זה מטורלל: יאיר נתניהו שיתף פוסט נגד הרמטכ”ל – גלנט קפץ להגיב

בנו של ראש הממשלה שיתף פוסט נגד הרצי הלוי בו נטען כי ייזכר כ"רמטכ"ל הכושל וההרסני בתולדות צה"ל ומדינת ישראל" • שר הביטחון מיהר לשבח את הלוי: "אזרחים רבים במדינה חבים לו את חייהם. עם ישראל זכה"
אריה ריבקינד
כ"ז אב התשפ"ג / 14.08.2023 19:22

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עורר היום (שני) סערה כששיתף פוסט של איש התקשורת ארז תדמור, שקבע כי הרמטכ”ל הרצי הלוי ייזכר כ”רמטכ”ל הכושל וההרסני בתולדות צה”ל ומדינת ישראל”.

נתניהו הבן שיתף את  הפוסט בערוץ הטלגרם שלו, המונה כ-12.5 אלף עוקבים ומחק לאחר כמה דקות.

שר הביטחון יואב גלנט מיהר לגנות ופרסם  הודעה רשמית בה שיבח את הרמטכ”ל הלוי: “הרמטכ״ל רא״ל הרצי הלוי הוא אחד מהקצינים המצטיינים שפגשתי בכל שנותיי בצה״ל ובמערכת הביטחון – מפקד אמיץ, ישר, ענייני, קר רוח, מעמיק ושקול. אזרחים רבים במדינה חבים לו את חייהם. עם ישראל זכה שבשעות מורכבות אלו הרמטכ״ל הלוי מוביל את צה״ל”.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב הודעת גיבוי לרמטכ”ל הרצי הלוי ולבכירי מערכת הביטחון – שעות אחרי שבנו יאיר שיתף ומחק פוסט נגד הרמטכ”ל.

“מדינת ישראל עומדת בפני אתגרים גדולים וכראש ממשלת ישראל אני פועל לילות כימים יחד עם שר הביטחון, הרמטכ”ל, בכירי צה”ל וזרועות הביטחון, כדי להבטיח יחד את ביטחון ישראל בכל מצב”, כתב ראש הממשלה בחשבון הטוויטר שלו.

בפוסט עצמו, תדמור שיתף כותרת מאחד העיתונים בישראל בו צוטט הרמטכ”ל כשהוא אמר בדיון הביטחוני אמש: “לא אעמוד מנגד כשהכשירות נפגעת”.

תדמור כתב בפוסט המקורי: “אל תסתנוור מהכותרות בעיתונים רא”ל הלוי. במבחן ההיסטוריה, כשהערפל יתפזר והאבק ישקע, אתה מר הלוי תיזכר כרמטכ”ל הכושל וההרסני בתולדות צה”ל ומדינת ישראל”.

הפוסט ששיתף ומחק נתניהו נכתב בידי איש הליכוד ארז תדמור שכתב: “הרמטכ”ל כבר חצי שנה עומד מנגד. ‏חצי שנה שמשרדי פרסום ובריונים מתוקצבים היטב מסיתים ומדיחים לסרבנות ולאיומי סרבנות, ואתה רא”ל הרצי הלוי לא עשית דבר. ‏לא רק שלא שפטת ולא הדחת אפילו אחד מהמארגנים והמסיתים, אלא שנכנעת להם והפכת לשגריר הסרבנים שדורש מהממשלה להיכנע להם. עשית זאת בחודש מרץ ואתה עושה זאת שוב כעת.

“אתה מבין מר הלוי: אי אפשר להעמיד את המציאות על ראשה. ככל שתהיה פגיעה בכשירות של יחידות מסוימות (וגם כעת רוב הכותרות בנושא הן ספינים ולוחמה פסיכולוגית), האחריות לכך אינה מוטלת על כתפי הממשלה שאינה מוכנה להיכנע לאיומים ולניסיון פשיסטי של קומץ אנשי צבא להכניע ממשלה נבחרת”.

עוד נכתב בפוסט של תדמור: “‏האחריות לכך מוטלת על כתפי הסרבנים, המאיימים והמסיתים וגם על כתפיך שלך רב אלוף הלוי: הרמטכ”ל ששינה ב-180 מעלות את מדיניות אפס הסובלנות שהייתה נהוגה בצה”ל כלפי סרבנות מאז ומעולם. ‏הרמטכ”ל שהחליט שצה”ל יהפוך לצבא היחיד בעולם שלא מטפל משמעתית בממרידים, אלא מזמן אותם לסדנאות לשחרור מתחים ולמעגלי שיח. ‏וכעת כשמתברר, כמה מפתיע, שזו לא אסטרטגיה מנצחת, מנסה לגלגל את האחריות לממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות