הליכוד בראשות משה פייגלין יקבל 18 מנדטים: לוקח גם ממצביעי ג’

סקר שהזמינו פעילים בליכוד ונחשף ב'הארץ' מגלה: המפלגה בראשות משה פייגלין זוכה ל-18 מנדטים מקבל קולות מהבית היהודי, מישראל ביתנו ואף מיהדות התורה, אך מאבד מצביעים לכחלון ויש עתיד • בנתונים שפורסמו לא צויין מה תהיה מפת הגושים בתרחיש בו פייגלין יעמוד בראשות הליכוד, והאם מועמדותו לא תפגע לבסוף בגוש הימין כולו
נחמן וייס
ט"ו כסלו התשע"ה / 07.12.2014 14:19

הפריימריז לראשות הליכוד, הצפויים להתקיים ב-7 בינואר, אלא אם יוקדמו לבקשת ראש הממשלה, הובילו פעילים במפלגה להזמין סקר שיבדוק: למי מהמתמודדים בפריימריס על יו”ר התנועה יש סיכוי להוביל את הליכוד לניצחון בבחירות הכלליות.

מנתוני הסקר, אותו חשף העיתונאי יהונתן ליס ב’הארץ’, ובוצע על ידי מכון ‘מאגר מוחות’, עולה כי גם ללא נתניהו בראש – הליכוד לא נחלש משמעותית.

לפי הסקר, הליכוד בראשות משה פייגלין יקבל 18 מנדטים, מספר המושבים בהם מחזיקה המפלגה כיום, ואילו הליכוד בראשות דני דנון יזכה ל-17 מנדטים.

בסקרים שפורסמו בסוף השבוע, מקבל הליכוד בראשות בנימין נתניהו 22 מנדטים.

על פי הנתונים, במידה ופייגלין יהפוך ליו”ר הליכוד, המצביעים יהפכו לימניים ודתיים יותר, והוא נוגס קולות מהבית היהודי, מישראל ביתנו ואפילו מיהדות התורה. לעומת זאת הליכוד מאבד קולות לטובת כחלון ויש עתיד.

יצויין, כי בנתונים שפורסמו, לא צויין מה תהיה מפת הגושים בתרחיש בו פייגלין יעמוד בראשות הליכוד. כך שאולי יתכן ו-18 המנדטים שיקבל יהיו חסרי משמעות, שכן מועמדותו תפגע לבסוף בגוש הימין.

בנוסף, הסקר לא בדק כמה מנדטים יקבל הליכוד בראשות גדעון סער, ששוקל בימים האחרונים לשוב לזירה הפוליטית ולהתמודד על התפקיד.

פעיל ליכוד אמר ל’הארץ’: “הליכודניקים מבינים היום שכל חמור יכול להביא את המנדטים שביבי מביא למפלגה”.  פעיל אחר הוסיף: “לפי התוצאות התקרה של נתניהו עשויה להפוך לרצפה של פייגלין. מכאן הוא יכול לאסוף עוד מנדטים”.

פייגלין הגיב לדברים ואמר: “תוצאות הסקר לא מפתיעות אבל בהחלט מחדדות את השאלה הכי חשובה בבחירות האלה – מי יכול להביא את הקולות שנדדו לבית היהודי ולישראל ביתנו.

“אני משוכנע שהציבור הלאומי שעזב למפלגות ימין אחרות ישוב ובגדול לליכוד תחת מנהיגותי והדרך אותה אני מייצג”, הוסיף פייגלין.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    משה פייגלין לראשות הליכוד והממשלה!
    07/12/2014 14:34
    חנניה מישאלי
  1. רק פייגלין יצליח להחזיר את הליכוד למפלגת שלטון גדולה וחזקה!