ויאמר משה: המגיש הקשוח שגרם למרואיין לצרוח “אתה חתיכת אפס”

משה גלסנר, ‏‏‏‏‏‏מגיש 'המהדורה המרכזית' ב'קול ברמה', מתחרה מידי ערב על האוזניים של הציבור החרדי - ומציג ראיונות שחלק מהמרואיינים החבולים מתקשים לשכוח • לצד זאת הוא מגיש יחד עם עו"ד אבי בלום גם את 'שחור לבן' בערוץ כנסת - תכנית הטלוויזיה היחידה אותה מגישים חרדים
דוד רוטנברג • פרויקט מיוחד
י"א חשון התשפ"ב / 17.10.2021 17:23

משה גלסנר, ‏‏‏‏‏‏המגיש הפופולרי של ‘המהדורה המרכזית’ בתחנת הרדיו ‘קול ברמה’, ומגיש התכנית ‘שחור לבן’ בערוץ כנסת, הוא המתחרה הגדול של אבי מימרן מ’קול חי’ על האוזניים של הציבור החרדי מדי ערב.

המהדורה, תכנית הדגל החדשותית של ‘קול ברמה’, כוללת – כמו זו של ‘קול חי’, חדשות, כתבות וראיונות, משבע עד תשע בערב, ומתראיינים בה כל אישי הציבור, מכל המפה הפוליטית.

גלסנר מציג במהדורה סגנון ראיונות קצבי, שולט בפרטים, ולא מאפשר למרואיינים להתחמק משאלות קשות.

הוא גם ידוע כ’טומן פחים’. אירוע זכור במיוחד היה ראיון שקיים אחרי שיאיר לפיד השיק סרטון בחירות נגד החרדים. גלסנר העלה לשידור ב’מהדורה’ את צבי האוזר, אז ח”כ ב’כחול לבן’, וביקש ממנו לגנות את האמירה. אלא שהוא שינה את הפרטים: במקום ‘חרדים’ הוא אמר ‘אתיופים’, ובמקום יאיר לפיד היה זה ‘ח”כ מהליכוד’. האוזר נפל בפח, והראיון שהיה לשיחת היום שודר בכל כלי התקשורת.

הנטייה של גלסנר לשאול כל שאלה נדרשת מבלי לחשוש, הובילה גם לפיצוץ ריאיון עם הח”כ דאז עפר שלח שנערך בתכנית ‘שחור לבן’ – וגרר כותרות בכל כלי התקשורת.

שלח זעם אז על שאלה שהציג לו גלסנר, שנגעה לדיווחים על חקירות פרטיות ב’כחול לבן’ – ואיים: “אני מציע לך מכיוון שאנחנו בהקלטה, לעצור עכשיו את ההקלטה ולמחוק את הדבר מפני שהדבר הזה ייגמר בתביעה נגדך בבית המשפט. יש גבול. הריאיון הזה מבחינתי נגמר”.

בהמשך קם שלח ממקום מושבו כדי לצאת מהאולפן והמשיך להטיח בגלסנר: “הריאיון הזה מבחינתי נגמר. אני לא צריך להכחיש את הדבר הזה. יש לך חוצפה של כלומניק, שיושב פה וחוזר על משהו שהוא שקר מוחלט. אני גמרתי להתראיין לכם….חתיכת אפס שכמוך”.

אחרי ששלח כבר יצא מהאולפן, הצדדים ישבו לשיחת הבהרה במהלכה נרגעו הרוחות, והוחלט לצלם מחדש את הריאיון ולגנוז את הריאיון הקודם. אלא ששלושה שבועות אחר כך הקטע המצונזר הודלף, ושודר בכל כלי התקשורת בארץ.

למרות שכמעט בפתח כל שידור ‘המהדורה המרכזית’ העורך שלו מתחנן שישתדל להיות יותר נחמד למרואיינים, משום שאחר-כך הוא מתקשה להשיג אותם שוב לראיונות, גלסנר לא מוותר. הוא יודע שכדי לתחזק את הקשב של קהל המאזינים, שרובו מורכב מחובבי אקטואליה אינטליגנטים, בהם בחורי ישיבות ששולטים בפרטים הקטנים, הוא חייב לספק תוכן ברמה גבוהה – וגם להתכונן לשידור בהתאם.

גלסנר, שעד גיל 26 היה אברך כולל וגם גבאי בית כנסת מרכזי בעיר, עבד בהמשך, במשך 5 שנים, בניהול מוסדות, בהם תלמוד תורה וישיבה לצעירים.

את דרכו בעולם תקשורת החל מוישה, חובב אקטואליה מילדות, בשנת 2007, כאשר החליק אל תוך נעליו של אבי בלום (א’ מור) שעבר לרשת המקומונים ‘קו עיתונות דתית’ – והחל לכתוב את טורי ביקורת התקשורת של ‘בין השורות’ באתר ‘בחדרי חרדים’, תחת השם ח’ לס.

ההתנסות הזו כמבקר תקשורת הייתה קצרה יחסית וגם גלסנר גויס, בעקבות בלום, כדי לשמש כעורך ברשת ‘קו עיתונות’, בין השנים 2007-2012.

בשנת 2009 היה חבר בצוות ההקמה של אתר ‘כיכר השבת’, והוא תפקד כעורך באתר עד שנת 2013, ובמקביל כעורך ברשת ‘קו עיתונות’.

בשנת 2011 מונה גם לפרשן פוליטי ומגיש תכנית האקטואליה ‘הקבינט’ ברדיו ‘קול חי’ – עד לפרישתו מ’קול חי’ בשנת 2014.

זה קרה במקביל להגעתו של אבי מימרן מ’קול ברמה’, לאחר שנטש בשל חילוקי דעות אידאולוגיים עם הבעלים של התחנה על רקע המאבקים בתוך ש”ס.

גלסנר גויס על ידי המתחרים מ’קול ברמה’, כדי להגיש את המהדורה שנטש מימרן  ומאז, כבר 7 שנים, הוא מככב מידי ערב ב’קול ברמה’.

לצד הגשת המהדורה הוא מגיש בחגים ראיונות אחד על אחד עם אנשי תקשורת ואישי ציבור, ובשנתיים האחרונות גם הוביל חמישה משדרי בחירות – ארבעה לכנסת ומוניציאפלי – משדרים אותם היה עליו ‘להחזיק’ במשך תשע שעות ברציפות.

במשך קצת יותר משש שנים הוא שימש במקביל לעבודתו כמגיש ועיתונאי גם כיועץ תקשורת ודובר עיריית ביתר עלית – התנהלות שעוררה עליו ביקורת. עם זאת,  הוא פעל עם הסכם ניגוד עניינים מסודר מול הרשות השנייה.

החל מחודש יולי 2019 הוא מגיש מידי יום שני בערב, יחד עם עמיתו עו”ד אבי בלום, הפרשן הפוליטי של ‘משפחה’, את תוכנית הטלוויזיה ‘שחור לבן’, המשודרת ב’ערוץ כנסת’ ואתרי אינטרנט.

השניים הם מגישי הטלוויזיה החרדים – בשונה מכתבים חרדים העובדים בתקשורת – היחידים בישראל.

מלבד התוכניות שהוא מגיש ברדיו ובטלוויזיה, גלסנר כותב מעת לעת טורי דעה בנושאי אקטואליה. הוא גם מרצה לתקשורת ואסטרטגיה תקשורתית, מוביל סדנאות למרואיינים, במכללות ובגופים פרטיים, ומרצה ויועץ לענייני המגזר החרדי בפורומים שונים, כולל צבא ומשטרה.

הוא מתחזק חשבון פעיל ברשת החברתית טוויטר, עם כ-12 אלף עוקבים,  בו הוא מציג את דעותיו האישיות, לצד כותרות וקלפים מראיונות שערך ברדיו ובטלוויזיה.

עוד בנושא:

הנבחרת: 25 התקשורתנים הכי משפיעים בעיתונות החרדית 2021

הרבי מפוליטיקה: האיש שהמציא את הפרשנות הפוליטית החרדית

מבשר ואומר: העורך הראשי שאחרי 10 שנים יכול להרשות לעצמו לחייך

בן-בית בבתי הציבור החרדי, פנים מוכרות על המסכים במגזר החילוני

הידע והדעתנות הפכו את הפרשנית הפוליטית למרואיינת מבוקשת

אבי המהפכה: המגיש הפופולרי שקולו הכי מוכר בכל בית חרדי

ארליך בטוויטר: בין עריכה של מגזין יוקרתי לטורים מתסיסים ב’ידיעות’

‘שר השמחה’: השדרן שממגנט עשרות אלפי מאזינים כל צוהריים

השידוך הכי מוצלח: שני ה’נשכנים’ שמציפים את הסודות של החרדים

כבר לא עבודה בביוב: כתבים לענייני חרדים מגישים עיתונות בועטת

פרשן ופרקליט: בשני-חמישי ‘מפרק’ פוליטיקאים, בשאר השבוע עמותות

דנה בדרך: בין סרטונים מצולמים מתוך הרכב לתוכניות רדיו וטלוויזיה

המושכים בחוטים: בלומנטל&חדד ומלחמתם ב’פייק ניוז’ והנוכלים

מראה כהן: הנער הצעיר שצילם נייעס הפך ל’פנים’ של ‘ככר השבת’

א סוד אין ברוד: הפובליציסט שמשפיע על מיליונים בארבע שפות

מתווה את הדרך: החסיד שמעצב את התודעה של רבבות ספרדים

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שכחתם כתב חרדי נוסף
    18/10/2021 11:26
    מישהו
  1. מיכאל שמש