קרע בבית היהודי: “אורי אריאל מתפצל סדרתי”

ח"כי האיחוד הלאומי קיימו ישיבה דחופה במקביל לישיבת סיעה של הבית היהודי: דנו בהמשך הריצה יחד • לאחר מסר מבנט הצטרפו לישיבה המשותפת, אך בנט יצא בזעם: "אם אתם רוצים להתפצל - נתפצל" • חילופי האשמות במפלגות
נחמן גור
ט' כסלו התשע"ה / 01.12.2014 16:58

קרע בציונות הדתית: במקביל לסכסוכים בין המפלגות השונות בקואליציה, גם בתוך מפלגת הבית היהודי, מתברר כי המתיחות בין המפד”ל לאיחוד הלאומי הולך ומחריף.

בשבועות האחרונים נעשים שוב ושוב ניסיונות מצד שני הצדדים להגיע להסכם איחוד בין שני המפלגות השונות לקראת הבחירות הבאות, אך המאמצים עולים על שרטון, כשכל צד מאשים את רעהו בכישלון המגעים.

היום בצהריים התכנסו חברי הכנסת של האיחוד הלאומי בראשות השר אורי אריאל, לדיון שהוגדר “דחוף”, בכדי לדון בצעדים הבאים.

לטענת האיחוד הלאומי, המייצג את הזרם החרד”לי יותר בציונות הדתית, אנשי המפד”ל החדשה של בנט, לא מוכנים לדון במצע ערכי משותף.

את הישיבה הזאת קיימו באיחוד הלאומי, במקביל לישיבת הסיעה השבועית של הבית היהודי, כשחברי האיחוד הלאומי נעדרים במפוגן מהישיבה המשותפת.

בנט זעם על כך ושיגר להם מסר חד משמעי כי עליהם להצטרף לישיבה המשותפת, ולאחר מאמצי שיכנוע מצד אלי בן דהן, ‘התקפלו’ החברים מהאיחוד הלאומי, והצטרפו לישיבת הבית היהודי.

אלא שבכך לא תם הסיפור, לאחר שנכנסו, החלו חילופי האשמות בין בנט לאריאל.  אריאל טען: “אני דורש להעדר מהצבעות במליאה בגלל ההקפאה ביו”ש, אסור לנו לשכוח מי שלח אותנו לכנסת”, בתגובה אמר לו בנט: “בגללך לא יהיה לנו שר ביטחון מהבית היהודי וההקפאה תמשך”. 

לבסוף קם בנט ממקומו בזעם ואמר: “אני לא מוכן לדברים האלה, אתם רוצים להתפצל – נתפצל”, ועזב את החדר.

גורמים במפד”ל תקפו את אריאל: “אורי אריאל מתפצל סדרתי , וצורת האיומים הזאת לא מקובלת עלינו. השר בנט לא ייכנע לאיומי פיצול בנוסח ‘תשריינו שישה או שאתפצל’. מי שמוכן להעמיד עצמו לבחירה דמוקרטית של הציבור מוזמן, זוהי אחדות אמיתית”.

מנגד אמרו באיחוד הלאומי: “בנט מפחד לדון בדמותה וערכיה של המפלגה. הוא מעדיף לפצל את הציונות הדתית ולמכור את ערכיה וציבור המתנחלים רק כדי לקושש כמה קולות נוספים של מצביעי יאיר לפיד״.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    היה מישהו שניסה לפצל את ש
    01/12/2014 17:44
    שמעון ביטון
  1. מה לעשות לא צריך לא לפצל את ש”ס ולא לפצל את הבית היהודי