סקר גלצ: 40% מהתומכים כבר לא בטוחים שיצביעו לליברמן

סקר שערכה חברת שילוב-מילווארד-בראון עבור גל"צ, על רקע החשדות החמורים לשחיתות בצמרת ישראל ביתנו - חושף: 40% מאלה שתכננו להצביע לליברמן בבחירות הקרובות כבר לא בטוחים שיצביעו עבורו
יוני גרין
ג' טבת התשע"ה / 25.12.2014 09:07

על רקע החשדות החמורים לשחיתות בצמרת מפלגת ישראל ביתנו, חושף סקר שערכה חברת שילוב-מילווארד-בראון עבור תחנת הרדיו הצבאית גלי צה”ל כי 40% מאותם אלה שתכננו להצביע למפלגה בבחירות הקרובות, כבר לא בטוחים שיצביעו עבורה – ואומרים שהסיכוי שיעשו זאת ירד.

עם חשיפת הפרשה ניסו בישראל ביתנו למקסם את הרווח האלקטורלי ולהציג את חקירת אנשי המפלגה כרדיפה פוליטית, מצד מערכת המשפט.

אלא שמהסקר עולה כי גישה זו נכשלה: רק 2% מכלל המצביעים היהודים אומרים שהפרשה הזו מגדילה את הסיכויים שיצביעו עבור המפלגה, כשרק רק 5% מתוכם מקרב הקהל הביתי, לכאורה, של ישראל ביתנו, יוצאי ברית המועצות. פחות מ-1% מהמצביעים שלא תכננו להצביע לישראל ביתנו אומרים שישנו את דעתם בגלל החקירה.

מנגד, 29% מכלל הנשאלים בסקר אומרים שהסיכוי שיצביעו עבור המפלגה בעקבות הפרשה קטן, בהם 31% מקרב יוצאי ברית המועצות.

הפרשה לא תשנה את ההצבעה של 54% מהנסקרים.

בסקר נבדקו גם נתונים על המצביעים של ישראל ביתנו, ללא קשר לפרשה: המפלגה, שזוכה על פי הסקר לתמיכת 11% מהמצביעים היהודים, הוקמה כדי לייצג את המגזר הרוסי, אבל 31% מקרב יוצאי ברית המועצות שהצביעו עבורה בעבר לא מתכננים לתת את קולם לליברמן גם בבחירות הקרובות. זאת לעומת 22% מקרב יוצאי רוסיה שכן יתמכו בישראל ביתנו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות