דנה בדרך: בין הסרטונים המצולמים מתוך הרכב לתוכניות רדיו וטלוויזיה

דנה ורון היא מגישת 'דנה בסוגיה' בקול ברמה, 'לא מה שחשבתם' ב'רדיו ירושלים', ופאנליסטית ב'חדשות הבוקר' - תוכנית הבוקר של קשת 12 • אבל היא הכי מזוהה עם הסרטונים שהיא מצלמת מהרכב שלה • היא גם מתחזקת חשבונות ברשתות החברתיות עם עשרות אלפי עוקבים
דוד רוטנברג • פרויקט מיוחד
ד' חשון התשפ"ב / 10.10.2021 12:06

דנה ורון, מגישת ‘דנה בסוגיה’ ברדיו ‘קול ברמה’ והתוכנית השבועית ‘לא מה שחשבתם’ בתחנת ‘רדיו ירושלים’, נכנסה אל הרשימה הזו של ‘התקשורתנים הכי משפיעים’, דווקא בגלל ‘דנה בדרך’ – הסרטונים שהיא מצלמת מתוך הרכב שלה.

עוד בנושא:

הנבחרת: 25 התקשורתנים הכי משפיעים בעיתונות החרדית 2021

הרבי מפוליטיקה: האיש שהמציא את הפרשנות הפוליטית החרדית

מבשר ואומר: העורך הראשי שאחרי 10 שנים יכול להרשות לעצמו לחייך

בן-בית בבתי הציבור החרדי, פנים מוכרות על המסכים במגזר החילוני

הידע והדעתנות הפכו את הפרשנית הפוליטית למרואיינת מבוקשת

אבי המהפכה: המגיש הפופולרי שקולו הכי מוכר בכל בית חרדי

ארליך בטוויטר: בין עריכה של מגזין יוקרתי לטורים מתסיסים ב’ידיעות’

‘שר השמחה’: השדרן שממגנט עשרות אלפי מאזינים כל צוהריים

השידוך הכי מוצלח: שני ה’נשכנים’ שמציפים את הסודות של החרדים

כבר לא עבודה בביוב: כתבים לענייני חרדים מגישים עיתונות בועטת

פרשן ופרקליט: בשני-חמישי ‘מפרק’ פוליטיקאים, בשאר השבוע עמותות

מדובר בסרטונים, טורי-דעה המצולמים כאשר היא יושבת ברכבה, שרבים מהם חורכים את הרשתות החברתיות וקבוצות הוואטס-אפ, מתפרסמים גם באתרי חדשות כמו ערוץ 7, חרדים 10 ועוד – וכמובן בחשבונות שהיא מנהלת ברשתות החברתיות, עם עשרות אלפי עוקבים.

הסרטונים שהיא משיקה נוגעים בסוגיות אקטואליות רותחות, רובם בסוגיות ‘דת ומדינה’, אבל גם ב’תפוחי אדמה לוהטים’ שמככבים בשיח הציבורי בישראל.

לא פעם הדעות שהיא מביעה גוררות נגדה מתקפות, איומים  ונאצות מצד מי שאינם מסכימים עם דעותיה. אבל היא, בחוסר מורא, ממשיכה לומר את האמת שלה בקול צלול.

הסרטון הראשון של ‘דנה בדרך’ בכלל הושק ספונטנית. היה זה סרטון שצילמה בתגובה להתנפלות של כלי תקשורת על האמן ‘יובל המבולבל’, על שקרא ‘שמע ישראל’ במהלך מופע לילדים בל”ג בעומר.

חלק מהסרטונים שלה זוכים למאות אלפי צפיות ולאלפי שיתופים ותגובות. אחד כזה היה סרטון שהפיצה בעקבות הוראתו של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי לאסור הצבת דוכני תפילין סמוך לבתי הספר. בסרטון היא יצאה נגד הפחד המשתק מכל מה שמריח יהדות ו’הדתה’ – והוא הפך במהירות לוויראלי במיוחד.

מנגד, כאשר הפיצה ורון סרטונים נגד הקהילה הלהט”בית,  היא עברה ימים לא קלים, לשון המעטה. המתקפות והנאצות המאורגנות נגדה איבדו שליטה, והיא הגישה תלונה במשטרה.

את הקשר שלה עם עולם הרדיו החלה ורון בשנת 2010, אז הגישה במשך שנתיים תוכנית שבועית בשם ‘זווית אישית’ ברדיו ‘קול חי’.

החל מ-2012 היא מגישה מדי מוצאי שבת ב’רדיו ירושלים’, יחד עם בעלה משה, את תוכנית ‘לא מה שחשבתם’ – רצועה שבועית בת שעתיים, בין 22:00 ל-00:00,בה הם מגישים תכנים יהודיים, חסידות וקירוב לבבות.

בשנת 2018 החלה להגיש ב’קול ברמה’ תוכנית בת שעתיים בשם ‘דנה בסוגיה’, שמאז 2019 משודרת פעמיים בשבוע, בימים ראשון ושלישי, בין השעות 10:00 בבוקר ועד 12:00 בצהרים.

באתר ‘הידברות’ היא הנחתה את התוכנית לנשים ‘סטטוס’ וערכה ראיונות וכתבות שטח. כיום היא מפרסמת באתר טורים מצולמים מ’דנה בדרך’ או מהתכנית ‘דנה בסוגיה’.

לפני כחודש וחצי הצטרפה ורון כפאנליסטית ב’חדשות הבוקר’, תוכנית הבוקר של קשת 12, בהגשת ניב רסקין. היא מופיעה בתכנית פעם בשבוע.

היא מוזמנת להופיע בפאנלים ותוכניות טלוויזיה ורדיו, לצד הרצאות בערבי נשים ומוסדות חינוך והנחיית אירועים.

היא גם מופיעה ושרה במופע אישי לנשים בלבד –  ‘השמיים הם הגבול’. במופע, שרץ כבר 12 שנה, היא שרה ומספרת את סיפור החזרה בתשובה שלה וההיכרות שלה עם בעלה.

בדף הפייסבוק שלה עוקבים אחריה כמעט 54 אלף גולשים, ובחשבון הטוויטר יש קצת יותר מ-5000 עוקבים. לחשבון האינסטגרם שהיא מפעילה יש 29 אלף עוקבים.

ורון מתפעלת גם ערוץ יוטיוב, בו היא מעלה את הסרטונים שהיא מצלמת ואת תוכניות הרדיו שלה.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תעשי תשובה מהר.
    11/10/2021 00:13
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. היה לה פוסט מזעזע באתר הידברות, בתקופת הימים הנוראים, בו היא ניהלה דיאלוג דמיוני מטורף וחצוף, כלפי שמיא רח”ל. משהו שמחייב קריעה ברגע שרואים אותו. לזכות הידברות ייאמר, שאחרי זמן קצר הפוסט הוסר. כנראה מישהו שם שם לב שהיא עברה את גבול הטעם הטוב ובעצם כל גבול שהוא. אבל לא שמעתי ממנה עד היום שום מילת חרטה וחזרה בתשובה. בושה.

  2. מתחרט על התגובה הקודמת.
    13/10/2021 00:39
    רוני
  3. כתבתי תגובה למאמר, תחת הכותרת “תעשי תשובה מהר”. אני מתחרט עכשיו על זה שכתבתי תגובה פומבית כזאת ועוד מבלי להזדהות. זה יכול להכנס חלילה באזהרת “מכה רעהו בסתר”. אם היתה לי ביקורת על משהו בדבריה, הייתי צריך לחפש דרך להגיע לכתובתה ולהפנות אליה את הביקורת ולתת לה הזדמנות להגיב. אולי היתה מסבירה את עצמה ואולי היה מתברר שטעיתי. כך נכון לנהוג ביהדות. הוכח תוכיח את עמיתך, ולא תשא עליו חטא. לכן עמה הסליחה. ואם האתר יכול להוריד את תגובתי הראשונה, אודה על כך.

  4. אני עצמי שכתבתי את הקטע דלעיל, חוזר בי ממה שכתבתי.
    14/10/2021 16:05
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. ראו בתגובה הבאה, שגם היא נכתבה על ידי.