לפיד מנסה להרגיע: ללכת לבחירות? “רעיון רע מאוד”

נבהל? שר האוצר מבקש למתן את המשבר בקואליציה ואומר: "אני לא רואה שום סיבה - לא לאיומים ולא לפירוק של ממשלות" • אך הדגיש שלא יסכים לקיצוץ בתקציבים החברתיים • על חוק הלאום: "אני נגד חוק הלאום הספציפי הזה ובנוסח הזה" • צחי הנגבי: "ימצא מכנה משותף" • ואילו אנשי ראש הממשלה מאשימים: "לפיד מנסה לעשות תרגיל מסריח"
נחמן וייס
כ"ג חשון התשע"ה / 16.11.2014 21:00

ריח בחירות? שר האוצר יאיר לפיד, מנסה הערב להרגיע את המשבר הקואליציוני, ואת השמועות על הקדמת הבחירות.

בראיון לאושרת קוטלר במהדורה המרכזית של חדשות10, אמר לפיד:  “אני לא איימתי לעזוב את הממשלה, כך שהאיום הזה הוא לא רציני”.

לטענתו, אינטרסנטים מנסים להכשיל את העברת התקציב. “הגשנו לממשלה את התקציב, אולי החברתי ביותר שהיה פה זה שנים. תוספות לבריאות, לחינוך, לרווחה, לניצולי השואה. עכשיו הממשלה צריכה להעביר את זה. אני לא רואה שום סיבה – לא לאיומים ולא לפירוק של ממשלות”, אמר לפיד. 

לפיד הוסיף: “אני לא עוסק באיומים ולא באולטימטומים. לא חושב שיש ישראלי אחד שרוצה ללכת בחירות, בשביל מה זה טוב? אני חושב שזה רעיון רע מאוד”. עם זאת הדגיש, כי לא יתן ש”יעבירו פה מיליארד ושם מיליארד לכל מיני מקורבים ואז יבקשו לקצץ ברווחה, בחינוך או בבריאות. זה לא יקרה”.

משבר נוסף שפרץ היום בקואליציה, הוא סביב חוק הלאום, לאחר ששרת המשפטים, ציפי לבני פיזרה את הדיון בוועדת השרים לחקיקה, ובתגובה הודיע השר נפתלי בנט, כי הם לא יתמכו בחוקים של התנועה ויש עתיד.  “אני נגד חוק הלאום הספציפי הזה ובנוסח הזה”, הבהיר לפיד. “ברגע הנפיץ הזה, שבו גם ככה יש התפרעויות ומלחמות, זורקים אבנים בירושלים, זה הרגע לעשות חוק לאום? למה?”.

לפיד נשאל גם על חזרתו של כחלון, דבר שינגוס ככל הנראה מנדטים מיש עתיד ואמר: “אני מוכן לעבור בדיקת פוליגרף שתוכיח שאני שמח על כניסתו של כחלון לפוליטיקה. הוא איש טוב, איש שאכפת לו. טוב שאנשים כאלה יהיו בפוליטיקה, אין לי שום בעיה עם זה”.

בתוך כך, נמשכות חילופי האשמות בין אנשי נתניהו למקורבי לפיד.  בעוד אנשי נתניהו בטוחים כי לפיד מנסה לעשות להם תרגיל מסריח ולהקים קואליציה חלופית בראשותו, בסביבת לפיד טוענים כי דווקא נתניהו רוצה בהקדמת הבחירות ולכן “מחממם את האווירה”, כלשונם.

בראיון היום לערוץ הכנסת העריך סגן שר החוץ צחי הנגבי, כי הבחירות כנראה לא יתקיימו במועדם, אך לדבריו הוא לא רואה שיש אינטרס “לאיזשהו מרכיב באופוזיציה ובקואליציה להגיע לבחירות ולכן סביר שהן לא תתקיימנה השנה – לא ב-2014 וגם לא בתחילת 2015”.

על הקשיים בהעברת התקציב אמר הנגבי: “הצבעתי 26 פעמים על תקציב ובסוף הוא מגיע להצבעה ופתאום כולם מגלים את הדברים שחסרים, אבל אני מניח שהמכנה המשותף יימצא וכולם יתיישרו לפיו”.

היום בצהריים כינס יו”ר אגודת ישראל ח”כ יעקב ליצמן, את חברי הכנסת של המפלגה, לישיבת סיעה מיוחדת, בה נידונה הצעתו של נתניהו להצטרף לקואליציה. כפי שדיווחנו כאן מוקדם יותר, הח”כים החליטו לבחון את ההצעות.

במקביל, במושב שהתקיים במסגרת כנס הנבחרים בניר עציון, בהשתתפות יו”ר ש”ס ח”כ אריה דרעי, יו”ר דגל התורה ח”כ משה גפני, ויו”ר אגודת ישראל יעקב ליצמן, אמר אריה דרעי כי אין כרגע הצעה מעשית על השולחן. יחד עם זאת הם לא שללו אפשרות של הצטרפות לקואליציה חלופית בראשות נתניהו, אולם הטילו ספק בהיתכנות כזו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות