ח”כ משה אבוטבול: “הרמטכ”ל צריך לתת את הדין על חילול שבת” • צפו

חבר הכנסת מש"ס, המכהן כיו”ר השדולה למען השבת, נשא דברים במליאה, במסגרת 'נאומים בני דקה', על שדובר צה''ל הוציא הודעת גינוי של הרמטכ"ל אביב כוכבי לחייל גבעתי מחברון -  בשבת
אריה ריבקינד
ה' כסלו התשפ"ג / 29.11.2022 17:01

בנאום בן דקה שנשא היום (שלישי) במליאת הכנסת ביקר חבר הכנסת משה אבוטבול מש”ס את התנהלות הרמטכ”ל בפרשת החייל לוחם גבעתי בחברון.

לדבריו, כשם שאסור שתהיה אנרכיה בקרב חיילי צה”ל, כך אסור שתהיה אנרכיה בקרב הקצונה בצה”ל. “יש כאן עניין של פגיעה בערכים. הודעת הרמטכ”ל לגינוי החיילים יצאה באמצעות דובר צה”ל תוך חילול השבת”, אמר אבוטבול.

“השבת היא ערך שמלכד את צה”ל כצבא העם. פקודות מטכ”ל אוסרות להוציא הודעות לא מבצעיות בשבת. פקודה היא פקודה וכל חיילי צה”ל מחויבים אליה. אין מקום לאנרכיזם בשורות הצבא, ואם חייל פשוט שעובר על פקודות הבא נענש, אין שום סיבה שהרמטכ”ל ודובר צה”ל שעברו על הפקודה לא יתנו את הדין”.

לדברי אבוטבול, המכהן כיו”ר השדולה למען השבת: “טוב יעשה רב אלוף כוכבי אם יפנים את מה שכתב בהודעת הגינוי ששלח. ‘מקור עצמתו של צה”ל היא בהיותו צבא ערכי וממלכתי’. אין שום ערכיות וממלכתיות בחילול היום הלאומי של עם ישראל, יום השבת, ולמי שפוגע בערכי העם היהודי וצבאו אין שום סמכות להלין על כך שחיילים הגיבו באופן לא ממלכתי להתגרויות מצד אנרכיסטים”.

אבוטבול ציין בדבריו את האמירה הצה”לית לפיה חייל מאחר בעוד מפקד מתעכב…

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אנרכיה .קמץ תחת הנון ולא ניקוד שווא !!!!
    29/11/2022 17:42
    אנרכיה
  1. תלמד להגות נכון את מה שאתה קורא !!!