מרכז הליכוד • דנון ונתניהו הסכימו: הפריימריס ליו”ר ב-6 בינואר

ההצבעה על שינוי חוקת הליכוד – ב-24 בדצמבר • גם הפעם הודיע ח"כ משה פייגלין על כוונתו להתמודד על ראשות התנועה • תתקיים הצבעה חשאית על הצעת פייגלין: הפריימריז לראשות התנועה יהיו תקפים לחצי שנה בלבד במצב שאין בחירות
ט"ז חשון התשע"ה / 09.11.2014 21:25

מרכז הליכוד התכנס הערב (ראשון) באולם ‘אווניו’ שבקריית שדה התעופה, כדי לדון בפריימריז ובבחירות לשינוי חוקת הליכוד.

אם בתחילה היה מי שחשב כי צפוי מאבק בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יו”ר המרכז ח”כ דני דנון, הרי שעד מהרה התברר כי השניים הסכימו ביניהם כי הפריימריז לראשות המפלגה ייערכו ב-6 בינואר, ואילו ההצבעה על שינוי חוקת הליכוד – ב-24 בדצמבר. נתניהו מבקש להכניס שינויים שיאפשרו לו, בין היתר, לשריין מועמד בכל עשיריה ברשימת הליכוד לכנסת.

דנון בישר לנוכחים על ההחלטה באמרו: “ראש הממשלה קיבל את דרישתי לשמור על הדמוקרטיה של תנועת הליכוד. אנו לא נהיה כמו במפלגות אחרות ששכחו מהי דמוקרטיה,.כפי שאמרתי והבטחתי לכל חברי בליכוד בתחילת התהליך ‘סופם של המחטפים להיכשל’, לא ניתן לאיש לערער את הדמוקרטיה בתנועה וברצון של אנשי המפלגה להשפיע על העשייה”.

כמיטב המסורת של הליכוד בשנים האחרונות בישר גם הפעם ח”כ משה פייגלין על כוונתו להתמודד ל…ראשות התנועה. הפעם התנה זאת בהסתייגות נתניהו מהקמת מדינה פלסטינית. כל עוד היא לא תינתן – הוא מתמודד. ”כל עוד רעיון שתי המדינות שולט בכיפה זה לא יעזור – השמאל שולט. אני חוזר על הרעיון של התנועה הלאומית – מדינה אחת לעם אחד. זה העיקרון איתו אני מתמודד”, אמר.

במהלך הדיון במרכז הליכוד הציע פייגלין כי הפריימריז לראשות התנועה יהיו תקפים לחצי שנה בלבד במצב שאין בחירות, זאת כדי לא לתת לנתניהו ”צ’ק פתוח”, כהגדרתו.

בשל הצבעה צמודה על הצעת פייגלין, הוחלט כי תתקיים הצבעה חשאית. אם הצעתו תתקבל ייאלץ נתניהו להתמודד בשנית על ראשות הליכוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות