הפאזל מתחבר: יוני שטבון סגר עם אלי ישי ופרש מהבית היהודי

ח"כ יוני שטבון נפגש אמש עם ח"כ אלי ישי - ולאחר מכן הודיע על פרישה מהבית היהודי • צפוי להצטרף למפלגה החדשה שמקים ישי • ממתינים להחלטת יו"ר האיחוד הלאומי אורי אריאל, שממשיך במגעים עם נפתלי בנט • היום צפוי ישי לכנס מסיבת עיתונאים בה יכריז על פרישתו מש"ס • פשקווילים ברחובות: "כל הפורש מש"ס - לא יאבה השם סלוח לו"
כ"ג כסלו התשע"ה / 15.12.2014 00:11

פרישתו של יו”ר ש”ס לשעבר ח”כ אלי ישי מתנועת ש”ס והקמת מפלגה עצמאית נראית, נכון לעכשיו, כעובדה מוגמרת. ולמפלגה החדשה יש כבר מצטרף נוסף, שמתחבר אל הפאזל – ח”כ יוני שטבון ממפלגת הבית היהודי.

היום צפוי אלי ישי לקיים מסיבת עיתונאים, בה יכריז רשמית על פרישתו מהתנועה אותה הוביל 13 שנה, ויודיע על פרטים נוספים הקשורים בהתארגנות החדשה.

מוקדם יותר אמש נפגש ישי עם ח”כ יוני שטבון – הח”כ היחיד מהבית היהודי שהתנגד לחוק הגיוס –  בביתו של שטבון בשכונת קרית משה בירושלים. במהלך הפגישה סיכמו השניים על חבירה וריצה משותפת.

זמן לא רב לאחר הפגישה הוציא שטבון הודעה לתקשורת על פרישתו מהבית היהודי: “בשנתיים האחרונות נוכחתי בחשיבות קיומה של מסגרת פוליטית ששומרת על הזהות היהודית וערכי התורה במדינה”.

 לדבריו, “מסגרת שאינה מפנה עורף לשכבות החלשות ורואה בטיפול בתושבי הפריפריה ערך עליון. מפלגה שתדע לשלב ערכים אלו, לשים אותם כנר לרגליה ולחבר בין דתיים, חרדים ומסורתיים תהיה בית פוליטי מיטבי בעבורי”.

אלי ישי עצמו, אמנם, טרם הודיע רשמית על מפלגתו, אך מהודעתו של שטבון ניתן להסיק כי הוא חובר למפלגה זו – שתחבר בין “דתיים, חרדים ומסורתיים”.

ישי ושטבון ממתינים כעת להחלטתו של יו”ר האיחוד הלאומי, שר הבינוי אורי אריאל. במידה והמגעים בין אריאל לבנט יעלו על שרטון, והח”כים של האיחוד הלאומי יפרשו מהבית היהודי, יחברו כולם יחד לרשימה משותפת.

אלא שבשלב זה טרם ברור האם אורי אריאל מתכוון לפרק את השותפות עם בנט. אמש נפגשו השניים לפגישה שהוגדרה בתחילה כמכרעת. הפגישה ארכה כשעתיים, ולאחריה הודיעו שני הצדדים כי הפגישה הייתה “עניינית”, וכי “המגעים יימשכו בזמן הקרוב ביותר”. כך שהכרעה נדחתה.

מחנה ישי מתקדם 

במחנה אלי ישי לא ממתינים לתוצאות המגעים בין מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי, וכבר פועלים לרישומה והפעלתה של מפלגה חדשה.

על פי דיווח בחדשות 2 הערב, אנשיו של ישי כבר פנו לרשם המפלגות בבקשה להתמודד במפלגה תחת השם “מרן”, על שם הרב עובדיה יוסף זצ”ל.  בש”ס כבר הודיעו שיתנגדו לשם זה.

במידה שהמפלגה החדשה תרוץ יחד עם מפלגת האיחוד הלאומי, או במידה שרשם המפלגות יפסול את השם ‘מרן’ – תיקרא המפלגה החדשה בשם ‘יחד’.

 היום, כאמור,  צפוי ישי לכנס מסיבת עיתונאים בה יודיע על פרישתו. לקראת ההכרזה כך צפוי לנחות בארץ יועץ הסתרים הצרפתי, ומי שייעץ לישי בשנים האחרונות – מיכאל אבוש’דיד. 

כל המהלכים הללו כבר מעוררים סערת רוחות ברחוב הספרדי – והקרבות הצפויים בין המחנות כבר מתחילים להתנקז אל הרחובות: אמש כוסו רחובות שכונת הר נוף בירושלים, בה מתגורר ישי, כמו גם רחובות בערים חרדיות נוספות, במודעות עם תמונתו של הגר”ע יוסף זצ”ל, ועליהן הכיתוב: “כל מי שפורש מש”ס ‘לשם שמים’ – לא יאובה השם סלוח לו”.

פשקוילים אלי ישי

 מוקדם יותר אמש כינס יו”ר ש”ס, ח”כ  אריה דרעי מסיבת עיתונאים יחד עם הרבנית עדינה בר שלום, בה הודיעו השניים על הקמת מועצת נשים בש”ס. דרעי ניצל את ההזדמנות ותקף את ישי.

לשאלות עיתונאים, הזכיר כי מרן החזיר לו את הפיקדון, וסיפר כי “התנועה עברה תקופה קשה מאוד בשנה וחצי האחרונות, והנה כולם מאוחדים, הנציגים ברשויות, חברי הכנסת, כולם מבינים שהאחדות חשובה.

“לא סוד שהצעתי לאלי ישי, לו יש לי הערכה לתפקודו ב-13 שנים, הצעתי לו שורה של הבטחות כדי לשמור על כבודו, לא אפרט הכל. ציפיתי שיירתם איתנו ויהיה חלק מכל החברים. לצערי זה לא קרה. אני מנוע מלפרט, כי מועצת החכמים מטפלת בזה.

“היינו מאד ידידים, כי אנחנו מעריכים, אני מקווה שהוא ישמע את הדברים ויבין מה מרן רוצה בשעה הזו. אין לי ספק שאם היה בחיים זה מה שהיה רוצה. היה אומר לנו: בנים שלי תתאחדו, תוותרו על דברים, בתנאי שהתנועה תוכל לעבוד”.

אתמול בצהרים התכנסו חברי הכנסת של סיעת ש”ס בבית מלון בתל אביב, וחתמו על מכתב נאמנות: “אנו הח”מ חברי הכנסת של סיעת ש”ס התכנסנו כאן בעיר תל אביב היום יום ראשון כב בכסלו תשע”ה, הנאמנים לדרכו של מרן והנשמעים להוראות מועצת החכמים בנשיאות מרן ראש הישיבה שיבדלחט”א חכם שלום כהן שליט”א,

“מודיעים בזאת כי למרות שהדבר מובן מאליו,  גם המובן מאליו מוטב שייאמר: אנו מחזקים את ידי יו”ר התנועה חה”כ אריה דרעי אשר מונה מפי קודשו של מרן זצ”ל ומועצת החכמים גם יחד”.

בסיום המכתב קוראים חברי הכנסת ליו”ר הקודם: “אנו קוראים בזאת לחברנו חה”כ הרב אלי ישי לחזור בו מכוונתו לפלג את התנועה הק’ ולהישמע להוראות מועצת חכמי תורה”.

קריאתם, כך נראה, לא נענתה.

ש"ס

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות