פרץ: לא אהיה חלק מהממשלה • אלקין: שישלח התפטרות בפקס

השר עמיר פרץ תוקף הערב את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטוען: "נתניהו הוא לא הפיתרון, בהרבה מקרים הוא הבעיה" • אלקין: "לא שמתי לב שהיה קשה לעמיר פרץ להסתכל לרעבים בעיניים במשך כל השנתיים האלה"
יוני הראל ושרי רוט
ט"ו חשון התשע"ה / 08.11.2014 20:48

משבר קואליציוני? השר להגנת הסביבה עמיר פרץ מהתנועה, תקף הערב בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, והצהיר כי הוא מתכוון לפרוש מהממשלה.

בראיון לרינה מצליח בתכנית פגוש את העיתונות בחדשות 2, אמר פרץ כי דבריו של נתניהו בטקס הזיכרון ליצחק רבין ז”ל, היו טקסטים מתסיסים, “ראש הממשלה נותן לגיטימציה להמשיך ולהבעיר את השטח”.

פרץ הצהיר: “אין לי כוונה להמשיך לשרת את המגמות שנתניהו מוביל, לא אתן לזה יד יותר”. פרץ הוסיף, “אני בממשלה הזאת לא מתכוון להישאר”. 

עוד אמר פרץ, כי יצביע נגד התקציב שיובא לאישור הכנסת ביום שני הקרוב, “את המהלכים הטקטים אני מתכוון לעשות בתאום עם לבני”.

לדבריו, “נתניהו שבוי בידי הימין הקיצוני, הוא לא מנהל את העסק. הגיע הרגע להתחיל לדבר במושגים של לבנות אלטרנטיבה, ונתניהו צריך להבין שבדרך הזאת הוא לא ימשיך להיות ראש ממשלה. אני לא מתכוון לתת לו גיבוי”.

“נתניהו הביא את המדינה למצב שהיאוש הוא הדבר המרכזי פה, הגיע הזמן להביא תקווה”, המשיך פרץ להאשים. “נתניהו הוא לא הפיתרון, בהרבה מקרים הוא הבעיה”.

בהתייחסו למהומות בירושלים אמר פרץ: “המשטרה לבד לא תביא את הרגיעה, צריך תהליך מדיני. ובממשלה הזאת כנראה אין סיכוי, נתניהו החמיץ את כל הזדמנויות”.

בסיום הראיון שב פרץ על הצהרתו: “אני לא אהיה חלק ממשלה שממשיכה במגמות האלה. נקודה”.

בתגובה אמר יו”ר הקואליציה ח”כ זאב אלקין:”עמיר פרץ מכיר היטב את כללי המשחק הפוליטי. אם הוא לא רוצה להיות חבר בממשלה, את מספר הפקס של לשכת ראש הממשלה כדי לשלוח מכתב התפטרות לא קשה להשיג.

“לא שמתי לב שהיה קשה לעמיר פרץ להסתכל לרעבים בעיניים במשך כל השנתיים האלה, החל מהרגע שבו הוא נלחם מלחמת חורמה כנגד חברו למפלגה עמרם מצנע על עצם הזכות להיכנס לממשלה בראשות נתניהו.

“אני מבין שכרגע מעניין את עמיר עניין הישרדותו הפוליטית לקדנציה הבאה וכנראה שהוא מחפש את דרכו במסגרת פוליטית אחרת, אבל הציבור הישראלי לא טיפש והוא יודע להבדיל בין פופוליזם זול ותמרוני הישרדות פוליטית לבין עמדה אידיאולוגית אמיתית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות