השמאל ישתולל? שר החינוך משאיר את הפוליטיקאים מחוץ לבתי הספר

לשכת השר יואב קיש שלחה מכתב למנהלי המחוזות במשרד החינוך, לפיו המשרד אוסר על כניסת גורמים פוליטיים לשטחי מוסדות השייכים "במישרין או בעקיפין" למשרד החינוך - ללא אישור מראש של לשכת שר החינוך
אריה ריבקינד
י' שבט התשפ"ג / 31.01.2023 22:49

לשכת שר החינוך הפיצה הערב (שלישי) אגרת לכל מנהלי במחוזות  של משרד החינוך בארץ, בו הובהר כי המשרד אוסר על כניסת גורמים פוליטיים לשטחי מוסדות השייכים “במישרין או בעקיפין” למשרד החינוך – ללא אישור מראש של לשכת השר יואב קיש.

בהודעת הלשכה נאמר עוד:  “בכל פנייה אליכם או אל כפופים אליכם, של גורם פוליטי מהכנסת או מהממשלה, מכל קצוות הקשת הפוליטית, יש לעדכן את לשכת השר”.

ממשרד החינוך נמסר: “תפקידינו הינו בראש ובראשונה לשמור, להגן ולקדם את כלל ילדי ישראל. אף הורה במדינת ישראל לא מוכן ואינו רוצה שפוליטיקאים מימין או משמאל ייכנסו לבית ספר או לגנים של ילדינו ללא אישור מראש.

“הודעת ראש מטה השר נועדה לתזכר בדבר הדין הקיים, על מנת למנוע הפיכת מוסדות החינוך לזירה פוליטית מימין ומשמאל ועל מנת לשמור על התדמית הציבורית הניטראלית של מוסדות החינוך ועובדיהם, כראוי. הדבר היחיד אשר עומד לנגד עינינו הוא טובתם וקידומם של כלל ילדי ישראל”.

מנהל בית ספר בתל אביב אמר ל’כאן חדשות’: “מעולם לא היה צריך לבקש אישור מאף אחד להכניס פוליטיקאי לבית הספר. נראה שבלשכת השר מבוהלים שהמחאה נגד המערכת המשפטית הגיעה לבתי הספר”.

מנהל בית ספר ותיק מאזור השרון הוסיף: “אין נוהל כזה ומעולם לא היה. העיתוי של המכתב מאוד ברור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות