‘לא אם אלא מתי’ • אלו המטרות בישראל אותן איראן רוצה לתקוף

התקיפה עשויה להתרחש כבר בימים הקרובים, ככל הנראה באמצעות טילים בעלי דיוק גבוה • ארה"ב למדינות המפרץ: תרגיעו את איראן ביחס למתיחות עם ישראל • בלינקן לגלנט: ארה"ב תתמוך בישראל מול כל איום מאיראן
חרדים 10
ג' ניסן התשפ"ד / 11.04.2024 10:56

מתקנים צבאיים וממשלתיים הם המטרות הישראליות אותן איראן רוצה לתקוף בתגובה לתקיפה סמוך לשגרירות האיראנית בדמשק בה חוסל בכיר בכוח קודס.

ללקוחות חדשים: הלוואת חג מיוחדת – 30,000 שקלים ללא ריבית

לפי דיווח אמש (רביעי) ברשת ב’לומברג’, בכירים בארה”ב אמרו על בסיס הערכות של המודיעין האמריקני והישראלי, כי התקיפה עשויה להתרחש כבר בימים הקרובים, ככל הנראה באמצעות טילים בעלי דיוק גבוה. “התקיפה האיראנית נגד ישראל זה עניין של מתי ולא של אם”, נאמר בדיווח.

על פי הדיווח, במוקד המתקפה יהיו מתקנים צבאיים וממשלתיים, אך לא צפויים להיות מתקנים אזרחיים. “התקיפה לא בהכרח תתבצע לעבר צפון ישראל”.

הבכירים אמרו כי,  “גורמים אמריקנים מסייעים לישראל בתכנון ושיתוף של הערכות מודיעיניות”. לטענתם, “ישראל אמרה לבעלות ברית שהיא ממתינה להתקפה זו לפני שתתחיל מתקפה קרקעית נוספת נגד חמאס ברפיח בעזה”.

בנוסף, בנציגויות דיפלומטיות זרות בישראל נערכים לתקיפות, באמצעות הכנת תוכניות חירום לפינוי מהמבנים בדיווח הודגש כי כי אין מידע על שגרירויות מערביות זרות שמתכננות פינוי מיידי:

בתוך כך, השליח האמריקני למזרח התיכון, ברט מקגורק, ביקש אתמול משרי החוץ של סעודיה, איחוד האמירויות, קטר ועיראק להעביר מסר לאיראן – להרגיע את המתיחות מול ישראל בעקבות התקיפה בדמשק. בעקבות השיחות הללו דיברו אמש ארבעת שרי החוץ הערבים עם שר החוץ האיראני.

נשיא ארה”ב ביידן העביר אתמול מסרים לאיראן והבהיר שארה”ב תסייע לביטחון ישראל כנגד כל איום איראני. בדיווחים שונים אף נכתב שארה”ב לא שוללת “פעולת תגמול משותפת” אם איראן תתקוף בישראל.

לצד זאת, מפקד סנטקום – פיקוד המרכז האמריקני – מגיע היום לארץ ברקע החשש מנקמה.

שר הביטחון יואב גלנט, ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, שוחחו גם הם אתמול. בלינקן הבהיר לגלנט כי ארצות הברית “תעמוד לצידה של ישראל מול כל איום מצד איראן או שותפותיה”.

סוכנות הידיעות האיראנית מאהר, דיווחה אתמול כי איראן סגרה את המרחב האווירי בטהרן בחצות בעקבות “תמרונים צבאיים”.

זמן קצר לאחר מכן, הסוכנות ציינה בחשבון הטוויטר שלה בשפה הערבית כי דיווחים אלו שיוחסו לה בכלי תקשורת זרים – אינם נכונים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות