לפיד: “זו ביזה” • נתניהו: “מה השלב הבא – תטפסו על גדרות הכנסת?”

לפיד תקף בסיעה: "מה שיש לנגד עינינו זה ראש הממשלה החלש ביותר שהיה פה, וממשלה בהפרעה" • נתניהו לא נשאר חייב: "לפיד, להפסיד בבחירות זה לא קץ הדמוקרטיה. אתה ממריד ומפיץ שקרים"
אריה ריבקינד
ב' טבת התשפ"ג / 26.12.2022 18:28

יו”ר יש עתיד, יאיר לפיד, התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעתו בכנסת למו”מ הפוליטי ותקף בחריפות את הקואליציה המיועדת.

“מה שאנחנו רואים בימים האחרונים זה לא משא ומתן קואליציוני, זו ביזה. ביזה של הקופה הציבורית, ביזה של הערכים הדמוקרטיים. ביזה שמבזה אותנו מול כל העולם.

“ראינו כבר ממשלות מוקמות בישראל. מה שיש לנגד עינינו זה ראש הממשלה החלש ביותר שהיה פה, וממשלה בהפרעה. זה לא ממשלת ימין על מלא, זו ממשלת טירוף על מלא. אין לנו שום כוונה לשבת בשקט בזמן שהיא מפרקת מבפנים את מדינת ישראל”.

לפיד החל במסע הפחדה:  “אני שואל את עצמי מי הכי פחד אתמול לחיות במדינה הזו – להט”בים ששמעו מרוטמן שלא יכניסו אותם לבתי מלון, ערבים ששמעו מאורית סטרוק שמותר לרופאים לסרב לטפל בהם, פעילות בארגוני נשים שגילו שהן מופיעות ברשימות השחורות של אבי מעוז, רפורמים וקונסרבטיבים ששמעו מפורוש שיאסרו עליהם לבוא לכותל, או בכירי הפרקליטות והמשטרה ששמעו מיאיר נתניהו שצריך להעמיד אותם לדין על בגידה שדינה מוות?

“זה ביום אחד! זה יבול הטירוף של יממה אחת בחייה של ממשלה שעוד לא קמה. זה כבר לא מאבק פוליטי. זה מאבק על נשמת אפה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, כמדינה דמוקרטית, כמדינה שפויה. אם מישהו חושב שזה יעצור בהקמת הממשלה, הוא טועה לגמרי. זה אף פעם לא עוצר. מעולם לא היתה – בשום מקום בעולם, בשום רגע בהיסטוריה – קיצוניות דתית ולאומנית שאמרה יום אחד מיוזמתה, ‘זהו, מספיק לי, אני עוצרת'”.

לשאלת ‘ישראל היום’ על התנגדות מפלגתו לחוק דרעי, כאשר הוא עצמו אמר שדרעי יכול לכהן כשר בממשלתו – השיב: “זה היה לפני הרשעתו השנייה. גם אם יכולתי להרכיב ממשלה, עם דרעי לא הייתי עושה זאת. ראיתי פרסומים כאילו גם אנחנו היינו נותנים לחרדים את מה שנותנים להם עכשיו – לא היה לא נברא ולא יהיה. זה אגדות שהם ממציאים לעצמם”.

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו השיב לראש ממשלת המעבר: “לפיד, להפסיד בבחירות זה לא קץ הדמוקרטיה, זה מהות הדמוקרטיה. אתה מסרב לקבל את הכרעת העם. אתה ממריד את הציבור נגד הכרעת העם, אתה מפיץ שקרים אינסופיים נגד הממשלה הנבחרת.

“מה יהיה השלב הבא שלך? לשלוח את המפגינים שלך לטפס על גדרות הכנסת? אז אני קורא לך לנהוג באחריות, לקבל את הכרעת העם, להעביר את השלטון בצורה מסודרת כדי שאנחנו נתקן את כל מה שהרסת בשנה וחצי האחרונות”.

לאחר ישיבת ראשי מפלגות האופוזיציה המיועדת, שבה השתתפו יאיר לפיד, בני גנץ, אביגדור ליברמן, מרב מיכאלי ויו”ר רע”ם מנסור עבאס – פורסמה הודעה משותפת בה נאמר: “אנחנו ננהל ביחד מאבק נגד הממשלה החשוכה והאנטי דמוקרטית המוקמת בימים אלה, שתפרק את ישראל מבפנים. כשנחזור לשלטון, אנחנו מתחייבים לבטל את כל החקיקה הקיצונית שפוגעת בדמוקרטיה, בביטחון, בכלכלה ובחברה הישראלית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות