לפיד: “הכל תקוע ונתניהו עומד בצד” • הליכוד: “פרצוף כפול”

שר האוצר תקף את ראש הממשלה ואמר: "כדי לא ללכת לבחירות, ראש הממשלה צריך להחליט שהוא לא רוצה בזה, לפנות למפלגתו ולהגיד להם בפה מלא כי זהו סוף לחגיגת הג'ובים והשחיתויות • בכירים בליכוד: "אין גבול ואין בושה לפרצוף הכפול של לפיד"
נחמן וייס
ז' כסלו התשע"ה / 29.11.2014 18:51

קואליציה במשבר: שר האוצר יאיר לפיד תקף היום את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: “במקום בנושאים הדרמטיים, מתעסקים בפוליטיקה הכי קטנה, בסקרים ובהישרדות פוליטית”.

באירוע שבתרבות שנערך בתל אביב אמר לפיד: “צר לי שתקציב המדינה הוא בן ערובה לעסקנות פוליטיות”. לטענתו, המשבר “כולל בתוכו הרבה נושאים –  הוא ביטוי למצב שבו הפוליטיקה הישנה קמה למאבק אחרון על המשאבים, על התקציבים שלה ועל הכוח הפוליטי שלה ועל האינטרסים של מרכיביה. מדובר בחמישה חברי מרכז חזקים בליכוד ששולטים במדינה ומשפיעים על הפוליטיקאים במפלגה”.

“אנחנו הגשנו את התקציב החברתי ביותר בשנים האחרונות”, שב לפיד על אמירתו. “שמיועד ברובו למשרדים החברתיים. התקציב נתקע כי אותם חברי מרכז יושבים על ראש הממשלה ומשכנעים אותו שלא לקבל את התקציב ואני לא מבין למה נתניהו משתף עם זה פעולה. בגלל זה ועל זה בדיוק המשבר – ראש הממשלה הצביע בעד התקציב בממשלה ואז ניתק מגע ולא מדבר איתנו”.

“כדי לא ללכת לבחירות, ראש הממשלה צריך להחליט שהוא לא רוצה בזה, שהוא מעדיף להעביר תקציב, להעביר את רפורמת הדיור, לשקם את יחסינו עם ארה”ב ועליו לפנות למפלגתו ולהגיד להם בפה מלא כי זהו סוף לחגיגת הג’ובים והשחיתויות. חלק גדול הוא אישי במשבר הזה אבל לא הכל. ניתן לפתור אותו בשיחה בינינו אבל זו גם החלטה על שינוי מדיניות שראש הממשלה צריך לקבל”.

 לפיד הוסיף: “כל מה שאני מבקש הוא שלא יעזרו, שיזוזו הצידה ולא יפריעו למי שמנסה לפתור את בעיית הדיור. בדברים הדרמטיים הכל תקוע וראש הממשלה עומד בצד: תקציב המדינה, יחסיה הבינלאומיים של ישראל, הביטחון האישי של האזרחים, סוגיית הדיור ועוד”.

אך הוא לא מתכוון לפרוש מהקואליציה, “אי אפשר לתת תרופות חינם לניצולי שואה כשאתה באופוזיציה. זה קל לברוח לספסלים הנוחים של האופוזיציה אבל אני יכול עוד. אם אני מחר בא ומודיע שאני פורש, יש מסיבה במרכז הליכוד כי כל הג’ובים יישארו בידיהם. המדינה צריכה העברת תקציב, רפורמה בדיור, ביטחון אישי ברחובות”.

כשנשאל על אפשרות הקואליציה החלופית אמר: “מדובר בשטות גמורה, אני לא אידיוט. הרי החרדים בחיים לא יילכו איתי, במיוחד לא אחרי שהעברנו את חוק השוויון בנטל, הכנסנו את לימודי הליבה למוסדות החינוך של ש”ס ואיזנו את תקציבי הישיבות”.

על חוק הלאום, שמהווה את הסיבה למשבר הנוכחי אמר לפיד: “אני בעד חוק לאום, כולם בעד חוק לאום. אבל החוק שמדברים עליו זה חוק שאמור לקדם מישהו בפריימריס, ואנחנו משלמים בהידרדרות היחסים עם העולם ובכותרות שליליות באמצעי התקשורת העולמיים. בסוף הרי הנוסח הזה לא יעבור”.

כשנשאל על היחסים עם ארה”ב השיב: “לא יימשכו אותי בלשון לדבר בגנות ראש הממשלה כל עוד אני יושב בממשלתו. אלה כללי עבודה וכבוד בסיסיים. אבל זה לא שיש הידרדרות ביחסים, זה כבר שם. אנחנו בנקודת השפל ביחסים שלנו איתם אי פעם. איש לא יודע מה הם יעשו כאשר אבו מאזן יילך למועצת הביטחון, כלומר, הוטו שלהם באו”ם כבר לא מובטח כבעבר”.

בתגובה תקפו בכירים בליכוד את לפיד: “אין גבול ואין בושה לפרצוף הכפול של לפיד, אשר מצד אחד מדבר על פוליטיקה חדשה, ומצד שני בוחש ועוסק בפוליטיקה ישנה במלוא כיעורה”.

“לאחר שנכשל בניהול הכלכלה, ניסה להעביר תקציב שפוגע בצה״ל ובביטחון וקידם חוק שלא יוריד את מחירי הדיור וייטיב רק עם קבלנים המקורבים ליועציו ולמפלגתו – פנה לפיד מאחורי הגב לסיעות החרדיות על מנת לפתות אותן לפוטש. על כך מעידים ח״כ ליצמן ובכירים נוספים”.

“הציבור שנתן ללפיד 19 מנדטים מצפה ממנו לסור מדרך האיומים, התכתיבים, ההשתלחויות והפופוליזם ולהתחיל, סוף כל סוף, לפעול באחריות לטובת העם והמדינה״, אמרו הבכירים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות