מיקי זוהר לא חוזר בו: “לא ניזום מטעמנו פעילויות תרבות בשבת”

שר התרבות מיקי זוהר מתייחס לסערת ביטול 'שבת ישראלית' שיזם קודמו בתפקיד ואומר: "מקום המדינה קיים בישראל סטטוס קוו שלצערי השר היוצא הפר אותו בשנה האחרונה" • "חלק מכלי התקשורת משתפים פעולה עם הספינים השקריים של גורמים באופוזיציה, במטרה להפחיד הציבור"
אריה ריבקינד
א' שבט התשפ"ג / 23.01.2023 09:33

שר התרבות מיקי זוהר, התייחס הבוקר (שני) לסערה אחרי ביטול יוזמת ‘שבת ישראלית’ של קודמו בתפקיד, חילי טרופר, שהפר את הסטטוס קוו.

“אז אחרי הספין התקשורתי השקרי, הנה האמת כפי שהיא”, כתב זוהר בחשבון הטוויטר שלו. “מעולם לא אמרתי ולא העלתי בדעתי לבטל אירועים או לשלול מימון של מוסדות תרבות הפועלים בשבת.

“להיפך, עם כניסתי לתפקיד הבהרתי חד משמעית כי נשמור על הסטטוס קוו ועל החופש של אזרחי ישראל ובין היתר גם הבהרתי שאני לא אתערב בקיום משחקי הכדורגל בשבת”.

עם זאת, “מקום המדינה, קיים בישראל סטטוס קוו אשר לצערי השר היוצא הפר אותו בשנה האחרונה, ולראשונה בתולדות משרד התרבות הוא החליט ליזום באופן אקטיבי פעילות שמתקיימת דווקא ביום שבת. מה שלא היה אף פעם. כמו שאף גוף ממשלתי רשמי בישראל לא יוזם מטעמו פעילות בשבת, גם משרד התרבות והספורט לא ייזום פעילות בשבת. כך היה מאז ומעולם וכך יהיה. מיותר לציין שיש כאן מעשה לא שוויוני שמפלה לרעה חלק ענק מהציבור”.

הוא הוסיף: “כמובן שבישראל מתקיימים וימשיכו להתקיים אירועי תרבות רבים בשבת שהמשרד מתקצב וכך גם יימשך, אך לא ניזום אותם. בדיוק כפי שעיקרון השיוויון מחייב ובהתאם לסטטוס קוו.

“צר לי שחלק מכלי התקשורת משתפים פעולה עם הספינים השקריים של גורמים באופוזיציה במטרה להפחיד את הציבור במקום לשקף לו את האמת. אבל אתם מכירים אותי. אני לא נרתע מהתקפות ואמשיך לדבוק בעקרונות ובערכים עליהם חונכנו”.

יו”ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס להחלטת שר התרבות והספורט מיקי זוהר לבטל את יוזמת “שבת ישראלית”.

“שבת ישראלית היא מיזם של אחדות ישראל”, כתב לפיד בחשבון הטוויטר שלו, “הוא לא פוגע באיש, הוא מכבד את השבת, את התרבות הישראלית ואת המסורת היהודית. הביטול שלו הוא פגיעה בפריפריה וכפיה דתית מהסוג הגרוע ביותר”. לפיד קרא לזוהר “לבטל את ההחלטה כדי למנוע עוד קרע בעם ישראל”.

זוהר זכה כבר אמש לתמיכה של יו״ר יהדות התורה והשבת, שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, שהגיב על ההחלטה: “אני מברך את ידידי שר התרבות והספורט מיקי זוהר על החלטתו לעמוד לצד השבת ושומריה ולמנוע מימון תכניות תרבות בשבת במסגרת פעילות משרדו.

“אמירתו הערכית של השר זוהר כי במשמרת שלו שומרי השבת לא יופלו היא חשובה ומגלמת בתוכה את מהות השמירה על הסטאטוס קוו ועל צביונה היהודי של המדינה”.

סגן שר התרבות ח״כ יעקב טסלר: “עודכנתי בידי ידידי שר התרבות מיקי זוהר על כוונתו לבחון מחדש פעילויות שונות שהונהגו בשנה האחרונה במשרד התרבות, בין היתר מימון למיזם שבת ישראלית, ואני מברך על כך.

“אני סבור כי המימון הציבורי צריך להיות בראיה נרחבת, בעלת קונצנזוס רחב ככל הניתן, ללא הדרת ציבורים מסויימים וללא נקיטת פעולות באפלייה בין האוכלוסיות בישראל. יש לעודד כל צעד שבא לחזק את שמירת הסטטוס קוו, המגן על צביונה היהודי של המדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות