איזנקוט התנדב להיבדק בפוליגרף. נתניהו וגלנט: “גם אנחנו, אחריך”

חבר קבינט המלחמה גדי איזנקוט הציע שתיפתח חקירת שב"כ כדי לגלות מי הדליף את מכתב האזהרה ששלח לחברי הקבינט המצומצם • איזנקוט: "בואו נלך כולנו לפוליגרף, אני מגיע וגם הצוות שלי"" • נתניהו וגלנט: "גם אנחנו" • גנץ: "למה את המסמכים שלי לא מדליפים? זה קצת מעליב"
חרדים 10
י"ב אדר א' התשפ"ד / 21.02.2024 21:12

קבינט המלחמה דן אתמול, בין היתר, במכתב ההתרעה של השר גדי איזנקוט שהודלף לחדשות 12, בו קבל על כך שהקבינט לא מקבל החלטות משמעותיות כבר שלושה חודשים.

בחדשות 12 דווח הערב (רביעי), כי השר איזנקוט הציע לחקור את הדלפת המכתב ולהיעזר לצורך כך בשב”כ.

השר איזנקוט:  “בואו נלך כולנו לפוליגרף, אני מציע איזו חקירה שתרצו – הממונה על הביטחון במשרד הביטחון, השב”כ, מה שתרצו. אני מגיע ראשון להיבדק וגם הצוות שלי”.

ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט השיבו בזה אחר זה: “גם אנחנו, אנחנו אחריך”.

השר איזנקוט טען עוד: “הפצתי כבר ארבעה מסמכים, זה החמישי. אף מילה לא יצאה החוצה, זה הראשון שיוצא. הפצתי את זה לפורום המצומצם, כולכם עושים את זה כל הזמן. למה זה דלף?”

ראש מפלגתו, השר בני גנץ הוסיף בציניות: “למה את המסמכים שלי לא מדליפים? זה קצת מעליב”.

הדיון שנערך אתמול התקיים ביו השרים בלבד, והרמטכ”ל ודרגי הצבא הבכירים לא נכחו בו. זאת, אחרי שבצבא ביקשו להפחית את מספר הדיונים בטענה שצריך להתייעל.

מאז חשיפת המכתב החשאי מוקדם יותר השבוע, שרים בקבינט המלחמה הלינו על כך שהפורום מאבד מיוקרתו ומחשאיותו. לטענתם, הם מכנסים אותו כשהם מלאים בחשדנות הדדית ובכעס על כך שהאמון הפנימי שבו נפרם.

במכתב תחת הכותרת “היעדר קבלת החלטות קובעות במלחמה” כתב איזנקוט: “לאחר יותר מ-4 חודשי מלחמה, ראוי לבצע הערכת הישגים ובחינת כיוונים להמשך. בראייתי, לאור הימנעות מקבלת החלטות קובעות ומשמעותיות, ניכר קושי הולך וגובר בהשגת מטרות המלחמה. המתאר האסטרטגי של המלחמה נתקע, ומאיים הלכה למעשה על השגת מטרות המלחמה, ויתרה מכך, על מצבה האסטרטגי של מדינת ישראל”.

הוא פירט את סטטוס מימוש מטרות המלחמה כפי שהוא רואה את הדברים: מיטוט היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס – הושג חלקית, השבת החטופים – הושג חלקית, מצב סיום המלחמה שלא נשקף איום מעזה – לא הושג, השבת הביטחון לתושבי העוטף – הושג חלקית, חיזוק הביטחון האישי והחוסן הלאומי של אזרחי ישראל – לא הושג”.

במכתב הוא קבע: “בפועל, שלושה חודשים לא התקבלו החלטות קובעות. המלחמה מתנהלת על פי הישגים טקטיים, ללא מהלכים משמעותיים להשגת הישגים אסטרטגיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות