אחרי שנים: שבעה ממשתתפי חתונת השנאה הורשעו, הזמר זוכה

בית המשפט השלום בירושלים הרשיע הבוקר 7 מהמשתתפים הבגירים ב'חתונת השנאה', וזיכה את הזמר. הכרעת הדין מגיעה לאחר 7 שנים מאז האירוע. עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו שייצג חלק מהבגירים מסר לאחר ההחלטה "בית המשפט התעלם באופן ברור מטענות כבדות משקל שנשמעו בפניו"
חרדים 10
כ"ו ניסן התשפ"ב / 27.04.2022 11:23

בית משפט השלום בירושלים הכריע היום (רביעי) בעניינם של שמונת הנאשמים הבגירים שהואשמו בעבירות של הסתה לאלימת או טרור, במה שכונתה אז “חתונת השנאה”. שבעה מהמשתתפים בחתונה הורשעו, בעוד הזמר סיני תור שהופיע באירוע זוכה מחמת הספק.

השופט איתן כהן ציין בהחלטתו: “האירוע המתואר בכתב האישום חמור ומצער וחבל שאירע. מדובר על הפגנת שמחה בקשר עם רצח של חפים מפשע, בריקודים ושירים ששלהבו את הנוכחים, הנאשמים המחישו את המסר המסית”.

עו”ד משה פולסקי ועו”ד עדי קידר מארגון חוננו שייצגו את הבחורים הגיבו על הכרעת בית המשפט: אנו מצרים על החלטת בית המשפט שלדעתנו אינה יכולה שתעמוד. בית המשפט לא התייחס לטענות המשפטיות שהוצגו בפניו. בית המשפט נגרר אחרי האווירה הציבורית.

מעולם לא נטען כי מדובר באירוע מכובד, אולם מבחינה משפטית לא הייתה מתקיימים יסודות העבירות שיוחסו לנאשמים. בית המשפט התעלם לדעתנו באופן ברור מטענות כבדות משקל שנשמעו בפניו.

עו”ד אביחי חגב’י מטעם ארגון חוננו שייצג גם הוא חלק מהבגירים הגיב על הכרעת הדין “הכרעת הדין הזו לא יכולה לעמוד הן מן הטעם שהיא שגויה משפטית והן מן הטעם כי בפועל בית המשפט מדבר בשני קולות, אני מזכיר שלפני 8 חודשים בגין אותם מעשים, הגיע אותו בית משפט למסקנה שונה, תוך שהוא קובע קביעות חמורות בנוגע להתנהלות פרקליטות המדינה ולאכיפה הבררנית שבה נקטה”.

יו”ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, הגיב להרשעה ואמר: “החלטת בית המשפט שגויה ומנציחה את האכיפה הבררנית נגד פעילי ימין. בדיון הוצגו עשרות ראיות של התבטאויות, חתונות ומיצגים של הסתה לאלימות וטרור מאנשי שמאל וערבים, כשבמקרים הללו איש לא הועמד לדין ובמרביתם גם לא נפתחה חקירה. לא ברור מדוע בחתונות ברהט ואום אל פחם איש לא מגיש כתב אישום, ואילו כאן מרשיעים חבורת צעירים שגם אם עשו מעשים לא יפים, אין שום דבר פלילי במעשיהם ואין שוויון באכיפה. אמליץ להם להגיש ערעור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה העונש?
    27/04/2022 15:32
    אלי