בני גנץ ל’אחיי החרדים’: “האם גבה ליבכם? הכפייה תתהפך עליכם!”

גנץ לחרדים: "מחיר הפיכת ישראל מיהודית לדתית יהיה קשה" •על האמירה כי היה נותן לחרדים "דף לבן" כדי להקים ממשלה אמר: "לעולם לא הייתי מרים דגל לבן בנושאי ביטחון, לעולם לא אאפשר את פירוק צבא העם"
אריה ריבקינד
ב' טבת התשפ"ג / 26.12.2022 18:09

יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ נשא היום (שני) דברים בישיבת סיעתו בכנסת, לאחר ששב מהלוויה של הרב חיים דרוקמן – “שזכיתי גם אני להיות מתלמידיו”.

גנץ אמר: “אני מבקש היום, ערב הקמת הממשלה החדשה, לפנות לאחיי החרדים. אני יודע שרובכם רואה את עצמו חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית. שרבים, גברים ובעיקר נשים, משתלבים יותר ויותר בשוק התעסוקה. שרבים מתגייסים לכוחות הביטחון, ההצלה והחסד.

“ואני שואל אתכם לנוכח פני הדברים – האם גבה ליבכם? מה שאתם עושים ונותנים לו יד בימים אלו מבקש להפוך את ישראל ממדינה יהודית למדינה דתית. ממדינת היהודים למדינת שבטים. והתוצאה – תהיה פגיעה ביהדות, פגיעה בדת, ופגיעה בחברה הישראלית כולה”.

לדבריו, “כשאתם מבקשים לחוקק חוק יסוד לימוד תורה שהמטרה האמתית שלו היא להסדיר את הפטור הגורף משירות העם והמדינה – אתם מביאים להחרבת צבא העם ולא לחיזוק לימוד התורה. כשאתם לא תומכים באלו שרוצים לצאת לעבוד וללמוד ומונעים מהם את הכישורים הנדרשים ובהם לימודי הליבה – אתם פוגעים בחברה ובכלכלה הישראלית שבסופו של יום תכרע תחת העומס”.

גנץ המשיך: “רבי עקיבא אמר – ‘תפסת מרובה לא תפסת’. הניסיון לעצב את ישראל כמדינה דתית – יפגע בישראל כמדינה יהודית. הניסיון להפקיע מידי הרמטכ”ל את מינוי הרב הצבאי הראשי – יפגע באיזון הדק בתפקיד החולש על תחומים רבים ומאמינים רבים, וביכולתו של הרב הראשי למלא את משימתו. זו תהיה פגיעה נוספת בביטחון.

“הלבנת הגזענות בכנסת, ועיגון ממוסד של אפליה – תביא לפגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית. היא דנה אתכם לֶשֵּׁבֶט ולא לחסד. עשרות רבות של סעיפים בהסכם הקואליציוני מרחיקים אתכם מהציבור הרחב. פגיעה במיעוטים שמובילים הגזענים בממשלה – תתהפך קודם כל עליכם. בידיכם הדבר לנהוג באחריות ובהגינות. מחיר הכפייה יהיה קשה וכבד”.

גנץ התייחס להבטחתו בימי מערכת הבחירות על “דף לבן” שיעניק לחרדים כדי להקים ממשלה: “אני מכיר את האמירה כאילו אני הייתי נותן לחרדים ‘דף לבן’ למלא בכדי להיות ראש ממשלה. ובכן – דף לבן אולי – דגל לבן לעולם לא הייתי מניף. זה מה שקורה כעת גם מולם וגם מול הציונות הדתית.

“דגל לבן של כניעה והפקרת הביטחון – לא היה מונף, לא משנה מה היה המחיר. ויתור על צה”ל כצבא העם לא היה עובר במשמרת שלי. כך אמרתי לאורך השנים, כך אני אומר גם כעת.

“אפשר להגיע להסכמות, צריך להגיע למתווה שירות מוסכם עם ויתורים משמעותיים שבו כל אחד משרת את העם והמדינה – ושומר על אורח חייו. במקום ללכת בשיטות הישנות, בפטורים, במענקים, בהמצאת חוקי יסוד – צריך ללכת בדרך המלך שתחבר את המדינה ואת השבטים ולא בשיטת הפרד ומשול”.
*
גנץ המשיך במסע ההפחדה: “אחיי החרדים – פשיטת הרגל הדמוקרטית, החברתית, הביטחונית והכלכלית שאנו רואים תכרסם בלב ליבה של המדינה וגם ביהדותה.

“ביום שבו יוכרזו מלונות לחילונים בלבד, ביום שבו מקומות עבודה יכריזו בגאון שאינם מקבלים חרדים, ביום שבו יבחר לכנסת חבר כנסת ששולל את זכותכם לחיות כמנהגכם – זיכרו שהייתם חלק מהמנגנון שמלבין את הפגיעה במיעוטים. שמפורר אותנו לשבטים. אני מקווה ומתפלל שלא נגיע לשם.

“זיכרו את המשא ומתן הקואליציוני הזה – שמתברר מעל לכל כמסע לפירוק החברה הישראלית. אתם תהיו אלו שייפגעו יותר מכולם. זה זמן להכרעות. אני טוען שאחים אנחנו, שאתם חלק בלתי נפרד מהציבור הישראלית ולא שבט בדלני. אך שותפות מגיעה גם עם אחריות.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    "באנו אל
    27/12/2022 00:19
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אחיך אל עשיו” רשי אומנם אחיך אבל מתנהג כמו עשיו
    איפה היה האח היקר בני גנץ בשנה האחרונה האם לא ידעת שיש לך אחים חרדים???(הרי שרצית לדאוג לקבוצה כולם עמדו דום לכובדך כמו בפנסיות אם האחים היו כ”כ חשובים לך הייתה זוכר אותנו אז אל תבלבל בסכל הרי כולם יודעים ומי שלא יודע ידע עוד מעט שאין ולא יהיה כפייה דתית אבל כפייה חילונית תמיד הייתה ותהייה במיוחד בממשלה שהייתה בכיר בה…)