סמוטריץ’: המצב שחרדים לא מתגייסים מקומם. זה סוג של עיוורון!

יו"ר הציונות הדתית, השר בצלאל סמוטריץ', מחריף את הטון נגד הפטור מגיוס של תלמידי הישובות החרדיות: "זה חייב להשתנות! המציאות הזאת שהם לא משרתים בצבא לא יכולה להימשך, אני חושב שזה ברור גם להם" • "אני לא אקח את זה למקום של מלחמות, אבל אני לא מתכוון לוותר"
אריה ריבקינד
י"ב אדר א' התשפ"ד / 21.02.2024 21:48

יו”ר הציונות הדתית, השר בצלאל סמוטריץ’, התייחס הערב (רביעי) לגיוס תלמידי הישיבות החרדיות – וטען כי המציאות שבה הם לא מתגייסים אינה  יכולה להימשך.

התיעוד פורסם בחשבון הטלגרם של עמית סגל.

סמוטריץ אמר: “הזכרנו את הציבור החרדי, שיש לי אהבה גדולה אליו, אני גם יודע להעריץ את המסירות נפש לתורה, משפחות ברוכות ילדים. אבל זה חייב להשתנות! המציאות הזאת שהם לא משרתים בצבא לא יכולה להימשך, אני חושב שזה ברור גם להם”.

הוא הוסיף: “זה מתחיל קודם כל ממקום פנימי של שותפות, של אחריות, של להיות חלק מתהליכי התחיה והתקומה הנפלאים שאנחנו זוכים לחיות בתוכם בדור הזה. לא סתם ר’ צבי יהודה (-קוק) הגדיר את זה כ’צדיקים שאינם מאמינים’. זה סוג של עיוורון! כפיות טובה כלפי רבונו של עולם”.

בהמשך אמר: “זה לא שיוון בנטל, זו זכות גדולה לקחת חלק מהמצווה הזו של ‘עזרת ישראל מיד צר’, התביעה הישראלית היא צודקת, זה מקומם”.

עם זאת ציין: “צריך להיזהר שלא להפוך את זה למחלוקות וקרדום פוליטי לחפור בו ולהתנגחויות של השישי באוקטובר. לעשות זאת עם הרבה אהבה, עם הרבה שיח, אבל עם הרבה נחישות שאף אחד לא יפרש את הרצון שלנו כהשלמה עם המצב הקיים. אני מאמין שאם נעשה לשם שמיים ניכרים דברי אמת”.

השר טען עוד: “אני בקשר עם הרבה חרדים בנגלה ובנסתר, כשזה בא ממקום אמיתי זה נכנס ללב. מי שיבוא כדי להתנגח ימצא את התנועה ההפוכה. מי שיבוא עם אהבה ועם תביעה מוסרית לאומית אמיתית יפגוש שם רצון. אני לא אקח את זה למקום של מלחמות אבל אני לא מתכוון לוותר”.

גם בראיון שהעניק הערב לעודד בן עמי בחדשות 12 – אמר סמוטריץ’: “יש כאן תביעה מוסרית וערכית מאוד צודקת כלפי הציבור החרדי – ובעיני גם תורנית. אני בא מציבור שמשלב גם תורה וגם צבא הכי טוב שאפשר. זו תביעה שמגיעה ממקום עמוק ונכון – ואני משוכנע שאם היא תגיע ממקום אמיתי, היא תפגוש מענה אמיתי בצד השני. אם זה יבוא מתוך התנגחות ומשיח של התכתשות ותקיפת חרדים – זה רק יזיק”.

השר הוסיף: “מי שרוצה באמת לתקן – אני אסייע לו. אני בשיח עם המנהיגים ועם הציבור החרדי ורבים בו לא מתעלמים מהתביעה הצודקת. זו צומת דרכים שיכולה לעשות תיקון אמיתי בחברה הישראלית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות