לפיד עוקץ: “לנו אין מקורבים וחברי מרכז לחלק להם ג’ובים”

שר האוצר יאיר לפיד התייחס לפגישתו הערב עם נתניהו ואמר: לא מתכוון להתפשר על התקציב ועל חוק מע"מ אפס • לבני: "ממשלת ישראל הגיעה לצומת דרכים"
שרי רוט
ט' כסלו התשע"ה / 01.12.2014 14:58

קואליציה במשבר: שר האוצר יאיר לפיד התייחס בפתח ישיבת סיעת יש עתיד, לפגישתו המתוכננת הערב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בניסיון להגיע להבנות.

“יש לי הערב פגישה עם ראש הממשלה”, פתח לפיד. “ואני הולך להגיד לו שלא נתפשר על התקציב וחוק מע”מ אפס”.

לפיד שיבח את החוק וטען שיעזור לזוגות הצעירים. “מע”מ אפס זה לזוגות צעירים, לכן אנחנו מקדמים את פינוי בסיסי צה”ל לנגב”.

הוא התייחס במרומז לאמירות של שר הביטחון יעלון, כי הוא פוגע בביטחון ואמר: “תקציב 2015 מגדיל את תקציב הביטחון ב-6 מיליארד שקל, אנחנו לא חוסכים בביטחון על הלוחמים שלנו. הממשלה אישרה את התקציב, וגם את חוק מעמ אפס, ראש הממשלה תמך בשניהם, ישב לידי והצביע לשניהם, והתחייב בפני לסייע להעביר את שניהם, אני לא מעלה בדעתי ששיקולים פוליטיים ישנו את דעתו”.

לפיד שב ותקף את הליכוד, ורמז כי הוא נכנע ללחצים פוליטיים: “לא נבחרנו כדי לשרת קבוצות לחץ ואינטרסים פוליטיים, המחויבות היחידה שלנו זה הציבור, אין לנו מקרובים, איו לנו אינטרסים, אין לנו חברי מרכז שאפשר לחלק להם ג’ובים”, אמר לפיד.

קודם לכן בפתח ישיבת סיעת התנועה, אמרה שרת המשפטים, ציפי לבני: “זה לא סוד, ממשלת ישראל הגיעה לצומת דרכים. ראש הממשלה אמר אתמול ‘או או’ והוא צודק לגמרי. או לעצור את ההקצנה, להילחם ביחד לא רק נגד הטרור אלא גם נגד האלימות והגזענות, להפסיק עם הרטוריקה המתלהמת והצעות החוק הקיצוניות ולקדם את מה שניתן לקדם ולהסכים עליו גם בתחום המדיני. או – ללכת לבוחר ולתת לו לבחור בין שתי דרכים, בין שתי השקפות עולם”.

לדבריה, “מה שלא ראוי, מצד אחד לא ללכת לבחירות ומצד שני להמשיך עם הצעות החוק הקיצוניות, ההתלהמות והרכיבה על גל הגזענות. מול האלימות וההקצנה ושריפת ספרים בבתי ספר ובתי כנסת, יש צורך בממשלה אחראית, ציונית ולא קיצונית”, אמרה לבני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות