נתניהו: “שרים מפרים הסכמים מפורשים. להפסיק החתרנות”

כמה שעות לפני הפגישות עם ראשי הקואליציה, תקף ראש הממשלה את לבני ולפיד: "השרים הללו משתלחים בממשלה ובעומד בראשה, הם מפרים הסכמים מפורשים שהושגו"
שרי רוט
ט' כסלו התשע"ה / 01.12.2014 16:19

קואליציה במשבר: כמה שעות לפני הפגישות עם ראשי הקואליציה, תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו, את השותפים, שמנסים לדבריו להפיל את הממשלה.

בפתח ישיבת סיעת הליכוד אמר נתניהו: “בניסיון להגיע להרמוניה, נתתי גיבוי לדברים שלא הייתי שלם איתם, כמו חוק מע”מ אפס, אבל לצערי לא זכיתי לגיבוי הדדי ולא זכיתי גם לקיום המחויבות הבסיסית ביותר – נאמנות ואחריות של שרים לממשלה בה הם יושבים”.

“בשדה המדיני למשל”, המשיך נתניהו לתקוף. “שרים מסוימים תוקפים חדשות לבקרים את המדיניות שאני מוביל ושבשמה נבחרתי. אפילו בנייה בירושלים דבר שהיה צריך להיות מובן מאליו הופכת אצלם לנושא שנוי במחלוקת ובכך הם מחזקים את הביקורת על ישראל בזירה הבינלאומית.

“השרים הללו משתלחים בממשלה ובעומד בראשה, הם מנסים להחליף ממשלה וראש ממשלה מתוך הממשלה שהם יושבים בתוכה, הם מפרים הסכמים מפורשים שהושגו כמו למשל מתן תוספת תקציבית אמתית לתקציב הביטחון והעברת בסיסי צה”ל דרומה, אלו רק כמה דוגמאות מיני רבות”, הפנה נתניהו אצבע מאשימה ללפיד. 

“אני דורש מהשרים הללו להפסיק את החתרנות, את ההתקפות, להתצייב מאחורי המדיניות, הנכונה להובלת המדינה. אם יסכימו לכך – נוכל להמשיך יחד, אם יסרבו – נסיק את המסקנות ונלך אל הבוחר”, הצהיר נתניהו.

“כראש ממשלה שנותרו לו עוד מספר שנים לכהונה, אני לא שש אלי בחירות, השיקול היחיד שמנחה אותי הוא טובת המדינה וזה דורש מממשלה אחראית. ממשלה לא יכולה לתפקד כששרים שיושבים בתוכה פועלים נגד מדיניותה, ותוקפים את הממשלה כמעט מכל כיוון וכל נושא. על זה לא אוכל להתפשר”.

היום בשעות הערב יקיים נתניהו סבב פגישות עם לפיד, לבני ובנט בנסיון אחרון להגיע להבנות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות