רוטמן נגד אסתר חיות: “לא רוצה הידברות, פועלת באופן חמור”

יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן במתקפה נגד נשיאת בית המשפט העליון, לאחר שהציבה אולטימטום: לעצור את דיוני הוועדה - כתנאי להידברות • "התחייבתי לעצור את היום שבו טנקים ו-D9 יילחמו ברחובות. יש אנשים המעוניינים בשיח האלים, בכיתות יורים וטנקים, לזה לא אתן יד" • צפו
אריה ריבקינד
י' שבט התשפ"ג / 01.02.2023 10:41

יו”ר ועדת החוקה, ח”כ שמחה רוטמן, הגיב הבוקר (רביעי) בדיון בוועדת החוקה, לפרסומים לפיהם נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות דורשת לעצור את דיוני הוועדה – כתנאי להידברות.

“היא לא רוצה הידברות”, אמר רוטמן. “הניסיון למנוע חקיקה בכנסת הוא חמור מאוד. אם הייתי אומר שאני עוצר את הרפורמה, רק אם בית משפט יעצור את פעילותו, היו אומרים לי אתה פוגע בהפרדת הרשויות ובעצמאות השיפוטית. זה מעשה שלא ייעשה”.

הוא הוסיף: “שנים רבות עלו הצעות על ידי שרים קודמים, ח”כים וגורמים בחברה האזרחית לרפורמות – והתגובה של בימ”ש עליון הייתה שלא צריך לעשות כל שינוי ו’מי שמרים ידו על בימ”ש אגדע את ידו’, ציטוט של שופט בדימוס. כשדובר על בית משפט לחוקה נאמר שאת הג’וק צריך להרוג כשהוא קטן.  לומר שכל זמן שאין הליך אנחנו לא מדברים ועכשיו כשיש הליך תעצרו ואז נדבר? את התרגיל הזה אזרחי ישראל מבינים.

“למרות כל ההתנהלות הזו נשיאת בימ”ש עליון הוזמנה לוועדה ונפנה לה את כל הזמן הדרוש לה, נקשיב לה רוב קשב, זו הדרך לכבד את הפרדת הרשויות. דרישה מצידה לעצור את דיוני הוועדה היא לא דרישה המתאימה למדינה דמוקרטית –  ואני קורא לה לחזור בה ממנה”.

הוא הדגיש: “בנימה אישית – שנים רבות אני עוסק בשינויים במערכת המשפט, על רוב הצעות החוק שהכנתי בתנועה למשילות ודמוקרטיה חתמו קואליציה ואופוזיציה. ב-2015 היה משבר גדול ביחסי בימ”ש עליון והכנסת על רקע הביטולים החוזרים של חוקי המסתננים בין היתר.

“אחד הח”כים דיבר על D9 והשופט בדימוס אהרן ברק דיבר על טנקים. התחייבתי אז לעצור את היום שבו טנקים ו-D9 יילחמו ברחובות. יש אנשים המעוניינים בשיח האלים, בכיתות יורים וטנקים, לזה לא אתן יד, אבל כל מי שרוצה לבוא ולדון כדי למנוע את זה אושיט את ידי. ההידברות נעשית בוועדה ומחוצה לה ואין מקום לכל הפייק מסביב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה היא לא בבית זקנים.היא כבר בת 200 עזוזה
    02/02/2023 05:02
    אתי
  1. מה נהיה פה