‘נס ההצלה שלנו’: הקהילה בברלין קולטת פליטים יהודיים מאוקראינה

במרכז היהודי בברלין קלטו כבר שתי משפחות יהודיות מאוקראינה • הוכנו מאות מארזי מזון בסיסיים לנמלטים היהודיים • רבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל, נפגש עם צמרת הממשלה: ביקש שיסייעו במערך קליטה מסודר
נתן פרל
כ"ח אדר א' התשפ"ב / 01.03.2022 20:14

יותר מחצי מיליון  פליטים, מכל רחבי אוקראינה, נמלטו מאז פרצה המלחמה מהשטח הבוער, לעבר המדינות החולקות עמה גבול משותף. בין הפליטים ישנם יהודים רבים מערי אוקראינה, שנמלטו עם בני משפחותיהם.

כסף מתחת לבלטות או להשקיע בתיק? הרובוט יענה מה כדאי לך

גרמניה היא אחת המדינות אליה ממשיכים הפליטים.

היום (שלישי) נקלטו בשערי הקהילה בברלין שתי משפחות יהודיות, אחת מהן מהעיר לבוב. בני המשפחות התקבלו בזרועות פתוחות על ידי רב העיר ושליח חב”ד, הרב יהודה טייכטל.

“המשפחות לא הפסיקו להודות לה’ על נס ההצלה שלהם”, מספר הרב טייכטל, “התחושות לא פשוטות, המצב לא קל בכלל, אבל העיקר שהמשפחות הצליחו להגיע למקום מבטחים ולהתאושש אצלנו”.

שתי המשפחות הן, כמובן, סנונית ראשונה בגל הפליטים הצפוי במדינות אירופה.

במרכז היהודי בברלין הכינו מאות ערכות מזון בסיסי לפליטים היהודים שמגיעים  לגרמניה. במהלך היממה האחרונה פעלו מתנדבים להכנת הערכות.

במהלך היום נערכה פגישה מיוחדת בין הרב טייכטל לגורמי ממשל בכירים בגרמניה, במהלכה עמד הרב על הצורך בהענקת מסגרת מיוחדת לפליטים היהודיים שצפויים להגיע לגרמניה בימים הקרובים.

הרב הציע את שירותי הקהילה היהודית, במתן עזרה, אירוח ותעסוקה, בחיים החדשים של הפליטים היהודיים. “גורמי הממשל נענו בחיוב והורו לצוות משרדם לעמוד איתנו בקשר”, אומר הרב טייכטל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות