השיא של לבני: 4 מפלגות ב-9 שנים • שטרן וצור לא יצטרפו לעבודה

מסתמן: הרצוג ישריין ללבני את המקום השני ועוד שני מקומות ריאליים • שטרן וצור נגד איחוד הרשימות עם העבודה: "המעבר לא טבעי לנו" • ח"כ אופיר אקוניס מלגלג על לבני: "מקרה קלאסי של כיסאולוגיה - ולא אידאולוגיה"
יוני גרין
ט"ו כסלו התשע"ה / 07.12.2014 11:50

מפלגת התנועה של ציפי לבני מתפרקת: במסגרת איחוד הרשימות המסתמן בין יו”ר העבודה, ח”כ יצחק הרצוג, ויו”ר התנועה, ח”כ ציפי לבני, עולה כי הרצוג ישריין ללבני את המקום השני ועוד שני מקומות ריאליים בלבד, עבור חברי הכנסת עמיר פרץ ועמרם מצנע – שניהם בעברם יושבי ראש מפלגת העבודה.

חבר הכנסת דוד צור, מספר 6 במפלגת התנועה, אמר בתכנית ‘מה בוער’ עם רזי ברקאי בגלי צה”ל: “הבית הפוליטי הזה התאים לשטרן ולי כי הוא באמת מפלגת מרכז, ואנחנו נתפסים כאגף הימני בתוך התנועה. מן הסתם עמרם ועמיר הם יוציא מפלגת העבודה, וככאלה חזרתם לשם היא טבעית – לנו היא לא טבעית”.

מוקדם יותר היום אמר ח”כ אלעזר שטרן, מספר 4 ברשימת התנועה, לניב רסקין בגל”צ כי צור והוא כבר מנהלים מגעים עם מפלגות אחרות.

“יכול להיות שיש החלטה שהגוש הולך יותר שמאלה, ואז מבינים למה דוד צור ואני פחות טובים למי שהולך שמאלה. אם הגוש הולך למרכז וקצת ימינה אני מניח שיהיה יותר מה לדבר איתנו בהקשר הזה”, אמר שטרן, “דיברו איתי גם מפלגות אחרות”.

אם אכן תצטרף ח”כ ציפי לבני למפלגת העבודה, היא תשלים מעבר בארבע מפלגות שונות בתוך תשע שנים. בנובמבר 2005 היא עברה מהליכוד לקדימה, עם הקמת המפלגה החדשה. בשנת 2012 התפטרה מהכנסת לאחר שהפסידה בפריימריס לראשות המפלגה לשאול מופז. לקראת הבחירות לכנסת ה-19 הקימה את מפלגת התנועה.

ח”כ אופיר אקוניס, סגן שר במשרד ראש הממשלה, לגלג אמש בדף הפייסבוק שלו על ציפי לבני, שרת המשפטים שפוטרה: “ברכות לגברת לבני על שבירת שיא ישראלי חדש!

“הפוליטיקאית הראשונה – והיחידה – שעברה בין ארבע מפלגות שונות בפחות מ-10 שנים. מקרה קלאסי של כיסאולוגיה – ולא אידאולוגיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות