נתניהו הגיב לממשל ביידן: אם צריך, נעמוד לבד ונילחם בציפורניים

נתניהו הגיב לראשונה בהצהרה מצולמת לאיום של הנשיא ביידן: "אמרתי כבר שאם צריך - נילחם בציפורניים. אבל יש לנו הרבה יותר מציפורניים. אנחנו נחושים ומאוחדים כדי להביס את אויבנו" • בני גנץ: "לארה״ב יש חובה מוסרית ואסטרטגית לאפשר לישראל את הכלים הנדרשים למלחמה"
אריה ריבקינד
א' אייר התשפ"ד / 09.05.2024 20:08

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (חמישי) לראשונה לעימות החריף עם הממשל האמריקני, לאחר שהנשיא ביידן איים אמש בקולו לעצור משלוחי נשק אם ישראל תרחיב את הפלישה ברפיח.

“אנחנו ערב יום העצמאות”, אמר נתניהו בהצהרה מצולמת. “במלחמת העצמאות לפני 76 שנים היינו מעטים מול רבים. לא היה לנו נשק, היה אמברגו נשק על ישראל, אבל בתעצומות הנפש, הגבורה והאחדות בתוכנו – ניצחנו. היום אנחנו הרבה יותר חזקים. אנחנו נחושים, ואנחנו מאוחדים כדי להביס את אויבנו ומבקשי נפשנו”.

ראש הממשלה הוסיף: “אם נצטרך לעמוד לבד, נעמוד לבד. אמרתי כבר שאם צריך – נילחם בציפורניים. אבל יש לנו הרבה יותר מציפורניים, ובאותן תעצומות נפש, בעזרת השם יחד ננצח”.

ראש הממשלה התראיין לתוכנית האירוח של ד”ר פיל – והצהיר כי ישראל תפעל ברפיח. “אנחנו נעשה את מה שאנחנו צריכים לעשות כדי להגן על המדינה שלנו והעתיד שלנו – וזה אומר שננצח את חמאס, כולל ברפיח. אין לנו ברירה אחרת”,

השר בני גנץ התייחס גם הוא לאיום של ביידן: “השותפות בין ארה”ב לישראל היא שותפות אסטרטגית, ולא פחות חשוב מכך – שותפות ערכית. ארה”ב התייצבה לצד ישראל בשעתה הקשה ביותר, והמתקפות עליה מצד שרים חסרי אחריות הן כפיות טובה שנועדה לצורכי פנים ושנובעת משיקולים פוליטיים”.

לדבריו, “אני מקיים ואמשיך לקיים דיאולוג ישיר בנושאים רבים ורגישים בעלי השפעה דרמטית על ביטחונה של ישראל ואני מאמין שמשלוחי הנשק החשובים יימשכו. מעבר לצורך הביטחוני, יש בכך אמירה מדינית חשובה להמשך העמידה של ארה”ב לצד ישראל”.

הוא הדגיש: “לישראל יש חובה ביטחונית ומוסרית להמשיך להילחם כדי להשיב את חטופינו ולהסיר את האיום של החמאס מדרום הארץ, ולארה”ב יש חובה מוסרית ואסטרטגית לאפשר לישראל את הכלים הנדרשים למשימה זו”.

דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג’ון קירבי, התייחס מוקדם יותר להחלטה האמריקנית להקפיא העברת משלוחי נשק לישראל. “ארה”ב תמשיך לספק לישראל את כל הצרכים שהיא צריכה כדי להגן על עצמה, אך לא נשק ספציפי למשימה ספציפית”, הבהיר. “המסר שלנו על מבצע נרחב ברפיח עבר, ישראל לא תקבל נשק ספציפי – ותצטרך לבחור”.

בתדרוך לתקשורת קירבי הוסיף: “יש דברים שניתן לעשות יחד עם ישראל כדי לסייע למיטוט חמאס. הצענו חלופות – שיתוף פעולה למניעת הברחות בציר פילדלפי. השיחות עם ישראל נמשכות כל הזמן”. הוא גם הבהיר: “משלוחי נשק עדיין מגיעים לישראל, וזה ימשיך. אנחנו עיכבנו משלוח אחד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות