נתניהו יבקש לקיים פריימריז בדצמבר • פייגלין ודנון מתנגדים

מרכז הליכוד יתכנס ביום ראשון לדיון על מועד הבחירות לראשות התנועה ושינויים בחוקת הפריימריז • נתניהו מבקש לקיים הבחירות ב-25 בדצמבר ולשריין מקום לח"כ שיבחר בכל עשירייה • פייגלין: "מעורר חשש כבד"
י"א חשון התשע"ה / 04.11.2014 19:53

ריח בחירות? חברי מרכז הליכוד יתכנסו ביום ראשון באווניו שבאיירפורט סיטי, לדיון במועד הבחירות לראשות התנועה. 

במהלך המפגש ינסה ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבוע מועד לבחירות לראשות התנועה וכן לחולל אי אלו בדרך בה יערכו הפריימריז לקביעת רשימת הליכוד לכנסת הבאה.

כזכור, לפני כשבוע נפגש נתניהו עם יו”ר מרכז הליכוד, ח”כ דני דנון. הפגישה הסתיימה בהסכמה לכינוס שייערך ב-9 בנובמבר, יום ראשון הקרוב. דנון, שהעדיף לקיים אותן ב-28 לינואר, התפשר בסופו של דבר.

על פי ההערכות יציע נתניהו תאריך לקיום הפריימריז לראשות המפלגה – ה-25 לדצמבר. לדברי בכיר בליכוד, “עד אז אין סיכוי שמישהו בכיר יוכל להציג מועמדות נגדית”.

אם כי דנון כבר הודיע שבכוונתו להתמודד על ראשות המפלגה.

בין השינויים שיבקש נתניהו לבצע בעריכת הפריימריז: מרכז המפלגה יבחר את נציגי המחוזות אבל הרשימה הארצית תיבחר ע”י כל המתפקדים. הוא אף יבקש לאפשר לו שריון ח”כ אחד בכל עשירייה.

בדרך לקבלת דרישותיו יהיה על נתניהו להשיג את הסכמת רוב החברים.

דנון, מצידו, יעשה כל מאמץ כדי להכשיל את הכוונה. בראיונות בתקשורת הבהיר במהלך הימים האחרונים כי יתנגד לניסיון של מחטף, וכי בהמשך לאמירות של ראש הממשלה כי בחירות לכנסת לא באופק, אין טעם להזדרז כל כך עם בחירת יו”ר ויש לעשות זאת רק לאחר השלמת ההליך של שינוי החוקה.

ח”כ משה פייגלין, היה חריף עוד יותר. הבוקר הוא שיגר מכתב לחברי המרכז ובו הוא מפרט מדוע לדעתו יש לערוך את הפריימריז רק בסמוך לבחירות הכלליות.”הקדמת הפריימריז כל עוד לא החליטה הכנסת באופן רשמי על מועד בחירות כלליות, מעוררת חשש כבד”.

לדבריו, “אין טעם לתת “צ’ק פתוח” לראש הממשלה”. הוא אף מעלה אפשרות לפיה לחץ בינלאומי שיופעל על ישראל יביא להחלטה על התנתקות או נסיגה, ואז יוצא “שחברי מרכז הליכוד נתנו צ’ק פתוח לראש הממשלה וללחץ הגובר מבחוץ לקדם נסיגות נוספות כדוגמת ההתנתקות. איזה מנוף יהיה אז לחברי הליכוד ולנו חברי המרכז, כדי להפעיל לחץ נגדי ולשמור את נאמנותנו לדרך הליכוד?” תוהה פייגלין.

פייגלין הוסיף כי הוא מוכן לפשרה לפיה במידה ותוך חצי שנה מקיום הפריימריז, לא יתקיימו בחירות כלליות, יערכו בחירות נוספות לראשות התנועה בסמוך לבחירות הכלליות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות