יאיר לפיד הביך: נאם על הנחת תפילין ביום כיפור – ו’חטף’ ברשת

בנאומו בטקס האזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים אמר לפיד: "המתפללים נקרעו מבית הכנסת ונאלצו להחליף את הטלית במדים ואת התפילין ברובה" • עורכת דין: "תראה כמה חשוב לימודי יהדות. כך לא היית לא מבזה ולא מתבזה" • מוחמד סעוד: "אפילו אני יודע שאין תפילין בכיפור"
אריה ריבקינד
י"א תשרי התשפ"ג / 06.10.2022 13:34

עד כמה בור ועם הארץ יאיר לפיד? בטקס האזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים במעמד  נשיא המדינה, ראש הממשלה ושר הביטחון, נשא לפיד דברים על הלכידות החברתית בזמן המלחמה ובין היתר אמר: “כאשר רבבות המתפללים נקרעו מבית הכנסת ונאלצו להחליף את הטלית במדים ואת התפילין ברובה, הם לא שאלו מי ימני ומי שמאלני, מי צם ומי לא צם. הדתי שיצא מבית הכנסת, והחילוני שלימד את ילדיו לנסוע באופניים עלו על מדים ויצאו שכם אל שכם אל הקרב”.

הרשתות החברתיות כמובן התעוררו ומתנגדיו החלו במתקפה על בורותו.

בועז גולן מערוץ 14 צייץ בטוויטר: “חלול וחסר ידע בסיסי, לפיד כלל בנאומו הנחת תפילין ביום כיפור”.

אהרן דב הלפרין, עורך עיתון ‘כפר חב”ד’, צייץ: “לא מבין מדוע כולם לועגים על לפיד שחושב שביום כיפור מניחים תפילין. לפיד, לשיטתו, צודק. לפני שנים הוא כתב בטורו ב’מעריב’ שיום כיפור לא כתוב בתורה וזה מנהג מזמן האינקוויזיציה והאנוסים… ובכן, מנהג לא יכול לדחות הנחת תפילין שהיא חיוב מהתורה…”

גם עורכת הדין כנרת בראשי הקניטה את לפיד: “תראה כמה חשוב לימודי יהדות. כך לא היית לא מבזה ולא מתבזה. החיילים לא החליפו תפילין ברובים כי אין תפילין בתפילת כיפור”.

איש התקשורת אריאל שנבל: “זה שלפיד לא יודע שביום כיפור לא מניחים תפילין, נו מילא. אבל זה שבלשכת ראש ממשלת ישראל אין זוג עיניים אחד שיכול לעבור על טקסט יהודי ולהציל אותו מטעות כזו בסיסית, שכל ילד דתי בן תשע היה קולט מיד, זה עצוב. עצוב מאוד”.

עמיחי שיקלי: “העובדה שראש ממשלה בישראל לא יודע שביום טוב לא מניחים תפילין מעציבה, ולא פחות מעציבה העובדה שאין בסביבתו יועץ אחד שמודע לפרט הכל כך אלמנטרי הזה. ‏מביך, מאד מביך”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יום טוב?
    07/10/2022 14:23
    אידי
  1. שקלי! תפילין ביום טוב? יום הכפורים הוא לא יום טוב.

  2. תפילין ביום כיפור?????
    07/10/2022 15:46
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. מה לעשות שהתפילין הן “משהו מוזר” המהודק לראש ואולי מדובר באיזה תרגיל ריגול???? כשזה מה שמקבלים בבית!!! זה מה שיוצא!!!