הצעת האחדות של בנט לתקומה נחשפת: שריון מקום 2 לאורי אריאל

יו"ר הבית היהודי מציע לאנשי תקומה והשר אורי אריאל הצעת אחדות שאי אפשר לסרב לה: מיזוג מלא של המפלגות • גורמים בבית היהודי: "אפשר לחתום על ההצעה הבוקר ולהפסיק לעסוק במחלוקות פנימיות"
יוני גרין
י"ז חשון התשע"ה / 10.11.2014 10:07

בשבועות האחרונים מתנהל מו”מ בין הבית היהודי ותקומה למיזוג בין המפלגות – והבוקר חושף ערוץ 7 את תמונת האחדות שהוצעה ליו”ר תקומה, השר אורי אריאל, על ידי הבית היהודי.

במכתב ששלח מנכ”ל הבית היהודי ניר אורבך למנכ”ל תקומה אופיר סופר, נחשף לראשונה מתווה האחדות בין שתי המפלגות:

לפי מנכ”ל הבית היהודי, “הציבור לא יקבל בשום פנים ואופן ריצה בשני ראשים והחזרת הציונות הדתית הפוליטית שנים רבות אחורה, אנו פונים אליכם בהצעה רשמית לאיחוד כוחות, מיזוג המפלגות, שילוב ידיים והסתערות קדימה”.

בין ההצעות של הבית היהודי: מיזוג מלא של המפלגות ליישות משפטית ופוליטית אחת – לא עוד ניהול כפול הן כלכלי והן משפטי וציבורי של המפלגות.

כמו כן מוצע שריון מלא של יו”ר תקומה במקום השני, מה שיהפוך את השר אורי אריאל לחבר הכנסת היחיד במפלגה, לרבות היו”ר, שיהיה פטור מכל התמודדות ציבורית. לפי ההצעה, השר אריאל יהיה היחיד שלא יצטרך להתמודד הן בפריימריז והן בכל מסגרת אחרת, וישוריין כבר כעת במקום השני.

עוד בהצעה: התמודדות ללא כל הגבלה לחברי תקומה, כאשר הצעת האחדות מבטלת באופן גורף את תקופת האכשרה לאנשי מפלגת תקומה שירצו להתמודד בבחירות המקדימות לכנסת ה-20 – מה שיאפשר השתלבותם בבית היהודי ועמידתם לבחירת הציבור.

נקודה החשובה נוספת בהצעה נוגעת למוסדות התנועה: הבית היהודי מציעים שריון 120 חברי תקומה במרכז המפלגה, שיגדל ויורחב ל-1300 חברים. יש לציין כי מדובר ביותר חברי מרכז מאלו הקיימים היום בתקומה.

לסיום, גם מוצעים לתקומה שריון מקומות בכל מוסדות הבית היהודי בקדנציה הקרובה, על פי מפתח שיקבע בין נציגי הבית היהודי ונציגי תקומה.

גורמים בבית היהודי ציינו, כי “זאת הצעה נדיבה ומרחיקת לכת שמשקפת את הרצון של יו”ר הבית היהודי באחדות ואת הערכתו הרבה לפועלו של אורי אריאל. אפשר לחתום על ההצעה הבוקר ולהפסיק לעסוק במחלוקות פנימיות. אין תחליף לאחדות. החלטנו לייתר את ההצגה הקבועה שבה מגיעים עד לרגע האחרון לפני הבחירות, תוך האשמות ומריבות, מה שפוגע בציבור ובמפלגה, ולכן ההצעה מרחיקת לכת הזאת תשים יכולה לשים קץ למחלוקות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות