יהדות התורה: לא נתמוך במינוי יו”ר הכנסת – עד שנקבל את מה שרוצים

באגו"י טוענים ל"חלוקה לא מוצדקת" של תיקים: "בליכוד מזלזלים בנו" • דורשים: הגעה להסכמות על נושאים עקרוניים וחלוקת תפקידים • הליכוד: הם מתנהלים כמו שבע סיעות • תיק ירושלים שיועד לפרוש רוקן לחלוטין מתוכנו • מיקי לוי: אינני מתכוון לעכב בכוונה את בחירת יו"ר הכנסת
חרדים 10
ה' כסלו התשפ"ג / 29.11.2022 14:13

סיעת אגודת ישראל ביהדות התורה העבירה היום (שלישי) מסר ללשכת נתניהו לפיה  לא תתמוך בהחלפת יו”ר הכנסת – זאת עד להתקדמות משמעותית במשא ומתן, והגעה להסכמות על נושאים עקרוניים וחלוקת תפקידים.

הסיעה, שבראשה עומד יו”ר יהדות התורה ח”כ יצחק גולדקנופף, מונה ארבעה חברי כנסת.

עם זאת, בדגל התורה נוטים לחתום על החלפת היו״ר כדי להעביר את השליטה בכנסת לידי הקואליציה החדשה. יצוין, כי לקואליציה אין רוב בלי חתימות ח”כי אגו”י.

לפי דיווח של יקי אדמקר ב’וואלה’, הזעם של חברי יהדות התורה נובע מעל מה שהם מגדירים “חלוקה לא מוצדקת” – של תיקים ותפקידים וכן אי-התקדמות ממושכת על נושאים כמו גיוס, גיור וסעיפים מרכזיים נוספים שאותם דרשה המפלגה.

הבוקר, לאחר פרסום ההסכם הקואליציוני עם איתמר בן גביר, גילו בסיעה כי תיק ירושלים שיועד לח”כ מאיר פרוש רוקן לחלוטין מתוכנו וכל התקנים, התקציבים והסמכויות הועברו לתיק מורשת שנמסר לעוצמה יהודית.

גורמים ביהדות התורה אמרו: “בליכוד הולכים איתנו 40 צעדים אחורה. מזלזלים בנו ולא מתייחסים לדרישותינו ברצינות. הגיע הזמן לשנות זאת”.

בליכוד אומרים, מנגד, כי המכשול המרכזי בהתנהלות מול יהדות התורה הוא שהיא מתנהלת כאילו מדובר בשבע סיעות נפרדות, כאשר לכל אחד מחברי הכנסת יש דרישות משלו.

הציונות הדתית והליכוד הודיעו הבוקר בהודעה משותפת: “התקדמנו הלילה במו”מ והגענו לסף חתימה ולהסכמות במרבית הנושאים. המו”מ נמשך”.

עוד מסרו המפלגות: “בניגוד לפרסומים, הציונות הדתית אינה מתנגדת למינוי יו”ר כנסת זמני, והיא נעתרה הלילה לבקשת ראש הממשלה המיועד נתניהו למינוי יו”ר כנסת זמני באופן מיידי”.

בליכוד מתכוונים להגיש עד מחר את הבקשה להחלפת יו”ר הכנסת מיקי לוי, שאמור לקבוע מועד להצבעה על החלפתו.

לוי אמר היום: “אנחנו הפסדנו בבחירות ואנחנו מכבדים את ההכרעה הדמוקרטית. בהזדמנות זו אני רוצה להבהיר, אינני מתכוון לעכב בכוונה את בחירת יו”ר הכנסת הבא. חילופי שלטון מסודרים הם ערך דמוקרטי עליון בעיניי. כשתגיע הבקשה מצד 61 חברי כנסת אבחן אותה”.

לוי ציין כי כבר הכין תיק חפיפה מסודר למחליפו: “בכוונתי להעביר את התפקיד בצורה מכובדת כפי שראוי לעשות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות