הנדל נגד הרב לאו: הוא פקיד שחייב למלא החלטות. גפני: נחשף פרצופם

השר הנדל תוקף את הרב דוד לאו שהודיע כי לא יוכל לחתום על גיורים אם ראש מערך הגיור יפוטר: "מי ששרת בצבא יותר יהודי מאשר מי שלא" • סמוטריץ: "הניסיון להציג אותו כ'פקיד' ולקרוא לפיטוריו בשל כך הם חמורים ומשקפים חוסר הבנה מוחלט"
אריה ריבקינד
כ"ה טבת התשפ"ב / 29.12.2021 12:11

השר יועז הנדל מתקווה חדשה תקף הבוקר (רביעי) את הרב הראשי הגר”ד  לאו שהודיע אמש לראש הממשלה, כי לא יוכל לחתום על גיורים אם ראש מערך הגיור, שמפקח עליהם, יפוטר.

הנדל קבע בריאיון שהעניק לאסף ליברמן ברשת ב’: “עובד ציבור צריך למלא את החלטות הממשלה, ואם הוא לא עושה זאת – הוא לא צריך להיות בתפקידו”.  לדבריו, “מי ששרת בצבא יותר יהודי מאשר מי שלא”.

השר לשירותי דת מתן כהנא, שמעוניין לפטר את הרב משה ולר, ממלא מקום ראש מערך הגיור, טען אתמול כי החלטת הרב לאו “תפגע בעולים מאתיופיה, בחיילים המבקשים להתגייר ובאלפי מתגיירים נוספים”.

יו”ר מפלגת הציונות הדתית, ח”כ בצלאל סמוטריץ’, הגיב: “‏הרב הראשי נלחם את מלחמתה של היהדות הממלכתית נגד הרס הגיור והפגיעה הקשה באחדות העם”.

לדבריו, “הניסיון להציג אותו כ’פקיד’ ולקרוא לפיטוריו בשל כך הם חמורים ומשקפים חוסר הבנה מוחלט בתפקידה של הרבנות הראשית. אני מבקש לחזק את ידיו של הרב לאו בעמדתו הצודקת ומחויבת המציאות ומתחייב שנעמוד לצידו”.

יו”ר יהדות התורה ח”כ משה גפני: “התגלה פרצופם האמיתי של ליברמן, כהנא והנדל שרוצים להפוך את הרב הראשי לפקיד שמקבל הנחיות מחבורת פוליטיקאים נחותי דרגה שאין להם ידע בסיסי בהלכה.

“העם היהודי בארץ ובעולם יוקיע אותם ויעמוד לצידו של נשיא בית הרבני הגדול הרב הראשי לישראל הגר”ד לאו שליט”א”.

יו”ר מפלגת נעם ח”כ אבי מעוז: “כבוד הרבנים הראשיים עומדים על משמר הקודש, וחובתם להשמיע את דעת התורה שלהם. מחזק את ידי הרבנות הראשית להמשיך ולעמוד איתנים ולשמור על הזהות היהודית של המדינה. זאת היהדות, וזאת התורה, לא תהא מוחלפת.

“אני קורא לחברי ימינה בהנהגת רה”מ נפתלי בנט, וח”כ ניר אורבך: הרפו ידיכם מהרס הזהות היהודית של מדינתנו והפסיקו את מחול השדים להרס ולהפרדת היהדות מן המדינה, ויפה שעה אחת קודם”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פקיד אמרת?
    29/12/2021 14:43
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. האם גם לשופטי בית המשפט העליון תקרא פקידים? חוצפה!!!!

  2. אני רק שאלה
    29/12/2021 19:01
    ישראל
  3. רק שאלה האם לדעתך גם אם יחלטו בממשלה להכשיר חזיר במסעדות כשרות האם גם אז הוא פקיד, אלא מה יש סמכות רבנית שמתנגשת עם החוק תתמודד הרי זה השאלה הפילוסופית הכי מורכבת בעידן פוסט פילוסופי

  4. מעניין אם היה אומר פקידה על אסתר חיות….
    29/12/2021 22:13
    נתי
  5. היו כולם מתגוללים עליו….