4 ח”כים מהליכוד שלא יהיו בכנסת הבאה קרסו מול לחץ של השמאל

ח"כ אלי דלל מורד: "לא אתן את ידי למהלך חד צדדי מצד הקואליציה" • יולי אדלשטיין מאיים: אל תבנו על הקול שלי • השר אבי דיכטר משווה בין שורפי האסמים למובילי החקיקה ומכנה אותם "בריונים" • ח"כ דוד ביטן מאיים ש"לא יאפשרו יותר שאדם אחד יקבע"
אריה ריבקינד
י' אב התשפ"ג / 28.07.2023 18:33

ח”כ אלי דלל, ח”כ אלמוני בליכוד, הודיע אחר הצהריים (שישי) כי מעתה ואילך לא ייתן את ידו למהלך חד צדדי מצד הקואליציה, סביב הרפורמה המשפטית.

בן, בת, אח, אחות – רווקים? לרבים שמסרו שמות עבד בשנה החולפת

בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו, כתב דלל: “בשבוע זה ציינו את תשעה באב. שבוע של חשבון נפש. שבוע שבו עלינו ללמוד מלקחי העבר וחורבן הבית. בתקווה לאחות את השבר הנוראי בעם ישראל, לנוכח האתגרים הרבים וכאשר טובת מדינת ישראל ואחדות עם ישראל לנגד עיניי, אני מודיע שאתן את ידי רק למהלכים אשר יושגו בהסכמה לאומית רחבה. שבת שלום ומבורך לכל עם ישראל”.

דלל נבחר לרשימת הליכוד מטעם מחוז מישור החוף, וסיכוייו להיכנס לרשימה הארצית בפריימריז הבאים – אפסית.

גם ח״כ יולי אדלשטיין, שבקושי נבחר הפעם לרשימה,  מעביר מסר חריף לנתניהו ולוין.  בראיון שישודר מחר בתכנית ‘פגוש את העיתונות’ בערוץ 12 – איים: ״נרדמנו בשמירה, לא מפחד להודות בטעות. הסיפור הזה שכל פעם שיש פשרה מישהו שם וטו בקואליציה ומאיים – נגמר. אז אני מודיע: מעכשיו מתאמים איתי מה עולה איך עולה, ואם לא? אז סימן שלא צריך את הקול שלי”.

קודם לכן, שר החקלאות, אבי דיכטר – שבתום הקדנציה יהיה בן 73, פרסם פוסט חריג ובו תקף בחריפות גורמים בקואליציה אשר מסכנים את המדינה בגרירה ל”חקיקה קיצונית”, לדבריו, אך מנגד תקף גם חלק מהגורמים במחאה נגד הרפורמה. “בדיוק כמו ביום הכיפורים של שנת 1973, ‘בריונים’ של קונספציה, סיכנו מאוד את המדינה מבחינה ביטחונית וצבאית. כך היום, ישנם ‘בריונים’ המסכנים את המדינה בגרירה לחקיקה קיצונית, או בסחיפה למחאה קיצונית ואלימה”.

ח”כ דוד ביטן מהליכוד אמר בערב תשעה באב כי הוא בעד פשרות על הרפורמה המשפטית וכי בליכוד “לא יאפשרו יותר שבן אדם אחד יקבע את מה שקורה” – ברמיזה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר המשפטים יריב לוין.

ביטן – העומד למשפט באשמת שוחד, וכפי הנראה זו תהיה הקדנציה האחרונה שלו – היה מחברי הכנסת שתמכו בשיחות בבית הנשיא. הוא אמר: “עדיין יש סיכוי לפשרות והמצב ישתפר”. הוא הוסיף: “את צמצום עילת הסבירות החלטנו לקדם מכיוון שהמאבק בין הגושים לא נשא פרי ובגלל שזה מה שרצה הציבור שבחר בנו, אך כעת יש לשבת יחד ולראות איך ממשיכים מכאן כי המאבק הקשה לא טוב למדינת ישראל”.

הבוקר אמר שר המדע אופיר אקוניס בתוכנית הרדיו “נבחרים” ב-100FM, כי “על דעת ראש הממשלה אני אומר שהמשך החקיקה יהיה תוך רצון להסכמות רחבות. לזה צריך תמיד גם צד שני”.

על סוגיית אי-כינוס הוועדה לבחירת שופטים, תקף את שר המשפטים יריב לוין: “זה להחלטתו של שר המשפטים, אני חושב שאין שום סיבה שלא לכנס את הוועדה לבחירת שופטים כדי למנות שופטים בבתי משפט מקומיים ומחוזיים, השלום, לענייני משפחה… אלה שופטים שבהחלט אפשר למנות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין בושה יותר
    30/07/2023 05:15
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. 4 אפסים שכבר מקווים להיפטר מהם שכחו מי שלח אותם לכנסת והצביע בעדם