רוטמן מלגלג: “טובי המוחות באולפנים כבר עובדים על ההסברים”

חברת הדירוג פיץ' הותירה את התחזית ודירוג האשראי של ישראל על כנם - וח"כ רוטמן ניצל את ההזדמנות כדי 'לעקוץ' את השמאל והתקשורת • בצלאל סמוטריץ' ונתניהו בהודעה משותפת: "אל מול קמפייני התבהלה השקריים ניצבים נתונים מצוינים ואנחנו נעשה הכל כדי שכך יישאר"
אריה ריבקינד
כ"ז אב התשפ"ג / 14.08.2023 15:43

חברת הדירוג פיץ’ הותירה את דירוג האשראי של ישראל ללא שינוי, אולם הזהירה כי שינויים עתידיים עלולים לפגוע בו.

על פי הודעת החברה שפורסמה היום (שני), גם תחזית הדירוג נותרה “יציבה”. הדירוג של ישראל כעת הוא +A.

יו”ר ועדת החוקה שמחה רוטמן הגיב על החלטת פיץ’: “טובי המוחות באולפנים כבר עובדים על ההסברים המלומדים מדוע הותרת דירוג האשראי על כנו לא צריכה לשמש כטיעון לטובת הרפורמה המשפטית. והאמת? הם צודקים, אין קשר.

“את מערכת המשפט חייבים לתקן, באחריות, ביחד, אבל לתקן, בלי שום קשר לדירוגי האשראי, כי באמת זה לא קשור לעניין ועל המדינה שלנו ועל הכלכלה שלנו צריך לשמור, ביחד ובאחריות. וזה בדיוק מה שנעשה בממשלה הזו ובקואליציה הזו.

“ברכות לחברי שר האוצר בצלאל סמוטריץ ולראש הממשלה נתניהו על הובלת מדיניות כלכלית אחראית ועל הבעת אמון נוספת בכלכלה הישראלית”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיבו להחלטת חברת הדירוג פיץ’: “אישרור דירוג האשראי של ישראל ברמה של A+ והותרת התחזית על “יציבה” מוכיחים את מה שחזרנו ואמרנו כל הזמן – כלכלת ישראל חזקה, יציבה ואיתנה. ישראל טובה לעסקים. מי שמשקיע בישראל- מרוויח”.

הם הוסיפו: “המדיניות האחראית והשמרנית שמנהלים ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר סמוטריץ׳, שכוללת בין היתר תקציב עם יעד גירעון נמוך, הסכמי שכר ומדיניות שוק חופשי- מוכיחה שכלכלת ישראל מגוונת, בעלת ערך מוסף גבוה ומדדים פיננסים חיצוניים חזקים – כך קובע הדו”ח.

“כשבוחנים את נתוני האמת של הכלכה הישראלית, מתקבלת תמונה הפוכה מזאת שמנסים לייצר ערב ערב בערוצי החדשות. אל מול קמפייני התבהלה השקריים ניצבים נתונים מצוינים ואנחנו נעשה הכל כדי שכך יישאר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות