתניהו” נאמר.

להודעה זו משמעות רבה לאור העובדה כי סגן הנשיא, המשמש גם כנשיא הסנט, נוהג להשתתף במושבים משותפים של שני בתי הנבחרים, במיוחד כאשר מופיע מנהיג זר לנאום חגיגי.

נאומו של נתניהו, כזכור, עורר לא מעט כעס בבת הלבן, שם טענו כי הביקור תוכנן ‘מאחורי גבם’, וכי מנהיגי הרפובליקנים בקונגרס הפרו את הפרוטוקול הדיפלומטי הנהוג, בכך שלא תיאמו אתם את הביקור.

התקפות מחוץ

בתוך כך מתברר כי גם איפא”ק מתנערת מנאום נתניהו: גורם בכיר בממשל האמריקני מסר לחדשות וואלה, כי השדולה הפרו-ישראלית המובילה אייפא”ק, שנחשבת לאחד הגופים החזקים ביותר בוושינגטון, הבהירה לממשל אובמה כבר בימים הראשונים של המתיחות כי הנאום של ראש הממשלה נתניהו אינו קשור אליה בשום אופן.

“הם הבהירו לנו שלא היה להם מושג לגבי התכניות של נתניהו. אף אחד לא דיבר איתם על זה. היה להם חשוב להבהיר לנו את הנקודה הזו, כדי לשמור על מערכת היחסים הטובה שיש לשדולה עם שתי המפלגות מזה עשרות שנים”.

גורם אחר בממשל אמר: “לא זכור לי מתי בפעם האחרונה נוצר כזה מצב, שכמעט כל הממסד היהודי בוושינגטון מסתייג מראש ממשלת ישראל ומנסה להרחיק את עצמו מפעולותיו. לא מדובר על הביקורת הרגילה מצד השמאל היהודי האמריקני. גם אנשים שתמכו בנתניהו לאורך שנים מוצאים את עצמם עכשיו המומים מההתנהלות שלו”.

התקפות מבית

גם יריביו הפוליטיים של של נתניהו לא חסכו ממנו ביקורת בשבת האחרונה: הרצוג, שנמצא במינכן בוועידה ביטחונית, האשים את נתניהו כי ארגן את הנאום רק לצרכי בחירות וקרא לו לבטל אותו. “עם כל הכבוד לקמפיין שלו, ביבי חייב לנהוג כפטריוט ישראלי, ולא לזרוק את ביטחון ישראל מתחת לגלגלי אוטובוס הבחירות”.

יושב ראש יש עתיד, יאיר לפיד, תקף באירוע שבתרבות בקרית ביאליק גם כן בחריפות את ראש הממשלה ואמר: “הוא הצליח להסתכסך עם הבית הלבן ועכשיו גם עם חצי מהקונגרס. זה אקט פוליטי שכל מטרתו לקושש עוד כמה קולות בבחירות”.

“אנחנו בפיגוע מדיני מתגלגל” אמרה חה”כ שלי יחימוביץ מ’המחנה הציוני’, והוסיפה: “זהו בונוס פוליטי מפוקפק שגורם לקרע עמוק עם הממשל האמריקני. אם הוא חושש שילעגו לו אני מתחייבת בפניו שאם יעשה את המהלך הנכון ויבטל את ההופעה, אנחנו לא נשתף זאת בקמפיין פוליטי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות