על ‘האברכים’ האלה לא שמעתם: הכירו את כוללי ‘תפארת לוי יצחק’

ברחבי הארץ פועלת שורת סניפים של כוללי 'תפארת לוי יצחק', המיועדים לזקנים, שהוקמו בשעתו על ידי הרבי מליובאוויטש, לזכרו של אביו המקובל רבי לוי יצחק • שלושה סניפים נבחרו על ידי 'כולל חב"ד' למסע מיוחד בצפון, שם קיבלו האברכים מתנות ונהנו מיום חווייתי
אבי כץ
כ"ט אב התשפ"ג / 16.08.2023 10:58

לרגל יום הילולת אביו של הרבי מליובאוויטש, הגאון המקובל רבי לוי יצחק שניאורסאהן זצ”ל, נבחרו שלושה סניפים של כוללי ‘תפארת לוי יצחק’ – שהוקמו בשעתו על ידי הרבי, לזכר אביו, למסע מיוחד בקברי צדיקים בארץ הקודש.

הכוללים מיועדים למבוגרים, אחרי פנסיה, שמחפשים מסגרת לימודית תורנית.

בתחילת השנה רוענן פרויקט הכוללים, שהוקמו בשעתו על ידי הרבי לזכרו הטהור של אביו. בעקבות הרענון והשדרוג שבוצע על ידי ‘כולל חב”ד’ – המפעיל את מרבית הכוללים הייחודיים הללו, נרשמה הצלחה מרשימה, עם השתתפות ערה של המשתתפים המבוגרים.

המסע הינו חלק מפרויקט מהפכני שמעצים את רשת הכוללים הייחודית, על פי הוראותיו של הרבי זצ”ל לאורך השנים.

כאמור, לרגל כ’ אב השנה, עשרות ממשתתפי שלושת הכוללים יצאו למסע בקברי צדיקים. הכוללים שנבחרו הם: ראשון לציון – בראשות השליח הרב דוד קפלן, חולון – בראשות השליח הרב שמואל רסקין, וקריית גת – בראשות הרב ראובן שניאורסון.

המסע נפתח תחילה בקברו של הרמב”ם בטבריה, שם נחגג סיום הרמב”ם. כחלק מהתוכנית הלימודים בכוללי ‘תפארת לוי יצחק’, לומדים גם את הרמב”ם היומי, כך שלמשתתפים היה חיבור אישי ומרגש לביקור בציונו של הרמב”ם.

התחנה הבאה הייתה תפילה בקברו של רבי מאיר בעל הנס, שם גם נערכה תפילת מנחה.

לאחר מכן השתתפו חברי הכוללים בחלק האומנותי של המסע, שכלל גם שייט בכינרת, ובהמשך נהנו מארוחת ערב משובחת. במעמד ההצדעה לחברי הכוללים, על התמדתם בלימוד היומי, הוענקו מתנות למצטיינים.

בפני הקהל, נשא דברים השליח הרב פנחס מרטון, אחיו – יבדחלט”א – של הרב יצחק מרטון ז”ל שהקדיש את חייו במסירות רבה למוסד ‘כולל חב”ד’. הרב מרטון דיבר על המשמעות העצומה של התמדה והתמסרות ללימוד התורה.

בערב ההצדעה הוקרן גם וידאו מיוחד על בעל ההילולא רבי לוי יצחק ובהמשך, עלו לשאת דברים נציגים מהכוללים, שדיברו על השינוי והמשמעות שיצקו להם שעות הלימוד בכולל.

המסע המרגש הסתיים בחלוקת שי אישי לכל אחד מחברי הכוללים, שיפאר את שולחן השבת שלהם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות