דרישה: פתחו תיק החקירה נגד נהג אוטובוס ערבי שריסס חרדים בבושם

לפני כשנה עלו מספר צעירים יהודים לאוטובוס בירושלים ולאחר נסיעה קצרה דרש מהם הנהג לעבור ממקומם • הצעירים תמהו ובתגובה ריסס אותם בספריי • הם הגישו תלונה במשטרה, אולם התיק נסגר • חוננו הגיש ערר ולאחר קבלת חומרי חקירה - הוגש ערר מורחב מחודש 
חיים טוויל
כ"ג אדר א' התשפ"ד / 03.03.2024 09:52

עו”ד חיים בלייכר מחוננו פנה במכתב לפרקליטות בדרישה, כי תפתח מחדש תיק חקירה של תקיפת מספר צעירים יהודים בידי  נהג אוטובוס ערבי של חברת אגד בירושלים, אשר ריסס אותם בבושם בניגוד לרצונם, לאחר שסירבו לעבור מקום באוטובוס.

הצעירים הגישו תלונה במשטרה על האירוע, אולם מחלקת התביעות של המשטרה החליטה לסגור את התיק.

עו”ד בלייכר הגיש ערר מידי על ההחלטה. לאחר קבלת חומרי חקירה, ממנה עלה כי לנהג האוטובוס עבר של עבירות אלימות ויש די והותר ראיות לטענות המתלוננים – הגיש בלייכר ערר נוסף.

בערר מתאר עו”ד בלייכר את האירוע: “בתאריך 16.06.23 מרשיי בגילאי 14 ו- 15 ושני חבריהם תלמידי ישיבה קטנה בקריית יובל עלו על קו 19 של אגד בתחנה סמוך ל’מפלצת’ בשכונת קריית יובל. מרשיי, בעלי חזות יהודית מסורתית, עם פאות בצידי ראשיהם, התיישבו בספסל הכפול בחלקו הקדמי של האוטובוס כאשר בניהם לבין הנהג יש עוד ספסל נוסף ריק. מרשיי ישבו במקומותיהם בנימוס ובשקט.

“בשלב מסוים, כאשר האוטובוס חלף סמוך לצומת פת, עצר הנהג את האוטובוס באחת התחנות והורה למרשיי וחבריהם לעבור לחלקו האחורי של האוטובוס, תוך מבט מלא סלידה מהם. מרשיי שאלו את הנהג מדוע הוא מסלקם לאחור? או אז הוציא הנהג ספריי של מטהר אויר או דבר אחר והחל לרסס לעבר גופם ופניהם אחד אחד, תוך נתינת תחושה כאילו מדובר בג’וקים מטונפים שיש להדבירם ולסלקם. מרשיי נבהלו ונסוגו למושבים האחוריים. בחור נתין זר שהיה באוטובוס החל לצעוק לעבר הנהג שהוא מתנהג בצורה גזענית ומשפילה כלפי מרשיי”.

בלייכר מציין, כי בחקירתו הודה נהג האוטובוס במעשיו וכי המצלמות המותקנות באוטובוס תיעדו את האירוע ומוכיחות כי מדובר בתקיפה על רקע גזעני.

כמו כן, מהחקירה עולה כי נגד הנהג קיימות חשדות רבות על מקרי אלימות רבים – וחרף כך הנהג ממשיך בעבודתו ומעשיו.

עו”ד בלייכר: “מחלקת נפגעי איבה של חוננו פועלת למגר תופעה רחבה מאוד של אלימות נהגי אוטובוס בני מיעוטים כנגד יהודים. נהגים שמגלים התנהגות אלימה וגזענית מהווים סכנה מידית לאלפי אזרחים ישראלים. אסור להתעלם מכך. אנו קוראים לרשויות ולחברות האוטובוסים לטפל בכל גילוי אלימות או פגיעה אנטישמית שנעשית בידי נהגי האוטובוס בחומרה יתירה ולהעביר את אותו נהג מתפקידו לאלתר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות