מטוס קל התרסק ליד שדרות; הטייס נפצע באורח קל בלבד

מטוס ריסוס התרסק הבוקר בשטח פתוח סמוך לשדרות ועלה באש. הטייס, שהיה בהכרה מלאה, חילץ את עצמו • הוא קיבל טיפול רפואי ראשוני במקום ופונה לבית החולים כאשר מצבו מוגדר קל והוא סובל מכוויות בפלג גופו התחתון
חרדים 10
כ"ו ניסן התשפ"ב / 27.04.2022 08:57

מטוס ריסוס התרסק הבוקר (רביעי) מסיבה שטרם התבררה סמוך לשדרות. המטוס, שפגע בקרקע, עלה בלהבות. באורח נס, הטייס הצליח להילחץ כשהוא בהכרה מלאה. מצבו מוגדר קל.

מדוברות כבאות והצלה מחוז דרום נמסר כי במוקד 102 של כבאות והצלה מחוז דרום התקבלו מספר קריאות על התרסקות מטוס קל (ככל הנראה מטוס ריסוס) באזור איבים לכוון היער.

צוותי כיבוי והצלה מתחנות שדרות ואשקלון הוזנקו למקום וכבר בנסיעתם למקום האירוע זיהו עשן שחור. לוחמי האש שהגיעו למקום ראו כי מדובר במטוס קל שבוער כליל ובשלב זה פועלים לכיבוי המטוס.

מפקד האירוע מברר בשלב זה אלו חומרים מעורבים באירוע בכדי לגבש פעולות כיבוי נכונות ובמשנה זהירות אם ובמידה מדובר בחומרים מסוכנים שקיימים במטוס. לוחמי האש מבצעים סריקה תוך פעולות הכיבוי בכדי לשלול לכודים או נפגעים.  יש לציין כי באירועים מסוג זה ובמעורבות חומרים מסוכנים פעולות הכיבוי מורכבות יותר ונדרשת הערכת מצב תוך במקביל לפעולות המבוצעות בשטח.

מפקד האירוע רשף יניב אלבז מסר: “מדובר במטוס ריסוס קל שהתרסק באזור איבים, ביצענו פעולות כיבוי תוך הערכת מצב ויצירת קשר מול המפעיל לבירור סוג החומר שמעורב במטוס. לשמחתי אין מעורבות של חומרים מסוכנים והטייס נפגע קל. אנו מסיימים כרגע את פעולות הכיבוי ונפתחת חקירה במקום”.

מדוברות מד”א נמסר כי חובשים ופראמדיקים של מד”א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי”ח ברזילי את טייס המטוס, גבר בן 33 במצב קל עם כוויות קלות בפלג גופו התחתון.

מנהל מרחב לכיש במד”א חיים קרדי סיפר: “מדובר במטוס קל שהתרסק באזור בבנייה על כביש שנמצא בשלבי סלילה. הטייס שהיה בהכרה מלאה וסבל מכוויות קלות בפלג גופו התחתון חילץ את עצמו מהמטוס שהתרסק. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בזירת האירוע ופינינו אותו להמשך טיפול בבית החולים כשמצבו קל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות