“יש עוד הערות?”: הוויכוח בין בנט להורוביץ • וממי רה”מ ביקש ברכה?

בהקלטות מדיון בהשתתפות בנט, שרים ובכירי מערכת הבריאות מתועד ויכוח שפרץ בין בנט לשר הבריאות - והזלזול המופגן של הורוביץ בראש הממשלה • פרופ' זרקא הזהיר מההילולה של הבבא סאלי: "זה פיגוע המוני" • ולמה הוחלט שלא לחייב בידוד לכל בני המשפחה החרדית?
חרדים 10
כ"ה טבת התשפ"ב / 28.12.2021 23:37

בעוד התחזיות הופכות יותר קודרות, ראש הממשלה ובכירי משרד הבריאות החליטו דווקא על הקלות למחוסנים, מתוך הבנה שהמשך שליחתם לבידוד אם נחשפו לחולה מאומת, תשתק את המשק ותוביל לסגר דה-פקטו.

הקלטות בלעדיות שפורסמו הערב (שלישי) במהדורה המרכזית של חדשות 12, חושפות את הוויכוחים שהתנהלו בדיון.

נפתלי בנט: “איתמר הוא בחור מחוסן, בעבודה שלו נמצא מאומת והוא יושב לידו, אז אומרים לו: ‘איתמר, גש עכשיו לעשות PCR, שב בבית עד לתוצאת ה-PCR, וכשה-PCR שלילי אומרים לו: ‘איתמר אתה רשאי להסתובב אבל יכול להיות שאתה כן, בהחלט ייתכן שאתה נושא את הנגיף ועוד לא עלינו על זה, ולכן אתה בכניסה לכל מקום תתרחק מאנשים פגיעים כמו זקנים ובמשך 10 ימים אל תלך למקום הומה אדם'”.

ניצן הורוביץ: “כן כן, זה בסדר גמור. בסדר גמור”.

אנשי משרד הבריאות התנגדו לאופציה שאותה הם אגב העלו רק אתמול, ולפיה מחוסנים שנחשפו לבן בית מאומת יישלחו לבידוד של 7 ימים.

מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ נחמן אש: “במגזרים החרדי, הערבי ובמעמד סוציו-אקונומי נמוך, יש הרגשה שברגע שאנחנו מחייבים בידוד לכל בני המשפחה (בגלל מאומת אחד בבית), זו משמעות גדולה מאוד למשפחה שיכולה גם להימשך יותר זמן…”

הורוביץ: “אנחנו לא יכולים לעשות את זה כי זה פשוט, זה לא מידתי בעיניי (באופן) גורף. למשפחות גדולות זה בכלל בעייתי ביותר, אם אנחנו מסתכלים על המגזר החרדי למשל או אצל הערבים. אני גם לא חושב שזה יעבוד וזה בבחינת גזירה שאני לא חושב שהציבור יכול לעמוד בה – בידוד של כל בני הבית”.

ואז  פרץ ויכוח על הבדיקות בין ראש הממשלה לבין שר הבריאות – ונדמה שסבלנותם של השניים זה אל זה, הולכת ופוקעת.

בנט: “כמה (בדיקות) אנחנו מסוגלים לעשות עם תשובה יחסית מהירה? אז זה לא יהיה 170 אלף, בוא נגיד מה, 120 אלף?”

הורוביץ: “קשה לדעת ולנקוב במספר מדויק. קשה לדעת. בסדר, אז אני אגיד לך 140, מה זה יעזור שנגיד? נגיד אז מספר, מה זה משנה? זה קשה לדעת את זה”.

בנט: “אני לא מבין על מה אתה…”

הורוביץ: “לא, כי אתה לפעמים נכנס לפרטים שהם לא נחוצים. מה זה ‘משימה’? לפי מה שיהיה, נראה, עושים מאמץ לעשות כמה שיותר מהר. מה זה יעזור שנגיד מספר?”

בנט: “אני רוצה ירידה בפרטים, אולי זה לא טוב, אולי יש כאלה שמעדיפים להישאר בגובה השמיים, זו דרכי”.

הורוביץ: “אפשר לעשות את זה גם עם משרדים אחרים, לא רק עם משרד הבריאות”.

בנט: “בסדר. אוקיי. סיימת? או שיש עוד הערות על ה..?”

הורוביץ: “יהיו לי הערות בהמשך”.

בנט: “אוקיי”.

ואם זה לא מספיק, זה מה שאמר פרויקטור הקורונה, פרופ’ סלמאן זרקא לראש הממשלה, לקראת הילולת הבאבא סאלי שצפויה להתקיים בשבוע הבא, בהשתתפות אלפים, כשעדיין אין מתווה שיגביל את ההתקהלות הזאת בשיאה של ההתפרצות.

פרופ’ זרקא: “אני חייב לומר שאני חושב שהמצב הזה, סליחה על הגסות, שאני צריך עכשיו להתחנן לרב כדי לבטל אירוע של 100 אלף איש, נראה לי לא נחשב סביר במדינת ישראל. 100 אלף איש ששבוע הבא יהיו שם בנתיבות, השתמשת בביטוי – סליחה – זה פיגוע המוני. כל הדיונים שלנו בשביל לעצור את המגפה אל מול אירוע מהסוג הזה, זה לא פרופורציונאלי”.

בנט: “אני מבקש, לך תהיה מה שנקרא ברגישות ובנחישות ותגיע להסדר מוסכם שכמובן מבוסס תו ירוק ותביא את מה שאתה יכול. בהצלחה סלמאן, יישר כוח – ותבקש ברכה עבורי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות