“פה צעדו עולי הרגלים”: השר יצחק גולדקנופף התרגש ב’עיר דוד’

שר השיכון בישר למנכ"ל עמותת אלע"ד: "פעלתי להגדיל את תקציב האבטחה עבור התושבים במקום ובשאר רחבי ירושלים הקדומה"
אבי כץ
י"ב אייר התשפ"ג / 03.05.2023 10:56

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף הגיע אתמול (שלישי), יחד עם צוות לשכתו ומנהלים בכירים במשרדו, לסיור עבודה ב’עיר דוד’ בירושלים, בהזמנת מחדש ההתיישבות במקום וחתן פרס ישראל, דודל’ה בארי, מנכ”ל עמותת אלע”ד.

רוצה להיכנס אל רבי שימען ביום הילולא? כאן תרכוש את הכרטיס

“לאחר שסיימתי את השירות הצבאי כמסתערב ביחידת ‘דובדבן’ לפני כשלושים שנה, לקחתי את משימת גאולת המקום כפרויקט חיי”, סיפר בארי לשר גולדקנופף, “כאן זו ירושלים הקדומה בתקופת דוד המלך, פה צעדו עולי הרגלים”.

מנכ”ל עמותת אלע”ד סיפר לשר השיכון על תהליך גאולת הבתים המורכב, סיורי התלמידים במקום שבאים לחפור ולמצוא עתיקות, וביקורם של כ-50 אלף חיילים בשנה, שבאים גם לשבתות במקום ודרכם מתחברים לתנ”ך.

השר גולדקנופף התרגש לראות עותק של חותם עתיק שנמצא בחפירות באתר עם הכיתוב ‘דכה ליה’, ששימש כחותמת לשמן הטהור בזמן בית המקדש, וממצאים ארכיאולוגים נדירים שמראים על הקשר ההיסטורי של העם היהודי למקום מדורי דורות.

יו”ר יהדות התורה שוחח עם תלמידים שהגיעו במיוחד מצרפת ובאו לחוות בעצמם את שלמדו בשיעורי התנ”ך בביה”ס. גולדקנופף בחן את התלמידים במסכת הנלמדת בימים אלו בביה”ס והביע בפני המורים את התפעלותו מרמת ידיעותיהם.

השר שמח לשמוע ממנהלי האתר על ‘כולל ש”ס’ הפועל במקום כבר במשך מספר שנים.

שילה אדלר, ראש מנהל ההתיישבות במשרד השיכון ומנהל אגף האבטחה מיכה מארש, הציגו בפני השר את מוקד האבטחה החדיש, שממומן על ידי משרד השיכון ואחראי על אבטחת הבתים ובתי הכנסת במקום, המאובזר בטכנולוגיות מתקדמות ובמערך מצלמות משוכלל, הפרוס ברחבי ‘עיר דוד’.

השר קיבל  סקירה מקיפה ממנהל המוקד על דרכי האבטחה של עשרות משפחות המתגוררות במקום ומאובטחות על ידי 110 מאבטחים מתוך כ-300 הפועלים בירושלים הקדומה  במזרח העיר בשת”פ עם כוחות הביטחון ובמימון משרד הבינוי והשיכון.

בישיבת עבודה שהתקיימה בסיום הסיור, בישר השר גולדקנופף לנוכחים, על כך שפעל במסגרת התקציב הקרוב להגדיל את תקציב האבטחה עבור התושבים הגרים במקום ובשאר רחבי ירושלים הקדומה.

כמו כן ציין שר הבינוי והשיכון שיבחן את הרחבת השמירה במקום על ידי משרדו במקום הכפילות הקיימת כיום.

ראשי האתר הודו לשר על עמידתו האיתנה לצד האתר ההיסטורי החשוב והתושבים המתגוררים במקום, והזמינו אותו לבוא לסיור מורחב יחד עם בני משפחתו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות