משרד החינוך הכריע: סוגרים ‘השלוחה האשכנזית’ באלעד • פרסום ראשון

מאיר שמעוני, מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, הכריע: 'השלוחה האשכנזית' של זלזניק, הפועלת מתחילת השנה באלעד - תסגר לאלתר • ההוראה - לאחר שהעירייה ונציגי ההורים לא נענו בחיוב לדרישות להסדרת הסמינר: התחייבות לקיום הליך קבלה בשנה הבאה ללא אפליה • עמותת 'נוער כהלכה': "מברכים על ההחלטה, נעקוב אחר הביצוע"
שרי רוט
ט' כסלו התשע"ה / 01.12.2014 08:21

מאיר שמעוני, מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, הכריע הבוקר (שני) כי הסמינר הפיראטי – הידוע בשם ‘השלוחה האשכנזית’ של זלזניק – הפועל מתחילת השנה בעיר אלעד, ייסגר.

ההוראה מגיעה לאחר שעיריית אלעד ונציגי ההורים לא נענו בחיוב לדרישות המשרד להסדרת הסמינר.

שמעוני ציין: “ניסינו להעמיד את טובת כלל התלמידות באלעד לנגד עינינו, תוך היצמדות למדיניות המאבק באפלייה של המשרד, אבל, לצערי, ישנם גורמים עסקניים בעיר שבחרו שלא לשתף פעולה עם משרד החינוך ועם ראש העירייה, בהעדיפם את האינטרסים האישיים שלהם על פני טובתן של הבנות”.

לשם סגירתו של הסמינר, פנה שמעוני לייעוץ המשפטי של משרד החינוך וביקש כי יחלו לאלתר בהליכי הוצאת צו סגירה למוסד הבלתי חוקי.

המשמעות היא: אי מתן תקציבים למוסד והעברת הטיפול בו לרשויות אכיפת החוק.

ההוראה מגיעה לאחר שלפני כשבועיים העמיד שמעוני בפני ראש העיר אלעד, ישראל פרוש, מספר תנאים להסדרתו של המוסד. ביניהם, מתן בעלות על המוסד אך ורק לגורם שאינו קשור – במישרין או בעקיפין – לאפליה שליוותה את הקמת המוסד הבלתי חוקי, והתחייבות המוסד לקיום הליך הקבלה בשנה הבאה בשיטת ה’כיתות המזינות’, כאשר כל תלמידות בית הספר בית יעקב החדש בעיר יעלו באופן אוטומטי ללמוד במוסד.

לרשות ראש העיר הועמד הזמן עד לאמש בכדי להגיע להבנות עם קבוצת ההורים שהובילו לגיבוש המוסד הלא חוקי.

כזכור, תחילת הפרשה לפני יותר משלושה חודשים, כאשר נציגי קבוצת ההורים המדוברת בשיתוף עם מוסד אחר בעיר, ניסו לקיים אפלייה עדתית בוטה בהליך הרישום לאותו המוסד.

באותה עת, הוחלט במשרד החינוך, באופן תקדימי, לבטל את כל הליך הרישום והקבלה במוסד ולקיימו מחדש. קבוצת ההורים המדוברת סרבה לקבל את ההכרעה ובחרה להתחיל את שנת הלימודים בנפרד במוסד בלתי חוקי שהוקם על ידה – המוסד שעומד כעת במרכז הכרעתו של משרד החינוך.

ביום חמישי האחרון הגישה עמותת ‘נוער כהלכה’ עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד משרד החינוך ונגד ‘השלוחה האשכנזית’ של סמינר זלזניק באלעד, בדרישה לסגור את המוסד לאלתר.

במקביל הגישה הנהלת סמינר ‘לדעת חכמה’, שבמבנים בהם שוכנה על ידי העירייה התמקמה גם ‘השלוחה האשכנזית’ של סמינר זלזניק, עתירה מנהלית לבית  המשפט המחוזי בירושלים נגד משרד החינוך, בדרישה לקבל רישיון מיידי.  בעתירה הוצגו טענות חמורות על תמיכה באפליה מצד גורמים פוליטיים בעיר.

מעמותת נוער כהלכה נמסר בתגובה: “מדובר בעניין ערכי ולא אישי. אנו מברכים על ההחלטה שהתקבלה בעקבות העתירה שהוגשה על ידי עמותת נוער כהלכה באמצעות עורכי הדין יואב ללום ועופר מגזניק, ומצפים שהמשרד יממש את הסגירה בהקדם והעירייה תשבץ את תלמידות בית הספר הזה במוסדות עם רישיון חוקי.

“העתירה תישאר על כנה עד מימוש צו הסגירה והעותרים יעקבו אחרי ביצועו באופן מדוקדק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין על ללום! מתזז את כל המערכת, ועושה
    01/12/2014 10:55
    אריק
  1. דרעי, ללום מאחוריך!!!